היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת גורמים דמוגרפים ואינטראקציה חברתית על שביעות רצון ממגורים בבנין רב קומות

עבודה מס' 061491

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר באמצעות שאלונים.

3,506 מילים ,10 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מטרתה של עבודה זו היא לבדוק כיצד גורמים דמוגרפיים ואינטראקציה חברתית משפיעים על מידת שביעות רצון מממגורים בבניין רב-קומות. נתונים העומדים לצורך מחקר זה נאספו בבנינים רבי קומות בערים שונות במרכז הארץ והתוצאות של המחקר תתיחסנה למידת שביעות רצונם של דיירים הגרים בבניני רבי קומות במרכז הארץ.
בנין נתפס על ידינו כמסגרת חברתית בעלת פונקציות רבות ומגוונות. אחת הפונקציות של הבניין היא לאפשר לדיירים למצוא מענה לשאיפות הסטטוס שלהם על ידי קיומם של פרטים אחרים המשמשים להם כקבוצת התייחסות. על פי ההגדרה של מרטון ורוסי ( Merton and Rossi, 1950) קבוצות התייחסות הן קבוצות אשר ערכיהן ומטרותיהן מאומצות על ידי הפרט, לעיתים קרובות הוא שואף להחשב כחבר בהן. מימד זה נידון בעיקר ביחס לפרט מובילי בחברה המודרנית. אינטראקציה חברתית עם קבוצות אלו יכולה להיתפס על ידי הפרט כמענה חיובי לשאיפותיו ולכן תשפיע על שביעות רצונו.
לטענתם של (Festinger and Newcomb (1952), Festinger(1954 קיימים צרכים חברתיים אשר יכולים לבוא על סיפוקם רק על ידי אינטגרציה עם בני אדם אחרים. צרכים כגון: צורך בהתחברות, צורך באישור חברתי של הסטטוס, תמיכה, עזרה, הענקת יוקרה והצורך בהערכה עצמית יכולים לבוא על סיפוקם רק ע"י השוואה תוך כדי מגע עם אחרים הדומים לפרט או גבוהים ממנו בסטטוס.

העברנו שאלונים ל-345 איש אשר נבחרו באופן אקראי. האוכלוסייה הנחקרת מתגוררת בבניני רבי קומות במקומות שונים במרכז הארץ.
שאלון שהועבר לנחקרים כלל שאלות פתוחות וסגורות. בסוף תהליך העברת שאלונים התשובות לשאלות פתוחות קובצו לקטגוריות לצורך עיבודים סטטיסטים.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית ותאוריות
הגורמים המשפיעים על שביעות רצון מהבניין
אינטראקציה חברתית
השערות המחקר
מערך המחקר
ממצאים ודיון
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

בורוכוב, א גינזבורג, י וורצברגר, א. (1976): הגורמים הקובעים את העדפת הדיור, מרכז ללימודים אורבניים ואזוריים, אוניברסיטת תל אביב.
גינזבורג, י טפלין, ד. (1972): עדיפויות בין ערכי דיור, הרשות לבינוי ופינוי של אזורי שווקים.
גינזבורג,י. (1978): פרוגרמה לשכונה ניסיונית אינטגרטיבית, שכונת גליסון בקריית גת. פרסום מס' 6, משרד הבינוי והשיכון.
גולדפרב, מ. (1990) : שביעות רצון ממגורים ונטיה למוביליות גאוגרפית בשכונה עירונית,אוניברסיטת בר אילן, פקולטה לסוציולוגיה ואנטרופולוגיה
כהנא, ר הוכברג, ש. (1967): רקע חברתי, דפוסי מגורים ומעמד ביחס למגורים, טכניון, הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי.
Coser, L. A., Rosenberg, B., 1964, "Social Theory", second edition, Collier McMillan student editors.
Homans, G. C., 1961, "Social Behavior, its elementary forms", Harcourt.
Laumann, E. D., Senter, R., 1976, "Subjective social distance, occupational stratification and forms of status and class conciasness: a cross national replication", Ajs, 81 (6), pp. 1305
Onibukum, A.G., 1976, "Social system correlated of residential satisfaction", Environment and Behavior.
Soen, D., 1970, "Neighborly relation and problems in Israel", Ekistics, 177, pp.133-138.

תגים:

משותף · שכנים · אינטראקציה · החברתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת גורמים דמוגרפים ואינטראקציה חברתית על שביעות רצון ממגורים בבנין רב קומות", סמינריון אודות "השפעת גורמים דמוגרפים ואינטראקציה חברתית על שביעות רצון ממגורים בבנין רב קומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.