היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיפלומטיה בדלתיים סגורות - וואי פלנטיישן

עבודה מס' 062825

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם אכן נעשה שימוש בסוג זה של דיפלומטיה ומה היו השלכותיה.

4,692 מילים ,28 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

במהלך המאה העשרים עלתה חשיבותו של אחד מכלי המדיניות המודרנית - הדיפלומטיה. עליית החשיבות באה גם על רקע הגדרת המאבק בין המדינות כמערכה בין משטרים פוליטיים והשקפות עולם עוינות זו לזו. (סופר, 1996).

עליית כוחם של כלי התקשורת ההמונים השפיעה, בין השאר, גם היא על הדיפלומטיה. בין ההשפעות הרבות, ניתן למצוא את השימוש של הדיפלומטים באמצעי התקשורת להעברת מסרים של הסברה ותעמולה לקהלים שונים, בהתאם למטרתם.

בעבודה זו נדון בכוחה של הדיפלומטיה בדלתיים סגורות, וננסה לגלות כיצד היא באה לידי ביטוי באירוע דיפלומטי ממדרגה ראשונה.

שאלת המחקר שלנו הינה, האם נעשה שימוש בדיפלומטיה בדלתיים סגורות ע"י ארצות הברית במהלך הסכם וואי פלנטיישן אשר התקיים בשנת 1998 במדינת מרילנד ארה"ב, ואם כן, כיצד היא באה לידי ביטוי ומה היו השלכותיה.

כדי לענות על שאלה זו, הועלתה השערה לפיה המתווכת בהסכם וואי פלנטיישן עשתה שימוש בדיפלומטיה בדלתיים סגורות, לשם קידום מטרותיהם של כל הצדדים, וכי אותם נציגים אשר הרבו להשתמש בעקרונות הדיפלומטיה בדלתיים סגורות הצליחו בקידום מטרותיהם.

תוצאות המחקר העלו כי אומנם היה שימוש בדיפלומטיה בדלתיים סגורות ע"י כל הצדדים, אולם בניגוד להשערה, כי השימוש בדיפלומטיה מסוג זה יביא לקידום המטרות אשר יתקיימו הלכה למעשה עולה מהמחקר כי דיפלומטיה זו, במבט לאחור, הרחיקה את הצדדים מהשגת מטרותיהם.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק תיאורטי
דיפלומטיה
מהי דיפלומטיה
תפקידי הדיפלומטיה
משא ומתן
סידור נוהל וקביעת סדר-יום
רכישת מידע וחילופי מידע
תיווך
תקשורת ודיפלומטיה
התקשורת וקידום השלום
מודלים תקשורתיים
דיפלומטיה בדלתיים סגורות
משתנים לדיפלומטיה
חסימת אמצעי התקשורת\המדיה
פרק יישומי וואי פלנטיישן
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבא, א. (1995). "הדיפלומטיה החדשה". ירושלים: עידנים -ידיעות אחרונות, עמ' 285-305.
אקצין, ב. (1984). "יסודות המדינאות הבין-לאומית". ירושלים: אקדמון.
ברזילי, ג. (1996). "מדינה, חברה ןביטחון לאומי: תקשורת המונים ומלחמות", בתוך: משה ליסק (עורך), ישראל לקראת שנות האלפיים: חברה, פוליטיקה ותרבות, ירושלים: מאגנס.
כץ, א. ודיין, ד. (1995). "אירועים של אמצעי תקשורת". בכספי, ד. עורך, תקשורת המונים: זרמים ואסכולות. מחקר ת"א: האוניברסיטה הפתוחה, עמ' 133-141.
נווה, ד. (1999). "סודות ממשלה". תל-אביב: ידיעות אחרונות. עמ' 70-105.
סופר, ש. (1996). "הדיפלומטיה ביחסים הבין-לאומיים". תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
קנת, ו. שטיין, וסמואל, ו. לאויס. (1993). "עשיית שלום בין ערבים לישראלים". בתוך: משא ומתן ותיווך במזרח התיכון לקחים מחמישים שנה. סקירות, 122.
Barston, R.P.(1988). "Modern Diplomacy". London: Longman.
Craig, G.A. and A.L. george (1983). Force and Statecraft. Oxford: Oxford University Press.
Gilboa, E. (2000). "Mass Communication and Diplomacy: A Theoretical Framework". Communication Theory, 10 (August), pp. 290-294.
Gilboa, E.(2001). "Diplomacy in the Media Age: Three Models of Uses and Effect". Diplomacy and Startecraft.12 (June), pp. 1-25.
Gilboa, E.(2001). "Media Coverage Of International Negotiation". Pp. 552-557. pp.562-564.
Bull, H. (1977). "Diplomacy and International Order. The Anarchical Society. Ch.7, pp. 162-183.
Holsti, K.J.(1992). "Englewood Cliffs: Prentice-Hall". International Politics.
Manheim,J.B.(1994). "Strategic public Diplomacy and American Foreigh Policy: The Evolution of Influence". Oxford: Oxford University Press.
Ragner, N. (1950). "The Beginnings Of Diplomacy. A Sociological Study Of Inter-tribal and International Relations", Oxford: Oxford University Press. P.124.

תגים:

ביבי · נתניהו · קלינטון · תהליכי · תהליך · שלום · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיפלומטיה בדלתיים סגורות - וואי פלנטיישן", סמינריון אודות "דיפלומטיה בדלתיים סגורות - וואי פלנטיישן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.