היישום אינו מחובר לאינטרנט

מגמות במערכת הבחירות לכנסת

עבודה מס' 010361

מחיר: 131.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תעמולת הבחירות במשך שנות קיום המדינה, שינוי התרבות הפוליטית והשתקפותה דרך התעמולה (עד תחילת שנות ה-90)

2,748 מילים ,7 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

אנו מתייחסים למושג "תעמולה" ביחס של "כבדהו וחשדהו". הפרסומת היא הסוג השכיח ביותר של התעמולה, וקיימת גם תעמולה פוליטית שלא לצורכי בחירות. כל המחקרים, החל משנות ה- 40 הוכיחו, כי יותר משהתקשורת משפיעה בכיוון שינוי עמדות אצל הבוחר, הוא עצמו משתמש בה כדי לחזק את העמדות, שבהן הוא מחזיק. המפלגות מנהלות תעמולת-בחירות כדי לשמור על הדיעות הקיימות וכדי למשוך את "הקולות הצפים. במדינות, שבהן ההתמודדות היא בין שני מועמדים, תעמולת הבחירות בנויה, למעשה, על אישיות המתמודדים - יותר משהיא ממוקדת בנושאים, שבהם חלוקות מפלגותיהם. בישראל אישיות המתמודדים היא מרכיב אחד בלבד ממכלול הגורמים הקובעים את התוצאות. הפרסומת "השתלטה", למעשה, על ניהול מסע הבחירות, והתקשורת האלקטרונית, בעיקר הטלויזיה, הפכה לאמצעי הדומיננטי בהפצתה. יחס הציבור למועמדים נקבע על פי התרשמותו מאישיותם, ממידת החום האנושי שהם מקרינים ומשפת הגוף שלהם.
מטרת עבודתי זו לסקור את דרך תעמולת הבחירות במשך שנות קיום המדינה, להראות ולהסיק מסקנות, במידת האפשר, כיצד, איך ולמה השתנתה התרבות הפוליטית המשתקפת דרך תעמולת הבחירות ודרך התמקצעותה.

העבודה נעזרת במאמרים מכתבי עת לרבות עיתונות יומית מאותה תקופה וכן בקטעי נאומים של ראשי הנהגה.
העבודה מביאה דוגמאות רבות וכולי תקווה שדרך דוגמאות אלו יהיה ניתן להסיק מסקנות.

ראשי הפרקים הם:
א. שיתוף אמצעי פרסומת מודרניים - תהליך חיובי או לא?
ב. סקירת מערכות הבחירות מראשית המדינה ועד היום.
ג. סיכום.

מקורות:

"לשווק מפלגה כמשקה" אותות 1984/4.
מערכת הבחירות באופק - כל דרך כשרה?" איתי-רותם. אותות 1984/4.
"בתוך הווה נצחי" נוריץ גרץ. איגרא 1985/6 מספר 2.
"האם התעמולה המפלגתית נעשה מקצועית יותר?" ד"ר מ. חיים. אותות 55.
"הרהורים על כוחם האלקטורלי של הפרסומאים" פנחס יורמן, אותות 1984/4.
"רטוריקה אלקטורלית בישראל" רפאל ניר, ביקורת ופרסום 1988/2.
"פרסומים במטות הבחירות - מיתוס לעומת עובדות", יעקב תמיר, מגוון 39.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מגמות במערכת הבחירות לכנסת", סמינריון אודות "מגמות במערכת הבחירות לכנסת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.