היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלים בין נשים לגברים וסטריאוטיפים מיניים בעתונות הישראלית

עבודה מס' 060554

מחיר: 385.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דרכי הפנייה של פרסומות לצרכן, הבעות ומצבי שליטה ועוצמה מול הבעות של מצבי תלות וכניעה.

7,453 מילים ,34 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

הבדלים בין נשים לגברים וסטריאוטיפים מיניים
בפרסומות בעיתונות בישראל

תוכן העניינים
הקדמה\ תקציר
1. מבוא
1.1. הפרסומת
1.2. תקשורת ההמונים
1.3. הסטריאוטיפ
1.4. תפקידים של בני המין (Sex Roles) וסטריאוטיפים מיניים
1.5. סטריאוטיפים מיניים בפרסומות בעיתונות
1.6. השערות המחקר
2. השיטה
2.1. שיטת המחקר
2.2 המדגם
2.3. הקטגוריות הנבדקות
2.4. תיכנון המחקר
2.5. כלי המחקר ואיסוף הנתונים והמידע
3. ניתוח ממצאי המחקר
3.1 מעמדים סטריאוטיפיים ושאינם סטריאוטיפיים, מבחינה חברתית של
גברים ונשים במודעות הפרסומת.
3.2. איפיון השימוש בידיים ואצבעות אצל גברים ונשים במודעות הפרסומת.
3.3. תלות ושליטה המובעים על ידי גברים ונשים במודעות הפרסומת.
3.4. רלוונטיות של חשיפות גוף או חלקיו אצל גברים ונשים במודעות הפרסומת
4. סיכום
4.1. מסקנות
4.2. המלצות למחקרי המשך
ביבליוגרפיה
הערת מערכת: הפרסומות עצמן והנספחים אינם מצויים בקובץ העבודה.


עבודה זו תנסה לבדוק את דרך הצגת סטריאוטיפים מיניים והבדלי מיגדר בפרסומות
שבעיתונות הישראלית. הפרסומות מהוות מרכיב מרכזי ונכבד בעולם התוכן של
אמצעי התקשורת, הן בשל מרכזיותו הכלכלית, המציבה לעתים יותר מודעות
פרסומת מאשר תוכן כתוב והן בשל היותה של הפרסומת מראה של החברה, שכן היא
מדברת אל החברה על ידי שימוש בקודים נורמטיביים המוכלים בשפתה.

העבודה תבקש לבדוק שימוש בסטריאוטיפים של גברים ונשים ואת היחסים בין
סטריאוטיפים אלה בפרסומות שבעיתונות. במסגרת זו אבקש לבדוק גם הבעות
ומצבי שליטה ועוצמה מול הבעות של מצבי תלות וכניעה וכן אתייחס למטרות
הפרסום והדרך שבו פונות הפרסומות לצרכן הפוטנציאלי.

איסוף הנתונים נעשה באמצעות סריקה של מודעות פרסומת בעיתונים העיקריים
בישראל - "מעריב" ו"ידיעות אחרונות", במשך שבועיים בין התאריכים - 10.9.2000
24.9.2000, כשמספר הפרסומות בהן הופיעו נשים ו\או גברים כלל 151 פרסומות. את
הממצאים נתתי לעיבוד בתוכנות אקסל ובמקביל גם ניתחתי תוכן של חלק נכבד
מהפרסומות. את ממצאי הצגתי בסיכום.

מקורות:

