היישום אינו מחובר לאינטרנט

"האקזיסטנציאליזים הוא הומניזם" \ סארטר

עבודה מס' 060542

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיכום הנקודות החשובות אותן מעלה סארטר כתשובה לביקורת על האקזיסטנציאליזם והבעת דעה אישית בנוגע לכך.

2,394 מילים ,1 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

במאמר זה מתמודד סארטר עם ההאשמות אשר הוטחו באקזיסטנציאליזם (להלן: אקזיס') ע"י השמאל הקומוניסטי והימין הקתולי כאחד.
הרקע לביקורת, כמו גם להגנה עליה, היא מלחמת העולם השנייה אשר "העירה" רבים מתרדמת התמימות שלהם והעלתה אל פני השטח את טבעו הנורא ביותר של האדם כפי שהיה ניתן להווכח.
על רקע זה גינו חוגים רחבים את האקזיס' כתורה אשר פותרת את האדם מאחריות למעשיו, מבטלת את מושג האלוהים וכל הכרוך בו - הדת, המוסר הדתי, הציווי הדתי וכו' ולמעשה בכך מבטלת את כל אמות המידה של המוסר כפי שהיו ידועים באותה תקופה.
באפן ברור, זוועות המלחמה ואימת הפשיזם והנאציזם הביאו לפחד ובהלה מתורות כגון אלה אשר נתפסו כנותנות צידוק לחיים פרועים נטולי חוק וסדר, בהם האדם יכול לפרוק כל עול בשם האתאיזם והחופש. יתירה מזאת - רבים ראו בה תורה אשר אינה מאפשרת לאדם להתעלות ולעשות מעשה גם אם ירצה בכך. הערכים התפוגגו, התכלית של האדם והעולם התפוגגה, והאדם נשאר חסר אונים לגבי חייו שלו, חוסר אונים אשר יוביל אל הגרוע מכל - לאנרכיה, ותוהו ובוהו של יצרים ייאוש וכוחנות.
ניתן להבין ממאמר זה את הדרך (השגויה) בה הובן האקזיס', ובדיוק לשם כך מסביר סארטר ומפרט להלן את חוסר ההבנה של התאוריה אשר גרם לביקורות כגון אלה לעלות.
סארטר מראה כי הפסימסטיות היא נחלתם של מתנגדי התורה וממנה נובע פחדם. הוא מציג לפנינו תורה אופטימית וכנה אשר אינה מתחבאת מאחורי תירוצים, ישויות חיצוניות או דטרמיניזם בכדי לתרץ את מעשי האדם. הוא מציג פה באופן חריג אמון מלא באדם באשר הוא אדם פועל ויוצר, ונותן את כל הכלים להתמודדות עם הקשיים והבעיות העולים מקיומינו בעולם זה בידיו של האדם בלבד.
לדעתי האשמה היחידה שניתן להטיח באקזיס' כפי שהוא מוצג פה ע"י סארטר היא דווקא זו של אופטימיות יתר הגובלת אף בנאיביות... אולם נקודה זו לא עולה בגוף המאמר (אם כי מוזכרת באחרית הדבר).

תגים:

אקסיסטנציאליזים · הומניזם · סרטר · פילוסופיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""האקזיסטנציאליזים הוא הומניזם" \ סארטר", סמינריון אודות ""האקזיסטנציאליזים הוא הומניזם" \ סארטר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.