היישום אינו מחובר לאינטרנט

אתאטורק ופיתוחה המביר של טורקיה

עבודה מס' 061023

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההתפתחות המהירה והדרסטית שביצע אתאטורק בטורקיה, הרפורמות שהנהיג ואישיותו החזקה שאפשרה לו לבצע אותן.

5,578 מילים ,9 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

הרפובליקה של טורקיה - מדינת הלאום הטורקית - קמה על חורבות האימפריה העות'ומנית, שהתקיימה כשש מאות שנה ונחשבה לאימפריה האיסלמית הגדולה והממושכת ביותר בתולדות האיסלם.

טורקיה הינה המדינה המוסלמית היחידה בעולם השוכנת הן באסיה והן באירופה, חוץ משכנתה רוסיה. למיקום זה חלק גדול בהפיכתה ממדינה מוסלמית דתית למדינה המאופיינת בסממנים מערביים-דמוקרטיים. אתאטורק היה הדוגמא למנהיגי ארצות מתפתחות רבות כמנהיג כריזמטי וחזק שפעל להפוך את טורקיה מקיסרות עותומנית לרפובליקה בעלת צביון דמוקרטי.

מזה דורות, מאז המאה ה-14, היתה טורקיה אימפריה ששלטה באסיה ובצפון אפריקה ובחלקים רבים באירופה הדרומית והמזרחית. את רוב שטחי הממלכה סיפחה טורקיה במאה ה-16. במאה ה-17 החלה הקיסרות לשקוע ובמאה ה-18 נחלה מפלות במלחמות רבות.
המפנה הגדול חל עם עליתו של מוצטפה כאמל לשלטון בטורקיה והסב אותה מקיסרות עותומנית מתפוררת לרפובליקה. הוא הנהיג תיקונים רבים במדינה כשמטרתו העיקרית להופכה לדמוקרטיה כדוגמות ארצות רבות במערב. הוא רצה להפוך את טורקיה למדינה מודרנית בעלת צביון דמוקרטי.
בכדי להשיג מטרה זו היה על מוצטפה כאמל, שכונה אתאטורק, להיות מנהיג חזק, בעל כוח בכדי להנהיג את תיקוניו. למרות שהאימפריה היתה בשלבי התמוטטות הרי היה צריך להתגבר על שלטון השולטן וכל המשתמע מכך.

עבודה זו תעסוק בהתפתחות המהירה והדרסטית שביצע אתאטורק בטורקיה, בזמן קצר. על הרפורמות שהנהיג ועל אישיותו החזקה שאפשרה לו לבצע אותן. בסופן של תהפוכות אלה, קיימת היום, טורקיה כרפובליקה דמוקרטית בניגוד לשאר המדינות המוסלמיות באסיה, אפריקה והמזרח התיכון.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע
אתאטורק כשליט ורפורמיסט
סמכות
לגיטימציה
אפקטיביות
יציבות
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

איזנשטדט, ש.נ. (1976), "תכונות יסוד של המדינה המודרנית", מדינה וחברה, כרך א.
דיאנה, ד. (1995). מנוסי, ד. (עורך) טורקיה, כנרת בית הוצאה לאור.
הראלי, ש. (1941). טורקיה, מבנה ארצה, תולדותיה, משטרה המדיני, החברתי והכלכלי, טורקיה החדשה. הוצאת ראובן מס, ירושלים.
וובר, מ. טיפוסים של סמכות ותיאום מחייב, בתוך: אייזנשטדט. ש.נ. גוטמן, ע. עצמון, י. מדינה וחברה, כרך א', ת"א.
לואיס, ב. (תשל"ז). צמיחתה של טורקיה המודרנית, תורגם ע"י זינגר, מ. וגוטליב, ר. הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, האוניברסיטה העברית, ירושלים.
נויברגר, ב. (תשנ"ד) דמוקרטיות יציבות ודמוקרטיות לא יציבות, המשטר הדמוקרטי לגווניו, משרד החינוך והתרבות, ירושלים.
שמואלביץ, א. (1997). תורכיה במאה העשרים בין מודרניזציה למסורת. אוניברסיטה משודרת של גלי צ.ה.ל, מטכ"ל/ק. חינוך ראשי/גלי צ.ה.ל - משרד הביטחון הוצאה לאור
נאומו של אתאטורק. http://www.interomega.com/ataturk.htm

תגים:

אטאטורק · תורכיה · רפורמה · מודרנית · מוסטפא · מוצטפא · כאמל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אתאטורק ופיתוחה המביר של טורקיה", סמינריון אודות "אתאטורק ופיתוחה המביר של טורקיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.