אוגילבי, ד., (1992), הפרסום על פי אוגילבי, כתר, ירושלים.
איילון, י., (1994), תקשורת ההמונים המשודרת - והחברה, איילון, תל אביב.
בר-טל, ד., וגוטמן, י., "מינו ומוצאו של הילד", עיונים בחינוך 28, 1980, עמ' 127-134.
גורן, ד., (1975), תקשורת המונים, ספריית מוקד, תל אביב.
גלבוע, א., (1990), מחשבת חינוך, זמורה ביתן/ איתאב, תל אביב.
הרטמן, מ., (1975), המקצוע כמדד למעמד חברתי בחברה הישראלית, המכון לחקרי עבודה וחברה, תל אביב.
יגר, י., (תשל"ד), מטאפורה דימוי וניב, מ. ניומן, ירושלים - תל אביב.
יזרעאלי, ד., "נשים בעולם העבודה", בתוך: רוזן, ג., (עורך), (1982), נשים במלכוד, הקיבוץ המאוחד, תל אביב, עמ' 113-171.
יזרעאלי, ד., (1994), שיווק הלכה למעשה, צ'ריקובר, תל אביב.
יזרעאלי, ד., "המיגדור בעולם העבודה", בתוך: רוזן, ג., (עורך), (1999), מין מיגדר פוליטיקה, הקיבוץ המאוחד, תל אביב, עמ' 167-215.
כספי, ד. ומור, י., (1995), המתווכים - אמצעי התקשורת בישראל 1948-1990, עם עובד, תל אביב.
מרקוזה, ה., (1970), האדם החד-מימדי, ספריית פועלים, תל אביב.
עילם, א., (1981), סטריאוטיפים גבריים ונשיים בישראל, חיבור לשם קבלת התואר "מוסמך במדעי החברה", אוניברסיטת תל אביב, תל אביב.
פינס, ד., (1958), מלון לועזי עברי, עמיחי, תל-אביב.
פרס, י. ויציב, ג., (תש"מ), מבוא לשיטות מחקר במדעי ההתנהגות, אקדמון, ירושלים.
שגב ע. וגריי פ., (1995), אסטרטגיה ליחידה עסקית, האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
Bem, S.L., "The Measurement of Psychological Androgyny", Journal of Consulting and Clinical Psychology 42, 1974, pp. 155-167.
Courtney, A. Lckeretz, S.W., "Women's Place: An Analysis of Roles Portrayed Woman in Magazine Advertisments", Journal of Consulting and Clinical Psychology 8, 1971, pp. 92-95.
Ely, R.J., "The power in demography: women's social construction of gender identity at work", Academy of management journal, 38 (3), 1995 pp. 589-634.
Goffman, E., (1979), Gender Advertisements, Warper, London.
Holsti, O.R., (1969), Content Analtsis for the Social Sciences and Humanities, Wesley, Massachusets.
Howard, K. Sharp, J.A., (1985), The Management of a Student Research Project, Gower, Aldershot.
Lazarsfeld, P.F. Morton, L., "Mass Communication, Popular Taste and Organized Social Action", in: Lazarsfeld, P.F., (ed.), (1990), Mass culture, Mcmillan, London, pp. 457-475.
Lowenstein, R.L. Posner, J., (1971), Media, Massages and Men, David McKay Company inc., New York.
McCoy, M., (1935), Sex and comperaments in Three Primitive Societies, William Marrow and Co., New York.
Mendelson, H., "Sociological Perspective on Mass Communication", in: Dexter, L. White, D., (eds.), (1991), People, Society and Mass Communication, The Free Press, New York, pp. 29-37.
Peteet, J.M., (1999), Gender in Crisis, Columbia University Press, New York.
Romaine, S., (1999), Communicating Gender, Erlbaum, Mahwah.
Steinem, G., (1990), Sex, Lies and Advertising, Free Press, Massechusets.
Swann, W.B., Langlois, J.H. Gilbert, L.A., (1999), Sexism and Stereotypes in Modern Society, American Psychological Association.
Wagner, L. Banos, J.B., "A Woman's Place", Journal of Mass Media and Society 22, 1976, pp. 213-214.
Wortzel, L.H. Frisbie, J.M., "Women's Role Portrayal Preference in Advertizements: An Empericon Study", Journal of Marketing 3, 1974, pp. 41-46.
Yoder, J.D. Schneicher, T.L., "Undergraduates regard deviation from occupational gender streotypes as costly for women", Sex roles 34 (314), 1996, pp. 171-188.

תגים:

פירסומות · מגדר · ג'נדר · מיגדר · צרכנות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלים בין נשים לגברים וסטריאוטיפים מיניים בעתונות הישראלית", סמינריון אודות "הבדלים בין נשים לגברים וסטריאוטיפים מיניים בעתונות הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.