היישום אינו מחובר לאינטרנט

סרבנות מצפון כהגנה בפלילים.

עבודה מס' 061486

מחיר: 253.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

8,891 מילים ,2003

תקציר העבודה:

בד"כ כאשר שומעים את המונח "סרבנות מצפון", האסוסיאציה הראשונה עליה חושבים הינה סירוב במובן הצבאי, במובן של שירות לשרת בגלל מניעים פציפיסטיים, או סירוב נקודתי לשרת ב"שטחים" וכדומה. אך תחום זה הוא רק חלק מנושא רחב, שכולל בחובו תופעות כגון: אי תשלום מס, הפלה לא חוקית, הריגה מתוך רחמים, רצח למען גאולת דם או כבוד המשפחה ועוד ועוד.

ואם התחלתי בדוגמה הזו - אמשיך בה לשם הבהרה ראשונית במה עסקינן. ובכן, למרות שהשירות בצבא הוא חובה החלה על כל אזרחי המדינה, תמיד היו אזרחים שביקשו להמנע ממילוי חובה זו מטעמים מצפוניים או מטעמים דומים. אזרחים אלה טוענים, כי שומה על החירות, הנתונה לאזרח במדינה הדמוקרטית, בענייני הכרה, אמונה והשקפת עולם, כי תחול אף באשר לאפשרות לשחרור מחובת ביצועו של שירות צבאי, כאשר זה נוגד את הכרתם, אמונתם והשקפת עולמם.

ובכן, מתוך שיקול דעת ענייני ומתוך ראייה כוללנית, מתוך התחשבות אישית ומתוך עשיית צדק גמישה, אנו מגיעים לא אחת למסקנה, כי במקרים מסויימים אין טעם או תועלת בהעמדה לדין של אדם הנחשד בביצוע עבירה. ואזי, לא רק שהסדר החברתי אינו מתמוטט כתוצאה מכך אלא יש הטוענים שעצם קיומה של המערכת המשפטית ויכולתה לפעול באופן יעיל תלויים בדרך הנבונה שבה מופעלת הגמישות באכיפת החוק. אליבא דגישה הזו, יש בהפעלת שיקול הדעת, כדי לתת ביטוי למידת הרחמים והאנושיות של החברה, להקל על עומס העבודה של המערכת המשפטית ולקדם את הצדק החברתי.

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת מקורות.

תגים:

הגנה · הפרת · חוק · מצפון · סרבנות · עונשין · פלילי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סרבנות מצפון כהגנה בפלילים.", סמינריון אודות "סרבנות מצפון כהגנה בפלילים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.