היישום אינו מחובר לאינטרנט

"מח"כות או מחקות?" דרכי פעולתן של נשים כחברות כנסת

עבודה מס' 060108

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דפוס, השוואה מול גברים ונשים ומשמעויות

4,791 מילים ,15 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

המהפכה הפמיניסטית אשר החלה במאה העשרים, נתנה את אותותיה גם בהתפתחות תחומי המחקר והידע האקדמי. אחד התחומים המתפתחים, כיום, הוא "נשים ופוליטיקה". מחקרים רבים ומשמעותיים עסקו בשנים האחרונות בייצוג נשים במוסדות פוליטיים, חסמים וגורמים לתת-ייצוג. תפקיד נכבד בעריכת מחקרים אלו, ביצע הארגון הבינלאומי לפרלמנטריזם (IPU).

עבודת המחקר המוגשת לעיל מבקשת לספר סיפור אחר - סיפור המשך. בעבודה זו, מבקש אני לבחון את פעילותן של הנשים לאחר כניסתם למערכת הפוליטית. במילים אחרות: האם נשים פועלות ויוזמות פעילות פרלמנטרית באופן שונה מגברים ? האם הבדלים אלו קבועים או משתנים לאורך השנים ? האם הבדלים אלו תורמים להשפעתן של הנשים על סדר היום הפוליטי ?

כאמור, עבודת המחקר עוסקת בנשים כחברות ב"כנסת" היא הפרלמנט הישראלי. לכן, אפתח בסקירת ספרות קצרה בנושא "נשים ופוליטיקה" ומיד אחריה מבוא קצר על "הכנסת" וההליך הפרלמנטרי. לאחר מכן, אנתח את היוזמה הפרלמנטרית של נשים וגברים בכנסת בשלוש כנסות שונות: אחת-עשרה, שתים-עשרה וארבע-עשרה. כאשר היוזמה הפרלמנטרית כוללת: נאומים, הצעות לסדר יום, שאילתות, שאילתות בעל-פה והצעות חוק פרטיות. לסיום, אציג מסקנות וסיכום של פרק הניתוח והנתונים.

מתוך הנתונים השונים, עלו שלוש מסקנות מרכזיות. המסקנה הראשונה היא שנשים כחברות כנסת, פעילות יותר (באופן יחסי למספרן) מאשר חברי כנסת בכל הקשור לשימוש בכלים פרלמנטריים: נאום, הצעה לסדר, שאילתה והצעות חוק פרטיות.
המסקנה השניה היא שחלה ירידה בפעילותן של נשים בכנסת (באופן יחסי למספרן) לאורך השנים הנבדקות. המסקנה השלישית והאחרונה היא שחל תהליך למידה בקרב חברי כנסת (הגברים) והם נוטים יותר להעלות הצעות חוק המתקנות חוקים קיימים.

תוכן עניינים:
מבוא
נשים בפוליטיקה
הכנסת וההליך הפרלמנטרי
ניתוח נתונים
מתודולוגיה
נאומים
הצעות לסדר
שאילתות ושאילות בעל-פה
הצעות חוק פרטיות
מסקנות והסברים
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

דורון, ג., שנקר-שרק, ד., מח"כות לייצוג, קו אדום, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תל-אביב, 1998.
יזרעלי, ד. ואחרות, מין מיגדר ופוליטיקה, קו אדום, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תל-אביב, 2000.
סגר, ש., המשטר הפרלמנטרי בישראל, הוצאת אחיאסף, תל-אביב, 1988.
שבח, ו., הכנסת תיפקודה ותפוקתה, הוצאת אחיאסף, תל-אביב, 1977.
המכון הישראלי לדמוקרטיה, פרלמנט, ירושלים, גיליון 26, דצמבר 1999.
חזן, ר. "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו: השלכות הפריימריס על המפלגות" בתוך: קורן, ד. (עורך), קץ המפלגות - הדמוקרטיה הישראלית במצוקה, הקיבוץ המאוחד, 1998.
Randall, V., Women and Politics, Chicago: The University of Chicago Press, 1982.
Goldberg, G., "The Performance of Women in Legislative Politics: The Israeli Example", Crossroads, Vol. 9, 1982, Pp. 29-49.

תגים:

ג'נדר · מיני · מין · ישראל · כנסת · נשים · פוליטיקה · פמיניזם · פרלמנטריזם · תקשורת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""מח"כות או מחקות?" דרכי פעולתן של נשים כחברות כנסת", סמינריון אודות ""מח"כות או מחקות?" דרכי פעולתן של נשים כחברות כנסת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.