היישום אינו מחובר לאינטרנט

"על בנים ועל בנות" - חינוך מיני ופיקוח חברתי

עבודה מס' 061265

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח אתרי אינטרנט העוסקים ביחסים בין המינים.

6,492 מילים ,7 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

החברה בה אנו חיים היא חברה של מומחים. כל פעולה כגון, נישואין, גירושים ,דפוסי אכילה והתנהגות, יחסים אישיים ויחסי אישות - מעוצבים על ידי מומחים. ההנחה היא שאנו נמצאים בעיצומו של תהליך אינטנסיבי מאד, של חדירה והשתלטות של גופי ידע סיסטמתיים לחיינו, כדי להבין את המציאות ולפעול בתוכה.
הגישה למופע החברתי של התמחות החיים היא אמביוולנטית: מצד אחד קיימת תפיסה שחוגגת את התהליך. זו טוענת כי למומחים יש פתרונות, השיטה עובדת ואנו משתפרים כל הזמן. הידע הוא ערובה לאיכות, לאחראיות. זהו ידע שמופץ על ידי קבוצות פרופסיונליות שנחשבות למומחיות: יש כתובת במקרה של כשלון. מצד שני, קיימת גישה שמלכתחילה מסתכלת על התרחבות המומחים כצורה חדשה של עריצות, שליטה, מונופוליזציה על הידע וחוסר האחראיות של הפרט שאינו מומחה, ולומד להפקיד עצמו בידי המומחים וכך, הפרט לומד להיות לא קומפטנטי.

בעבודה זו ארצה לנקוט בשיטת עבודה של חקר מקרה ולהראות את חוסר הקומפטנטיות של פרטים, בני נוער, אשר מבנים את יחסיהם ומפרשים את קשריהם הבין אישיים וכל עולמם האינטימי, הנורמטיבי בהתאם לחוות הדעת של המומחים.
באמצעות ניתוח ארבעה אתרי האינטרנט אראה כיצד הסיסמא של "יש פתרון" שמחזיקים בה המומחים יוצרת שיח שלם סביב מיניות בני נוער ויחסיהם האינטימיים. ארצה להראות כיצד מומחים, קרי: רופאים, פסיכולוגים ויועצים משמשים כשופרים של הנורמטיבי ושל כללי 'עשה ואל תעשה' של החברה ותהליכי הנורמטיזציה שבה.
המומחים תורמים לשמירת הסדר החברתי הקיים. הם למעשה הסוכנים החברתיים המהווים חלק ממערכת האיזונים והבלמים השומרת על סדר חברתי רצוי.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
שיטה
ניתוח
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

פוקו, מישל (1980 ) תולדות המיניות.
Abbott, A. 1988 The Claim of Jurisdiction The System of Professions: An Essay on the Division of Expert Labor. Chicago: University of Chicago Press. Pp 59-79.
Derber, Schwartz, and Magrass. 1990. Power in Highest Degree: Professionals and the Rise of new Mandarin Order. Pp 28-51.
Foucault, M. 1994. The Birth of the Clinic: An Archaeology of Medical perception. New York: Vintage Books. 107-122
Gouldner, Alvin W. 1979. The Future of Intellectuals and the Rise of the New Class. New York: Oxford University Press. Pp. 1-31.
Mishler Elliot. 1990. The Struggle Between the Voice of Medicine and the Voice of the Lifeworld. In The Sociology of Health and Illness: Critical Perspectives. Edited by P.Conrad and R. Kern New York : St. Martins Press. 295-307.
Sears,J.T.1992(Ed). Sexuality and the Curriculum: The Politics of sexuality Education. Introduction. New York: Teachers College Press. Pp. 1-28.

תגים:

פיקוח חברתי · חינוך מיני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""על בנים ועל בנות" - חינוך מיני ופיקוח חברתי", סמינריון אודות ""על בנים ועל בנות" - חינוך מיני ופיקוח חברתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.