היישום אינו מחובר לאינטרנט

"ד"ר סטריינג'לאב" של סטנלי קיובריק

עבודה מס' 064646

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של ההיבט הסטירי כלפי מדיניות ארה"ב במלחמה הקרה.

1,288 מילים ,5 מקורות ,2006

קטע מהעבודה:

סטנלי קיובריק חי בארצות הברית ומחוצה לה בזמן המלחמה הקרה לכן הוא יכול היה להרגיש את עוצמתה של המלחמה ולהתבונן בה מבפנים ומבחוץ ולנתח אותה מזוויות שונות בזמן אמת.
בשל העובדה שהסרט אף צולם והוקרן במהלך המלחמה, ניתן לחוש את רוחה, האופפת את הסרט. "ד"ר סטריינג'לאב", כמו רוב סרטיו של קיובריק, מהווה ביקורת על הטבע האנושי וכן על המשטר הפוליטי. הוא עורר סערת רוחות בקרב החוגים הפוליטיים השונים כאשר יצא לאקרנים.
...
סטנלי קיובריק, שנודע כבמאי חריף ונועז המורד במוסכמות החברתיות, לועג בסרטו לחברה האמריקנית ולעומדים בראשה ומציג את הגנרלים- מקבלי ההחלטות של הצבא שנחשב באותה תקופה לחזק בעולם, כאנשים פרנואידים, בעלי בעיות נפשיות ומחרחרי ריב ומלחמה. המציאות אותה מציג קיובריק בסרטו מציגה מהלכים קריטיים בסדר גודל בינלאומי שמושפעים מגחמות של איש צבא הפועל ללא הגיון ושיקול דעת. באותה תקופה שררה היסטריה מפני מלחמה גרעינית סובייטית אותה ממחיש קיובריק באמצעות דמות גנרל מן השורה המצליח להצית את האש ללא קושי בשל המצב הרגיש והמעורער ששרר. במצב זה של חוסר אמון ופאניקה מהאויב הסובייטי מוצג גם הנשיא האמריקני מקבל ההחלטות החשובות ביותר, כחסר אונים ולא ככל יכול.

מקורות:

רוברט קונקווסט, הרהורים על מאה רבת מכאוב. המאה ה-20: סיפורן של אידיאולוגיות שיצאו מכלל שליטה, אור יהודה 2005, עמ' 190-175.
אריק הובסבאום, עידן הקיצוניות: המאה ה-20 הקצרה, 1991-1914, תל-אביב 1991, עמ' 231-205.
Alan Brinkley, "The Illusion of Unity in Cold War Culture", in: Peter J. Kuznick and James Gilbert (eds.), Rethinking Cold War Culture, Washington/ London 2001, pp. 61-73.
האנציקלופדיה המקוונת "ויקיפדיה", הערך "סטנלי קיובריק", http://he.wikipedia.org.
סרט הקולנוע ד"ר סטריינג'לאב (Dr. Strangelove), סטנלי קובריק, אולפני קולומביה, אנגליה 1964.

תגים:

סאטירה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""ד"ר סטריינג'לאב" של סטנלי קיובריק", סמינריון אודות ""ד"ר סטריינג'לאב" של סטנלי קיובריק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.