היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנשים בסרטי סטנלי קובריק

עבודה מס' 067564

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השינויים במעמד האישה בחברה האמריקאית באמצעות שלושה סרטים.

11,427 מילים ,20 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו חקרתי כיצד מאפיין ייצוג הנשים בסרטים "לוליטה" (1961), "תפוז מכני" (1971) ו"עיניים עצומות לרווחה" (1999) של הבמאי סטנלי קובריק, את השינויים במעמד האישה בחברה האמריקאית במהלך התקופות שבין עשיית הסרטים?
האם ייצוג הנשים בסרטים אלה אכן מאפיין את מעמד האישה והשינויים שחלו בו עם השנים, או שמא, הייצוג נותר זהה על אף השינוי שחל במעמד הנשים האמריקאיות באותן שנים?
סטנלי קובריק יצר את הסרטים שאותם אנתח בבריטניה, ואולם, קובריק היה אמריקאי והתרבות האמריקאית ניכרת בסרטים אלה. הסרט האחרון אף מתרחש בניו יורק. כמו כן, החלטתי להתמקד במעמד הנשים ועל כן בחרתי למקד את מחקרי בנשים האמריקאיות.
במחקר זה אני יוצאת מנקודת הנחה כי תפיסת האישה לא השתנתה במידה כל כך משמעותית במהלך השנים ודבר זה ניכר בייצוג הנשים בסרטים. כמו כן, אני מניחה כי האישה עדיין נתפסת כאובייקט מיני וכיצור חסר ישע הנזקק להגנה ואולם כיום היא מוצגת כעצמאית יותר ובעלת קצת יותר אופי.
המחקר שלי יכלול סקירה ספרותית אודות מעמד הנשים בארצות הברית בתקופות שבהן יצאו הסרטים לאקרנים. כמו כן, הצגתי ניתוח מפורט של הדמות הנשית בקולנוע האמריקאי.
הסרטים עצמם נותחו לאור מאמרה של לורה מאלווי, "עונג חזותי וקולנוע נרטיבי" (1985) , אשר קובעת כי מקומה של ההסתכלות הוא הדבר המגדיר את הקולנוע, האפשרות לשנותה ולחשוף אותה היא שהופכת את הקולנוע לשונה מבחינת פוטנציאל המציצנות שלו, מחשפנות, תיאטרון, מופעים וכו'.

תוכן עניינים:
מבוא
סטנלי קובריק - ביוגרפיה
סטנלי קובריק - פילמוגרפיה
כלואות בתוך הבית - האישה האמריקאית בשנות השישים
יוצאות מהבית - האישה האמריקאית בשנות השבעים
מהבית אל המראה החיצוני - האישה האמריקאית בשנות התשעים
הדמות הנשית בקולנוע האמריקאי
עונג חזותי וקולנוע נראטיבי
מתודולוגיית המחקר
"לוליטה"
תקציר העלילה
אנטי פמיניזם - ניתוח "לוליטה"
"התפוז המכני"
תקציר העלילה
אונס, אלימות ובטהובן - ניתוח "תפוז מכני"
"עיניים עצומות לרווחה"
תקציר העלילה
נשיות מוצגת לראווה
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במהלך מלחמת העולם השנייה בארה"ב, כאשר גברים רבים נאלצו לעזוב את בתיהם ולצאת להילחם למען המולדת, נשים רבות מצאו עצמן במצב כלכלי-חברתי חדש. באין מפרנס, יצאו אותן נשים מתחומי הבית, אשר הוגדר עד אז כמקומן הטבעי ומתוך ההכרח שנכפה עליהן, גילו כי ביכולתן להתפרנס. בתום המלחמה, חזרו הגברים מהחזית וניצבו מול מציאות חדשה: לא זו בלבד שאותם גברים היו פצועים בגוף ו/או בנפש, נשותיהם כבר השתלבו בעולם הכלכלי והצליחו, נגד כל הסיכויים, לפרנס את משפחותיהם. עתה היה צורך להשיב את העולם למסגרת המסורתית לפיה הבית שייך לאישה ואילו העולם שייך לגבר(4).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנשים בסרטי סטנלי קובריק", סמינריון אודות "הנשים בסרטי סטנלי קובריק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.