היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיקור ערביי ישראל בעיתונות העברית

עבודה מס' 063790

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי התרומה של סיקור ערביי ישראל בעיתונות העיברית ללגיטימציה או דה-לגיטימציה של מאבקם והאם חל שינוי בצורת הסיקור במהלך השנים.

4,672 מילים ,12 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 תקשורת חברה ופוליטיקה
2.2 התפתחות העיתונות הכתובה
2.3 מפת התקשורת העכשווית - פלורליזם אמיתי או מדומה?
3. השערת המחקר ומתודולוגיה
4. ניתוח אירועי יום האדמה 30.3.1976
4.1 רקע כללי
4.2 ניתוח הסיקור העיתונאי
5. ניתוח מאורעות אום אל פאחם 28.9.1998
5.1 רקע כללי
5.2 ניתוח הסיקור העיתונאי
6. דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

מבוא:
תקשורת ההמונים משתלבת כיום בכל תחומי חיינו. באמצעותה מנסים גורמים שונים להשפיע על דעותינו ועמדותינו, למכור לנו מוצרים ושירותים, לחנך אותנו ועוד. אחת התיאוריות העוסקת בתקשורת ההמונים ייחסה לתקשורת כוח רב ואפשרות להשפיע על הציבור באופן משמעותי. על פי התיאוריה, התקשורת בעלת יכולת להבנות מציאות, כלומר, ליצור תמונה קוגניטיבית, אמוציונלית ואף התנהגותית - כזו שבעקבותיה יתנהג הפרט בצורה כזו או אחרת. למעשה, התקשורת מציגה תמונה לא אובייקטיבית של המציאות ועם זאת משפיעה על הראיה הערכית והאידיאולוגית של הציבור (כספי, 1995). רועה ופלדמן (1998) מוסיפים שהרעיון שהאדם בונה לעצמו את המציאות אשר נמצא בבסיס התיאוריה, זוכה בדרך כלל להתעלמות מצד העיתונאים, המוגדרים על ידיהם כהיסטוריוגרפים של ההווה.

הרקע הכללי, לסוגיה שתדון בהרחבה בעבודה זו, הוא הקשר בין תקשורת חברה ופוליטיקה. במציאות הנוכחית של קיומנו אנו כמעט ולא יכולים לדמיין כיצד היינו יכולים להיות מעורבים במורכבותה של המערכת הפוליטית ללא אמצעי תקשורת ההמונים.
היחסים בין מדינת ישראל לאזרחיה הערבים הוא אחד הגורמים למורכבותה של מערכת זו. אם נתחשב בריחוק המוסדי, הגיאוגרפי והתרבותי של האזרח היהודי מהאזרח הערבי, ניתן לומר שהדרך העיקרית של הציבור היהודי ללמוד על הבעיות והשאיפות החברתיות והפוליטיות של הציבור הערבי היא דרך אמצעי התקשורת ובעיקר הטלוויזיה והעיתונות. טענה זו מעלה שאלות רבות כגון: האם האזרח היהודי מקבל מידע מספק אודות הנושאים אותם האזרחים הערבים מנסים לקדם? האם המידע הוא אובייקטיבי? האם מקורות המידע מהימנים? ועוד.

השאלה אותה תבדוק עבודה זו היא מהי התרומה של סיקור האזרחים הערבים (במסגרת אירועים בעלי אופי פוליטי) בעיתונות הישראלית, ללגיטימציה או דה-לגיטימציה של מאבקם לקידום הנושאים החשובים להם והאם חל שינוי בצורת הסיקור במהלך השנים?

מקורות:

אבו-ריע,ע. אברהם, א. וולפספלד,ג. (1998), האוכלוסייה הערבית בעיתונות העברית-תקשורת ודה לגיטימציה סוציו פוליטית. גבעת חביבה: המרכז לחקר החברה הערבית בישראל.
אמארה, מ. (1997), האלימות הפוליטית בקרב הערבים בישראל מניעיה ואופייה. גבעת חביבה: המכון לחקר השלום.
בהלול, ז. (1998), יחסי יהודים ערבים. בתוך: אישים ומעשים בישראל: ספר היובל. מקסם:כפר-סבא.
בנזימן,ע. מנצור,ע. (1992), דיירי משנה. ירושלים: כתר.
כספי,ד. לימור,י. (1994), המתווכים. תל אביב: ספריית אשכולות.
כספי,ד. (1995), תקשורת המונים. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
כץ,י. (1997), התקשורת הגלובלית ומדיניות הסיקור של אמצעי התקשורת בישראל. קשר. 21.
לחמן מסר,ד. (1994), מפת התקשורת החדשה- מבנה ובעלות, אתגרים וסיכונים. ירושלים: המכון לקומוניקציה באוניברסיטה העברית.
קורן,א. (1994), הכיסוי של יום האדמה (1976) בעיתונות הישראלית. פתו"ח,2.
רועה, י. (1998), העיתונות כמספרת סיפור. בתוך: אמצעי תקשורת המונים בישראל -מקראה. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
רועה,י. פלדמן,ש. (1998), הרטוריקה של מספרים בעמוד הראשון של העיתון. בתוך: אמצעי תקשורת המונים בישראל-מקראה. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
שפרינצק,א. (1974), תהליכי דה-לגיטימציה במשטר דמוקרטי. מדינה ממשל ויחסים בינלאומיים.6.

תגים:

מחקר · מיעוט · עיתונות · ערבי · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיקור ערביי ישראל בעיתונות העברית", סמינריון אודות "סיקור ערביי ישראל בעיתונות העברית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.