היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בתוכנות פיראטיות בהיבט הקרימינולוגי

עבודה מס' 060524

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההיבטים השונים בשימוש אישי בתוכנות פיראטיות.

14,038 מילים ,39 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

העבודה תעסוק בתופעה של שימוש בתוכנות מחשב פיראטיות מתוך היבט קרימינולוגי. תוכנת מחשב פיראטית מוגדרת כשימוש לא מורשה, שיכפול, הפצה או מכירה של תוכנה שנמצאת בשוק באופן מסחרי (Moores & Dhillon, 2000). קיימות מספר דרכים להשתמש בתוכנה הלא חוקית והעיקריות שביניהן הן שימוש בתוכנה הפיראטית לצרכים אישיים בבית או בעבודה ושימוש בתוכנה לצורכי רווח כספי שנובע ממכירה מאסיבית של תוכנות פיראטיות שונות. בעבודה תהיה התייחסות רק לדרך הראשונה והיא השימוש האישי.
בפרק הראשון של העבודה תינתן הגדרה לתופעה, דרכים לביצועה, השלכות שנובעות מהשימוש בתוכנות הפיראטיות ושכיחות התופעה בארץ ובעולם.
הפרק השני ינסה לבנות פרופיל של משתמשי התוכנה הפיראטית ויראה שאין פרופיל אחיד.
הפרק השלישי יסביר מהם הגורמים שמשפיעים על ההחלטה האם להשתמש בתוכנה חוקית או להשיג תוכנה פיראטית. בין הסיבות שיידונו בעבודה הן סיבות אישיות שמניעות פרטים להשתמש בתוכנה הפיראטית וסיבות כלליות שלא קשורות ישירות בפרט, כגון בלבול שנוצר בעקבות מתן אפשרות להעתיק תוכנה לצורכי גיבוי (במידה והדיסק שעליו התוכנה לא יעבוד וכדומה) ולצרכים שונים שהם מפרטים. הבלבול נוצר בשל ההיקף השונה שמאפשרים יצרני התוכנות להעתיק תוכנות שנקנו לצרכים שונים.
הפרק הרביעי ינסה לענות על השאלה מדוע חוקים שקיימים נגד שימוש בתוכנות פיראטיות לא יעילים ולא ממלאים את מטרתם במלואם. לשם כך יובאו בעבודה תיאוריות שונות שינסו להסביר כשל זה.

בחקירת הסיבות לעבריינות התוכנות הפיראטיות יש להבחין בין סיבות ברמה החברתית לבין תהליכים הפועלים על היחיד והדוחפים אותו למעשה העבירה. על כן התיאוריות שיידונו בעבודה יחולקו לשתי קטגוריות: תיאוריות ברמה החברתית ותיאוריות ברמה האישית. במילים אחרות, תעשה הבחנה בין גורמים חברתיים המשפיעים על שימוש בתוכנות פיראטיות לבין גורמים אישיים באדם.
בפרק החמישי יינתן עיון קרימינולוגי לתופעה של תוכנות מחשב פיראטיות. יהיה דיון בבעייתיות שבשיוך תוכנות מחשב פיראטיות תחת הקטגוריה של "פשעי מחשב" ותינתן השלכה של אי תיוג האדם שמשתמש בתוכנה פיראטית, כעבריין.
לבסוף יינתן סיכום של העבודה, אשר יכלול מודל להסבר עבריינות תוכנות פיראטיות, על יסוד התיאוריות שיובאו בעבודה ואשר יכול להוות המלצה למחקר כמותי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: הגדרה ושכיחות השימוש בתוכנות פיראטיות שכיחות התופעה בעולם
פרק שני: פרופיל המשתמשים בתוכנות פיראטיות
פרק שלישי: גורמים המשפיעים על ההחלטה האם לרכוש תוכנה חוקית או להשיג תוכנה פיראטית
פרק רביעי: הסברים תיאורטיים לתופעה
א. תיאוריות ברמה החברתית
1. בעייתיות בתהליך שיגור הנורמות
2. אנומיה (חוסר בנורמות)
ב. תיאוריות ברמה האישית
1. פרופיל שפיטתי
2. מנגנוני הגנה
3. טכניקות נטרול
ג. בלימה על ידי נורמות
פרק חמישי: עיונים קרימינולוגים
א. "פשעי מחשב"
ב. אי תיוג האדם כסוטה

סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

תגים:

אנומיה · קרימינולוגיה · טכניקות · נטרול · פיראטיות · פרופיל · שפיטתי · תוכנות · תיאוריות · הורדות · אינטרנט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בתוכנות פיראטיות בהיבט הקרימינולוגי", סמינריון אודות "שימוש בתוכנות פיראטיות בהיבט הקרימינולוגי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.