היישום אינו מחובר לאינטרנט

יתרונות וחסרונות של שיטת הסקר באינטרנט

עבודה מס' 060460

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התפתחות האינטרנט וביצוע מחקר באמצעות שאלונים.

8,531 מילים ,24 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

אין שיטת סקר שהיא הטובה ביותר בכל התנאים (דילמן, בתוך: הורניק, 1988: 56). על מנת להשיג מידע מגוון, להציג גרויים לפני הנחקר, להעלות מספר רב של שאלות, לשלוט על המדגם ולהבהיר פרטים בלתי ברורים - עדיף להשתמש בשיטת הסקר האישי. על מנת לחסוך זמן עדיף הסקר הטלפוני ואילו כדי לחסוך בהוצאות ולנהל בנוחותאת פרוצדורת התישאול עדיף הסקר באמצעות הדואר. יתרון בסוג אחד של סקר עלול להתגלות כחסרון בסוג אחר (הורניק, שם).

לשיטות אלו, הנהוגות כבר זמן רב, הצטרפה בשנים האחרונות שיטת הסקר באינטרנט. דוגמא טובה לכך הינה האתר של רדיו FM 103, המרבה לקיים סקרים הנוגעים לקהל המאזינים בתוכניות השונות, כאשר יש בו תוכניות פוליטיות וחברתיות שלא בהכרח מעניינות ילדים ומאידך תוכניות לילדים ולנוער. כל תוכנית הינה בעלת חתך אוכלוסיה שלו מאפיינים מוגדרים. תוכניות למבוגרים בעלי מודעות חברתית-פוליטית בבוקר; תוכניות לצעירים בצהריים ובערב; תוכנית ייעוץ פסיכולוגי לבוגרים ולזוגות אחר הצהריים ותוכנית לחובבי ספורט בתחילת הערב.

בשנות התשעים חלה התפתחות עצומה בתחום האינטרנט. בשנת 1999 נרשמה עליה ריאלית חדה היא במספר משתמשי האינטרנט, כאשר בסוף 1999 מספרם עמד בישראל על 725,000 ובשנת 2003 מספרם הצפוי הוא 1,750,000. גם זמן השימוש השבועי הממוצע עלה מ-7.6 שעות לגולש ב-1997 ל-9.5 שעות לגולש ב-1999. ההצטרפות לרשת הינה בקצב גובר והולך, כאשר בישראל בזקנט מדווחת שממאי 1998
הצטרפו כ-250,000- לקוחות לשירות ואינטרנט בזק בינלאומי מדווחת על קצה הצטרפות של כ-10,000 גולשים חדשים בחודש (בי. די. אי. ביזנס דאטא ישראל, 2000).

לפיכך תהיינה שאלות המחקר:
1. כיצד משפיע הסקר באינטרנט על איכותו כתוצאה מהמשאבים הנדרשים לסקר?
2. מה השפעת הסקר באינטרנט על נכונותם של נחקרים לענות?
3. מה השפעת הסקר באינטרנט על מידת ההטיה של התשובות?

ראשי פרקים:
הצגת הנושא
פרק א: סקירת ספרות
1.1. התפתחות האינטרנט ותפוצתו
1.2. שימוש באינטרנט למטרות סקר
1.3. הסקר באינטרנט - יתרונות וחסרונות

פרק ב: שיטת המחקר
2.1. שאלות המחקר
2.2. המשתנים
2.3. תיאור מערך המחקר והאוכלוסיה הנחקרת
2.4. הליך המחקר

פרק ג: בדיקת השערות על פי ממצאים
3.1. נתונים והחזרים
3.2. מימד הפרטיות
3.3. מהימנות ומידת ההטייה
3.4. יתרונות וחסרונות של הסקר באינטרנט

פרק ד: סיכום

מקורות:

דרור, י., "מסחר אלקטרוני רק על הנייר", הארץ, 15.8.2001, עמ' ה2.
Adamic, L.A. and Huberman, B.A., (1999), The Nature of Markets in the World Wide Web, Palo Alto Research Center, Palo Alto.
Balasubramanian, S., "Mail versus Mall: a Strategic Analysis of Competition between Direct Marketers and Conventional Retailers", Marketing Science 17(3), 1998, pp. 181-195.
Baye, M.R. and Morgan, J., (1999), Information Gatekeepers of the Internet and the Competitiveness of Homogeneous Product Markets.
Diskin, A. Felsenthal, D.S., "Do They Lie?", International Political Science Review 2, 1981, pp. 407-422.
Dutta, S., Stephan, K. Segev, A., (1997), Transforming Business in the Marketspace: Strategic Marketing and Customer Realtionships, INSEAD, Fontainbleau.
Li, C., Charron, C., Dash, A., Grimsditch, T. and Shindler, S., (1999), Internet Adversting Skyrockets, The Forrester Report, (not published).
McDonald, G.C. Slawson, C., (2000), Reputation in an Internet Auction Market, email: mcdonaldcy@missouri.ed
Bainbridge, W.S., "Cyberspace: Sociology's Natural Domain", Contemporary Sociology 28(6), 1999, pp. 664-667.
Chen, C., Newman, J., Newman, R. Rada, R., "How Did University Departments Interweave the Web: A Study of Connectivity and Underlying Factors", Interacting with Computers 10(4), 1998, pp. 353-373.
Cho, H. LaRose, R., "Privacy Issues in Internet Surveys", Social Science Computer Review 17(4), 1999, pp. 421-434.
Coomber, R., "Using the Internet for Survey Research", Sociological Research Online Http://www.soc.surrey.ac.uk/socresonline 2(2), 1997.
Davidson, T.C., (2001), Job Search Strategies and the Internet, (Association Paper), Southern Sociological Society, Baton Rouge.
Kaye, B.K. Johnson, T.J., "Research Methodology: Taming the Cyber Frontier Techniques for Improving Online Surveys", Social Science Computer Review 17(3), 1999, pp. 323-337.
Koch, N.S. Schockman, H.E., "Democratizing Internet Access in the Lesbian, Gay, and Bisexual Communities", in: Ebo, B., (ed.), (1998), Cyberghetto or Cybertopia? Race, Class, and Gender on the Internet, Praeger, Westport, pp. 171-184.
Marson, S.M., "Major Uses of the Internet for Social Workers: A Brief Report for New Users", Arete 22(2), 1998, pp. 21-28.
Paul, C. Carson, S., (1997), Rapid Free-Form or Fixed-Form Data Capture from Electronic Mail: Applications for Survey Research, (Association Paper), American Sociological Association, Los Angeles.
Schaefer, D.R. Dillman, D.A., "Development of a Standard E-Mail Methodology: Results of an Experiment", Public Opinion Quarterly 62(3), 1998, pp. 378-397.
Wallin, J.S., Wilson, K.R. Reiser, C., (2001), The Digital Divide in North Carolina, (Association Paper), Southern Sociological Society, Greenville.
Witte, J.C., Amoroso, L.M. Howard, P.E.N., "Research Methodology: Method and Representation in Internet-Based Survey Tools-Mobility, Community, and Cultural Identity in Survey 2000", Social Science Computer Review 18(2), 2000, pp. 179-195.
Wolf, C., (1998), Going Virtual: The World Wide Web as a Market Place for Religious Organizations, (Association Paper), International Sociological Association, Koeln.
Wyke, M., "Introduction", Gender and History 9(3), 1997, pp. 425-431.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יתרונות וחסרונות של שיטת הסקר באינטרנט", סמינריון אודות "יתרונות וחסרונות של שיטת הסקר באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.