היישום אינו מחובר לאינטרנט

קתרינה הקדושה מסיינה - אוטוריטה נשית במאה ה-14

עבודה מס' 060399

מחיר: 253.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור חייה של קתרינה מסיינה אשר השפיעה רבות על הפוליטיקה הכנסייתית של ימי הביניים.

3,347 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

באירופה של ימי הביניים לא היה מקום להשתלבותן של נשים בהנהגה הדתית והפוליטית, כמו גם במשרות אחרות. והנה, החל במאה ה-12 לערך, העיסוק במיסטיקה פתח צוהר בפני נשים מיסטיקניות שונות אשר זכו לקבל רמה זו או אחרת של אוטוריטה וזכות להשפעה על החיים הציבוריים ולעיתים אף ברמות הציבוריות הגבוהות ביותר.
קתרינה מסיינה אשר חיה במחצית השניה של המאה ה-14 היתה אחת מאותן נשים שזכו לאוטוריטה בכירה ביותר והיא היתה בעלת השפעה על כל הדמויות החשובות והבולטות של התקופה. פעילותה, שהחלה בסיינה, צברה מוניטין רב אשר הקנו לה אוזן קשבת אצל אפיפיורים ומנהיגים חילוניים שונים והיא ניצלה זאת כדי לפרוס בפניהם את אמונותיה ולדחוק בהם לנקיטת עמדה בדרך זו או אחרת בעניינים העיקריים שהטרידו את אירופה בתקופה זו- חזרת חצר האפיפיור מהגלות באביניון לרומא והסכיזמה הגדולה, שפרצה לאחריה, בכנסיה הקתולית.

בעבודה זו אבקש לעמוד על דרך חייה של קתרינה מסיינה ולהצביע על ההשפעה שהיתה לה על הסובבים אותה ועל ניסיונותיה להביא לרפורמה מתקנת בכנסיה הקתולית של שלהי ימי הביניים.

תוכן העניינים:
הקדמה
חייה של קתרינה מסיינה
האוטוריטה של קתרינה מסיינה
פעילותה הפוליטית של קתרינה מסיינה
נספח - דוגמאות למכתבים ששלחה קתרינה בתקופת הסכיזמה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Berrigan, J., "The Tuscan Visionary, Saint Catherine of Siena", in Medieval Women Writers. Wilson, K. M., Ed., Athens, U.S.A., 1984, pp. 252-268
Edmund, G. G., "Catherine of Siena", in The Catholic Encyclopedia, Vol. III. New York., 1908, pp. 447-448
Farmer, D. H., The Oxford Dictionary of Saints, Oxford, U.K., 1978, pp. 70-72
Jantzen, G. M., Power, Gender and Christian Mysticism, Cambridge, U.K., 1995, pp.157-192
Luongo, T.,"Catherine of Siena: Rewriting Female Holy Authority", in Women, the Book and the Godly, Vol. I. Smith, L. and Taylor, J. H. M., Eds., Cambridge, U.K., 1995, pp. 89-103
Noffke, S. O. P., Catherine of Siena, the Dialogue, London., 1980, pp. 1-22
Scott, K., "'Io catarina': ecclesiastical Politics and Oral Culture in the Letters of Catherine of Siena", in Dear sister. Cherewatuk, K. and Wiethaus, U., Eds., Philadelphia. 1993, pp. 87-121
Scott, K., "St. Catherine of Siena, `Apostola'", Church History, 61 (March 1992), pp. 34-46

תגים:

הביניים · ימי · מיסטיקה · מסיינה · נשים · סיינה · פוליטיקה · קדושות · קדושים · קתרינה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קתרינה הקדושה מסיינה - אוטוריטה נשית במאה ה-14", סמינריון אודות "קתרינה הקדושה מסיינה - אוטוריטה נשית במאה ה-14" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.