היישום אינו מחובר לאינטרנט

קווים פוסט-מודרניסטיים ליצירתה של אורלי קסטל-בלום (תרגיל).

עבודה מס' 060761

מחיר: 132.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

1,867 מילים ,2002

תקציר העבודה:

בשיח הספרותי מזוהה הפואטיקה של אורלי קסטל-בלום כאחד מגילוייו המובהקים ביותר של הפוסטמודרניזם בספרות. החוויה הפוסט מודרנית היא בין השאר חוויה של הלם, שבר ואי וודאות. תחושת אי הוודאות חלחלה לכל מרכיבי השיח ומגלה את אותותיה ברמות השונות, הן מבחינת התפוררות ה"אני", האובייקטים שבעולם, מוסדות החברה השפה וכו'. בחיבור זה אנסה להציג מכיוונים אלה ואחרים כיצד ומדוע נוצר הזיהוי בין אורלי קסטל-בלום לכתיבה הפוסטמודרנית. כיוון שכל אספקט עשוי להיות נושא בפני עצמו לעבודה, אסתפק בשרטוט הקווים באופן בסיסי כטוויית חוטים שקשר בראשם.

סיכום:
כפי שקשה לסכם טקסט של קסטלבלום קשה לי לסכם חיבור זה. אולם ניתן בכל זאת לסכם ברוח האידיאולוגיה הפוסטמודרנית ולטעון שכשם שהפוסטמודרניזם בהגדרתו לא מציע אלטרנטיבה או מעמיד תשובות ברורות וסדר חלופי ועיקר עיסוקו הוא בפירוקם של טאבויים ומוסכמות בשיח הקיים כך גם הטקסטים של קסטל-בלום מתחמקים מנקיטת עמדה ברורה ומוצקה. הם שופכים אור על צדדים בחיינו, ניתן לראות בהם כטעונים בביקורת על החברה הישראלית, בביקורת על סדרי החברה בכלל, על יחסי הכוח, הפוליטיקה, התרבות, אך כל אלה אינם מתלכדים לשום דבר קוהרנטי ואחדותי. קסטל-בלום מתאמצת לא להיות מחויבת לעמדה או לתפיסה מוחלטת. היא מפרקת כל משמעות שבונה ומביאה את הקורא למצב פרדוקסלי שכל ניסיון למשמע את הטקסט תחת כותרת אחת יעורר התנגדות פנימית מצד הטקסט עצמו. לכל טיעון שעולה לכאורה מהטקסט, נוכל
בנקל לדלות טיעון נגדי, כך שמה שנותר לקורא בסיום הקריאה לומר זה שהטקסט הוא על דבר-מה אך גם לא עליו. קיימת איפוא תחושה מביכה של חוסר אפשרות עקרונית להצביע על נושא מובחן, אך יחד עם זאת החומרים והחומרים שכנגד אינם מבטלים זה את זה והם נוכחים ברצף הקריאה ולאחריה.

תגים:

אורלי · פוסטמודרניזם · קסטלבלום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קווים פוסט-מודרניסטיים ליצירתה של אורלי קסטל-בלום (תרגיל).", סמינריון אודות "קווים פוסט-מודרניסטיים ליצירתה של אורלי קסטל-בלום (תרגיל)." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.