היישום אינו מחובר לאינטרנט

סטנלי קובריק ו"התפוז המכני"

עבודה מס' 061282

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט בהקשר למכלול יצירתו של קובריק.

3,917 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הסרטים של סטנלי קובריק מציירים תמונת עולם בעייתית - התמונה יפה אך העולם מכוער ומאיים. לעומת היופי המוקפד שבארגון הוויזואלי והקולי, מסתמן כיעור מוקפד בעיצוב דמותו של האדם. מאבקי כוח ושררה הם הקו המחבר בין הדמויות והסיטואציות בסרטים של קובריק, מאבקים המתאפיינים באכזריות סמויה ומחלחלת או באלימות מתפרצת. האחרונה מזוהה במיוחד עם "התפוז המכאני", עיבוד קולנועי לרומן מאת אנתוני ברג'ס, המתאר את עלייתו ונפילתו של פרחח עירוני באנגליה עתידית.
בזמנו עורר הסרט מחלוקת ציבורית בגלל תכניו הקשים, עד כדי כך שקובריק הורה לחברת ההפצה לחדול מלהקרינו באנגליה, אולם הדעה הרווחת הריעה לבמאי על הישגו האומנותי. מיעוט מסוים לא חסך את חצי ביקורתו אף מן האספקט הצורני של הסרט. לגבי הסגנון הוויזואלי של "התפוז המכאני", טוען המבקר רובין ווד, שהוא גס כמו אלמנטים אחרים בסרט, למשל המשחק המוגזם. ווד טוען שקל להרשים באמצעות עדשה רחבה ועדשת עין-הדג, וב"תפוז המכאני", הרושם הזה משרת שתי מטרות: האחת היא הגברת הסלידה מהברוטליות של הדמויות, השנייה היא התנשאות של הבמאי מעל הכיעור האנושי שמתאר הסרט.
אוהדי הסרט טענו שכיעור זה מוליד ריחוק: היכן שלא מתאפשרת הזדהות, איננו נמשכים לאלימות. ווד מסכים שהכיעור מסכל את הזדהותנו עם הדמויות, אך טוען שהריחוק הנוצר מאפשר לנו להביט בהנאה, בלי לחוש את האשמה של ההשתתפות המדומה במעשי הזוועה. בשילוב עם ההתנשאות האמורה לעיל, ווד מתרשם שהמסר העיקרי ב"תפוז המכאני" הוא כזה: "האנושות בזויה ומכוערת; אבל, תראו איזה יופי של סרט!"
"התפוז המכאני" של קובריק הוא, ללא ספק, סרט מטריד ושערורייתי. הדעות על הסרט חלוקות וכמספר המבקרים והצופים כך מספר הביקורות וחוות הדעת על הסרט. בעבודתי זו אנסה לשפוך מעט אור הן על הבמאי השנוי במחלוקת, סטנלי קובריק, והן על סרטו השערורייתי ביותר, "התפוז המכאני" (בריטניה, 1971).

תוכן העניינים:
מבוא
"התפוז המכאני" - הפקת הסרט
"התפוז המכאני" - ניתוח הסרט
סטנלי קובריק - ביוגרפיה
סטנלי קובריק - ביופילמוגרפיה
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבישר, אילן, אמנות הסרט, האוניברסיטה הפתוחה, רמת אביב, 1995.
אונגר, הנרי, קולנוע ופילוסופיה, דביר, תל אביב, 1991.
פרמינגר, ענר, מסך קסם, האוניברסיטה הפתוחה, רמת אביב, 1995.
שלח, עפר, לקסיקון קולנוע, הקיבוץ המאוחד, תל אביב, 1990.
Falsetto, Mario, Stanley Kubrick - A Narrative and Stylistic Analysis, Praeger, London, 1994.
Kagan Norman, The Cinema Of Stanley Kubrick, Continuum, New York, 1994.

תגים:

אודיסאה · אלימות · אלכס · אנתוני · בטהובן · ברג · חברתי · לארג · מוסר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סטנלי קובריק ו"התפוז המכני"", סמינריון אודות "סטנלי קובריק ו"התפוז המכני"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.