היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיקור האזרחים הערבים בעיתונות העברית

עבודה מס' 060241

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי התרומה של סיקור האזרחים הערבים (במסגרת אירועים בעלי אופי פוליטי) בעיתונות העברית ,ללגיטימציה או דה - לגיטימציה של מאבקם.

6,857 מילים ,13 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

"במשך שנים רבות, הרעיון לפיו האדם בונה לעצמו את המציאות תפס מקום מרכזי בהגות החברתית. אפשר לתהות כיצד ייתכן שהעיתונאים - ההיסטוריוגרפים של ההווה - נוטים, על פי רוב, להתעלם מעובדה זו." ( רועה ופלדמן , 1984)

העולם בו אנו חיים בתחילתו של האלף השלישי הוא עולם של תקשורת. הכוונה היא לא לתקשורת בין אישית וגם לא לכינוס אסיפה ,או קריאת הכרוז בכיכר העיר, זוהי תקשורת שמהירותה עולה על כל דמיון, היא חובקת עולם, בידיה לקבוע את סדר היום הציבורי, לעזור לנו להחליט עבור מי להצביע, מה ללבוש, מה לקנות, מה מותר ומה אסור. לא פעם אנו משתמשים בזמן שיחה, על מנת להצדיק את עמדתנו, בביטוי "אבל זה היה כתוב בעיתון" או "אני שמעתי שאמרו את זה בחדשות". תקשורת ההמונים היא מהירה, חזקה בהשפעתה, ומשמשת את כולנו יותר משאנו רוצים להודות בכך.
בחברה המודרנית בה אמצעי התקשורת הם ערוצי המידע שלנו, ישנה חשיבות מכרעת לבדוק את המידע אותו אנו צורכים, לחקור את השפעותיו אלינו, ולבדוק כיצד הוא משפיע בפועל על הבחירות והפעולות אותן אנו מבצעים .
הרקע הכללי לסוגיה שתדון בהרחבה בעבודה זו, הוא הקשר בין תקשורת חברה ופוליטיקה. במציאות הנוכחית של קיומנו, אנו כמעט ולא יכולים לדמיין כיצד היינו יכולים להיות מעורבים במורכבותה של המערכת הפוליטית ללא אמצעי תקשורת ההמונים.
היחסים בין מדינת ישראל לאזרחיה הערבים הוא אחד הגורמים למורכבותה של מערכת זו. אם נתחשב בריחוק המוסדי, הגיאוגרפי והתרבותי של האזרח היהודי מהאזרח הערבי, נוכל לומר שהדרך העיקרית בה למד היהודי על הבעיות והשאיפות
החברתיות והפוליטיות של הציבור הערבי, היא דרך אמצעי התקשורת. אמצעי התקשורת הללו הם הטלוויזיה והעיתונות העברית. הטענות הנ"ל מעלות שאלות רבות כגון: האם האזרח היהודי מקבל מידע מספק אודות הנושאים אותם האזרחים
הערבים מנסים לקדם?, האם המידע הוא אובייקטיבי?, האם מקורות המידע מהיימנים? ועוד.
השאלה אותה תבדוק עבודה זו היא מהי התרומה של סיקור האזרחים הערבים (במסגרת אירועים בעלי אופי פוליטי) בעיתונות העברית ,ללגיטימציה או דה-לגיטימציה של מאבקם לקידום הנושאים החשובים להם, והאם חל או לא חל שינוי בצורת הסיקור במהלך השנים .
השערת המחקר בעבודה זו תהיה שהסיקור העיתונאי תורם לדה - לגיטימציה של מאבקיהם הפוליטיים של ערביי ישראל , וכמו כן שבמהלך השנים חל שינוי לטובה בצורת הסיקור בכך שהוא פחות תורם ליצירת דה לגיטימציה כלפי המחאה הפוליטית הערבית , אך הוא אינו תורם ללגיטימציה של מאבקיהם .

תוכן עניינים:
מבוא
תקשורת המונים ופוליטיקה
העיתונות הכתובה בישראל
רקע תאורטי לניתוח אירועים של אלימות פוליטית
ניתוח אירועי האחד במאי בנצרת 1.5.1958
ניתוח אירועי יום האדמה 30.3.1976
ניתוח מאורעות אום אל פאחם 28.9.1998
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבו-ריא.ע ,אברהם.א ,וולפספלד.ג ,1998. "האוכלוסייה הערבית בעיתונות העברית" ,המרכז לחקר החברה הערבית בישראל, גבעת חביבה.
אמארה.מ , 1997 . "האלימות הפוליטית בקרב הערבים בישראל מניעיה ואופייה" , המכון לחקר השלום, גבעת חביבה.
בנזימן.ע , מנצור.ע , 1992. "דיירי משנה" ,כתר, ירושלים.
גורן.ד ,1993. "תקשורת ומציאות" , כתר, ירושלים.
כספי.ד ,לימור.י ,1994. "המתווכים" , ספריית אשכולות ,תל-אביב.
כספי.ד ,1995. "תקשורת המונים" ,האוניברסיטה הפתוחה ,תל-אביב.
כץ .י ,1997."התקשורת הגלובלית ומדיניות הסיקור של אמצעי התקשורת בישראל" קשר ,21.
לחמן מסר.ד , 1994. "מפת התקשורת החדשה- מבנה ובעלות, אתגרים וסיכונים" ,המכון לקומוניקציה באוניברסיטה העברית ,ירושלים.
קדמן.י ,1987. תפקיד העיתונות בעיצוב סדר היום של הכנסת בענייני רווחה" , קשר ,1.
קורן.א ,1994. "הכיסוי של יום האדמה (1976) בעיתונות הישראלית", פתו"ח ,2.
רועה.י, 1998 "העיתונות כמספרת סיפור", בתוך: אמצעי תקשורת המונים בישראל -מקראה, האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
רועה.י, פלדמן.ש, 1998. "הרטוריקה של מספרים בעמוד הראשון של העיתון" בתוך: אמצעי תקשורת המונים בישראל-מקראה ,האוניברסיטה הפתוחה ,תל-אביב.
שפרינצק.א, 1974. "תהליכי דה-לגיטימציה במשטר דמוקרטי" ,מדינה ממשל ויחסים בינלאומיים,6.

תגים:

מיעוטים · בתקשורת · ערביי · חברה · ישראלית · סיקור · עיתונות · ערבים · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיקור האזרחים הערבים בעיתונות העברית", סמינריון אודות "סיקור האזרחים הערבים בעיתונות העברית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.