היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות מקרי הסרבנות במדינת ישראל

עבודה מס' 069530

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הסרבנות הקולקטיבית נמצאת בעלייה לאורך השנים ומה עליה זו מעידה על החברה הישראלית ועל נושא הסרבנות בישראל?

6,805 מילים ,33 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

עניינה של עבודה זו הוא להציג האם הסרבנות הקולקטיבית במדינת ישראל, כפי שבאה לידי ביטוי במכתבי הסרבנים החל משנות השבעים, נמצאת בעלייה לאורך השנים? ומה עליה זו מעידה על החברה הישראלית ועל נושא הסרבנות בישראל?
במהלך עבודה זו אראה כי במהלך השנים חלה עלייה בכמות מכתבי הסרבנות שמונחים על פתחה של ממשלת ישראל וראשי מערכת הביטחון. העליה היא פועל יוצא של יחס האזרחים לצבא ויחסי הגומלין שבין החברה האזרחית לגופים הביטחוניים במדינת ישראל.

במהלך העבודה אציג את אופי הסרבנות על סוגיה, אפרט את כל סוגי הסרבנות המוכרים לנו בישראל, כל סוג עם המאפיין שלו, כמו כן, אתאר את הקשר שבין סוג הסרבנות לאוכלוסייה המקוטלגת אליה.
במהלך העבודה אערוך השוואה בין שלוש תקופות זמן עיקריות:
תקופה ראשונה- מכתב הסרבנות הראשון (1970) ועד מלחמת לבנון הראשונה (שלום הגליל- 1982).
תקופה שנייה- ממלחמת לבנון הראשונה ועד החתימה על הסכמי אוסלו (1993).
תקופה שלישית- מהסכם אוסלו ועד מלחמת לשנון השנייה (2006).
ההשוואה תכלול רקע היסטורי על תקופת הזמן הנדונה, תציג את מכתבי הסרבנות הקולקטיביים באותה תקופה ואת דעת הקהל במדינה ובממשלה נוכח מכתבי הסרבנות. אנתח את מכתבי הסרבנות ובאמצעות ניתוח תוכן איכותני אבדוק את מהות הטענות של הסרבנים ואת אופי הסרבנות שבאה לביטוי בכל מכתב.
במהלך העבודה אנסה להבין האם חל שינוי מהותי בתפיסת הצבא ע"י החברה האזרחית וביחסי הגומלין שבין הצבא לחברה במהלך השנים המדוברות. כפועל יוצא, אציג את השינויים שחלו אצל הקבוצות הפוטנציאליות המיועדות לסרבנות, אציג את התפתחות הקבוצות ואת הסיבות לכך.

תוכן עניינים:
מבוא
סוגי סרבנות
התקופה הראשונה- ממכתב הסרבנות הראשון ועד מלחמת של"ג (1970-1982)
התקופה השנייה ממלחמת של"ג ועד הסכם אוסלו (1982-1992)
התקופה השלישית מאוסלו ועד מלחמת לבנון השנייה (1993-2006)
השוואת התקופות ודיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

החוקר אליוט זאשין, הציג את תפיסתו להגדרת מרי אזרחי/ סרבנות. לדברי זאשין (ZASHIN 1972) מרי חייב להיות פומבי, לא אלים (כרוך באי התנגדות מזערית למאסר ובסירוב להגיב באלימות על התגרויות מכל מקום שהוא), ולהתבצע בראש ובראשונה מתוך כוונה לחנך או לשכנע את הרוב.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות מקרי הסרבנות במדינת ישראל", סמינריון אודות "התפתחות מקרי הסרבנות במדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.