היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי התקשורת והממסד בישראל בין השנים 1948-1973

עבודה מס' 060596

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של היחסים שבין הממסד לתקשורת הכתובה והמשודרת בתקופה זו.

3,525 מילים ,4 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

הערת מערכת: בעבודה זו לא נכתבו הערות שוליים.

העיתונות העברית, זו שקמה בארץ ישראל טרם קום המדינה, לא קמה על מנת לספק את הצרכים הפוליטיים של קוראיה, עיקר ההתעסקות היתה בליבונן של בעיות בתחומי הספרות, התפתחות הלשון, חכמת ישראל וכדומה. בשלב מאוחר יותר נרתמו חלק מהעיתונים גם לקידומם של רעיונות אידיאולוגיים ולקידומו של הרעיון הציוני, ומתוך כך העיתונות באה בעימות עם השלטון המנדאטורי אשר הטיל עליה חוקים ומגבלות. בתקופה זו לא היתה כל יומרה מצד העיתונות להיות בלתי תלויה, אלא התפיסה הרווחת היתה כי צריך שיהיה שיתוף פעולה בין הממסד לבין התקשורת, יתרה מזאת התקשורת הכתובה היוותה חלק ממסלול קידום למי שרוצה לכבוש את הנהגת המפלגה או להימנות עם חבריה הבכירים.
העיתונות נרתמה למען קידומו של הרעיון הציוני והשלטון המנדטורי ראה פעילות זאת כבלתי חוקית, לכן הטיל על העיתונות מגבלות. החוקים והמגבלות הללו, כפי שנראה לכל אורך ההיסטוריה האמורה בעבודה זו, אומצו ע"י השלטון שקם לאחר קום המדינה. "תקנות ההגנה לשעת חירום" - כך נקראים החוקים והמגבלות הללו.
תקנות ההגנה לשעת חירום, ההרגשה של מצור מצד מדינות אויב, הסכנה לעצם קיומה של מדינת ישראל הן אלו אשר הביאו את השלטון והעיתונות שלאחר קום המדינה למערכת יחסים מורכבת. השלטון ראה את הסכנות שבפרסומם של כל הנושאים הביטחוניים ואלו הקשורים לנושאי הביטחון, העיתונאים היו שותפים לאותה הרגשה של מעין שליחות למען המדינה ופעלו בהתאם להנחיות השלטון.
בעבודה זו נערוך סקירה על היחסים שבין הממסד לתקשורת הכתובה והמשודרת בין השנים 1948-1973, מקום המדינה דרך 4 המלחמות שהאחרונה היא מלחמת יום הכיפורים אשר היוותה למעשה את נקודת המפנה במערכת היחסים שבין הממסד לתקשורת.

תוכן העניינים
מבוא
העיתונות הכתובה
הצנזורה הצבאית
השינוי ביחסים
העיתונות המשודרת
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

כספי ד., יחיאל ל., "המתווכים" פרקים 2-3-5.
גורן ד., "אמצעי התקשורת והדמוקרטיה בישראל" בתוך אנשים ומדינה - החברה הישראלית. בעריכת ש.סטמפלר. משרד הביטחון ההוצאה לאור 1989.
משה ז., "הצנזורה הצבאית בחמש מלחמות" בתוך ביטאון "קשר" מס' 13 1993.
נגבי מ., "חופש העיתונות - חולשתה של עוצמה" בתוך "נמר של נייר" ספריית פועלים 1985

תגים:

אמצעי · היסטוריה · המונים · התקשורת · יחסי · ממסד · תקשורת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי התקשורת והממסד בישראל בין השנים 1948-1973", סמינריון אודות "יחסי התקשורת והממסד בישראל בין השנים 1948-1973" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.