היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצגת אינטרפטציה למחזה "בדלתיים סגורות" של סארטר, באופן כזה ש"תשוחח" עם רעיונות בפילוסופיה הסארטריאנית, תוך התמקדות בשני נושאים מרכזיים השזורים בהגות ובמחזה של הפילוסוף

עבודה מס' 060254

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המבט וההונאה העצמית.

4,097 מילים ,6 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

היצירה הספרותית, בין אם אנו בוחנים שיר, סיפור או מחזה, ניתנת להתייחסות כמבנה דו או רב קומתי: ברמה הראשונה - הטקסט הגלוי, היצירה כפי שנקלטת בהסתכלות ראשונה אצל הנמען, וברמה השנייה - ארגון מקסימלי של האלמנטים בטקסט תחת הצעת קריאה אחת או כמה המתחרות ביניהן. שלב זה הוא מיצוי הטקסט באופן מקסימלי, המייצר טקסט מקושר ואחדותי יותר.
המחזה "בדלתיים סגורות" של סארטר עשוי לענג ולגרום הנאה גם בקורא או בצופה שאינם אמונים על משנתו הפילוסופית. עבודה זו תנסה להציג אינטרפטציה אפשרית של טקסט המחזה באופן ש"תשוחח" עם רעיונות בפילוסופיה הסארטריאנית. אנסה להראות כיצד היבטים אלה "מקופלים" אל תוך הפואטיקה של הפילוסוף, וכיצד רעיונות תיאורטיים אלה שמקבלים ייצוג במדיום הדרמטי מעשירים את הקריאה, דבר אשר יוצר טקסט מקושר אחיד וממוצה יותר.1
המהלך שאשרטט כאן יתמקד בשני נושאים מרכזיים בפילוסופיה הסארטריאנית הבאים לידי ביטוי ושזורים לאורך כל המחזה: המבט וההונאה העצמית. שני נושאים אלה ישמשו אותי כשתי פרספקטיבות הרמנוטיות שאינן מוציאות זו את זו אלא "מתוזמרות" זו בזו ובאחרות שלא יוצגו כאן.
-------------------------------------------------------------------------------
1. הצגת הדיון לא תחפוף לרצף הקריאה, כיוון שבחרתי בהצגה תמטית, דבר אשר יגרום לי לעתים להצגת דברים מאוחרים לצד מוקדמים ולהפך.

מקורות:

"בדלתיים סגורות" / ג'אן פול סארטר הוצאת אור עם.
עיון טו א-ב 1965: "חירות והכרח בשיטת סארטר" / אורה סגל
עיון א ד 1949: "הפילוסופיה האכסיסטנציאלית של ז'אן פול סארטר" / פליישמן יעקב
"ז'אן פול סארטר: דרכי החירות" / מנחם ברינקר, אוניברסיטה משודרת בהוצאת משרד הביטחון.
"ז'אן פול סארטר מבחר כתבים" כרך א: 'הונאה עצמית' הוצאת ספרית הפועלים.
Being and Nothingness / Jean-Paul Sartre: part three chapter one, 4: The Look, philosophical library 1956

תגים:

סרטר · קיומית · אקזיסטנציאליזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצגת אינטרפטציה למחזה "בדלתיים סגורות" של סארטר, באופן כזה ש"תשוחח" עם רעיונות בפילוסופיה הסארטריאנית, תוך התמקדות בשני נושאים מרכזיים השזורים בהגות ובמחזה של הפילוסוף", סמינריון אודות "הצגת אינטרפטציה למחזה "בדלתיים סגורות" של סארטר, באופן כזה ש"תשוחח" עם רעיונות בפילוסופיה הסארטריאנית, תוך התמקדות בשני נושאים מרכזיים השזורים בהגות ובמחזה של הפילוסוף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.