היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת השיוויון בחוקי העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם (פרו"ס)

עבודה מס' 061389

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: זיהוי המעביד, מאפייני השוק ובחינת השוויון בתעסוקה.

2,401 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תופעת עובדי הקבלן בישראל אינה חדשה. היא הפכה בשנים האחרונות מתופעה שולית לאחת מתבניות העבודה הרווחות במשק. חברות כוח האדם פועלות במגוון שיטות כאשר רובן פועלות לפי יחידות עבודה קבועות ותעריף מוסכם. כמו בכל שוק תחרותי אחר גם בתחום זה מתחרות החברות בינן לבין עצמן על הלקוחות השונים, על פלחי שוק שונים ואף על ה"ספקים" - העובדים עצמם. חברות כוח אדם החלו את דרכן בארצות הברית כחברות שסיפקו שירותי כוח אדם משרדי ושמירה, אבל כיום מהווים עובדי חברות אלה נתח גדול משוק העבודה בארץ ובעולם. חברות כוח האדם הוקמו מלכתחילה לספק עובדים לעבודות זמניות, עובדים מחליפים, לתקופה זמנית.
מעסיקים רבים, ובכללם המדינה, עשו שימוש לרעה בתבנית עבודה זו. החוק בישראל נועד לקדם שוויון ולמנוע הפלייה בין המינים בלבד, אך הוא אינו בא להבטיח שכר שווה עבור עבודה שווה באופן אוניברסלי. ניתוח החוקים שהתקבלו בכנסת מלמד שמעסיקים רבים יעדיפו להעסיק עובדי חברות כוח אדם וכך יצליחו לעקוף את השוויון שמנסה החוק לכפות.
נושא חברות כוח האדם עורר את בעיית זהות המעביד, בעיקר בנסיבות שחברת כוח האדם אינה עומדת ביעדיה הכלכליים והיא מתמוטטת או קורסת או כושלת בהקשרים מיוחדים נוספים. לכן הובחן על ידי המחוקק בצורך להתערב על מנת להסדיר את המצב ולנסות להגן על זכויות העובדים. בשנת 1996 נחקק חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם. חוק זה, כפי שיוצג בהמשך, אמנם קבע עקרונות לשיפור המצב והסדרת כללי העבודה בשוק זה, החוק בא, בין השאר, להביא לשוויון בתנאי עבודה של עובדי קבלן כוח אדם המועסקים באותו מקום עבודה, ביחס להוראות ההסכם הקיבוצי החלות על עובדים המועסקים במקום העבודה במישרין.
אך השוואה זו מיועדת רק לאותם עובדי קבלן כוח אדם המועסקים באותו מקום עבודה תקופה העולה על שלוש שנים. החוק לא פתר את כל בעיות הנדרשות ואף תרם להנצחת עיוותים קיימים. כתוצאה מכך, כעבור 4 שנים, בשנת 2000, עברה בכנסת הצעת תיקון לחוק זה על ידי חבר הכנסת עמיר פרץ שמכהן כיושב ראש ההסתדרות.
הצעת חוק זו, שעברה חרף התנגדות הממשלה, מנסה לסתום פרצות שנתגלו בהצעת החוק המקורית, אך עדיין לא פתרה את כל בעיות השיוויון ומניעת ההפלייה הקיימת בין עובדי קבלן כ"א לבין עובדי המעביד.
מטרת העבודה - בחינת אמות המידה הנהוגות לזיהויו של המעביד כשמדובר בהעסקת עובדים (שכירים) באמצעות קבלני כוח אדם בלבד, מאפייני שוק עבודה זה, ובדיקה האם שוק עבודה זה והחוקים החדשים גורמים לשיוויון בין העובדים או מגבירים את ההפליה.

תוכן העניינים:
1. רקע אודות צורת העסקה באמצעות קבלני כוח אדם
א. חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה
ב. חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו 1996
ג. התיקון לחוק 2000 -
ד. העסקת נשים בחברות כ"א
3. ההשפעה על יחסי העבודה בארגון
4. מניעה מסויגת של הפלייה
5. סיכום

מקורות:

עו"ד ישראל גיל, "חוק העסקת עובדים ע"י קבלני כוח אדם במבחן המציאות הסבוכה" - דין ואומר: בטאון לשכת עורכי הדין, חיפה והצפון 12, 2002
ד"ר דוד א. פרנקל, עו"ד, "כמה אתה שווה למעביד" - סטטוס, ג. 50, אפריל 2000
אפרים זילוני, "המהפכה החקיקתית בעניין העסקת עובדי חברות כוח אדם" - משאבי אנוש, 167, נובמבר 2001
אפרים זילוני, "הוצאת מתוק מעז בשירותי חברות כוח אדם" - משאבי אנוש, 125, מאי 1998
עו"ד אפרים זילוני, "גם עובדי קבלני כוח אדם רוצים לחיות בכבוד" - משאבי אנוש, ג. 156, דצמבר 2000

תגים:

איסור · בעבודה · הזדמנויות · הפליה · חברות · חוק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת השיוויון בחוקי העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם (פרו"ס)", סמינריון אודות "בחינת השיוויון בחוקי העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם (פרו"ס)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.