היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח מקרה "בורג-וורנר כימיקלים

עבודה מס' 050394

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוחי SWOT של החברות, ניתוח סביבה חיצוני ופנימי, אסטרטגיה תאגידית בנושא HR והערכה ביקורתית של תכנית המיזוג.

2,974 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מיזוג חברות הינו תופעה עסקית מקובלת מאד בעולם העסקים. זהו למעשה שילוב עסקי בין שניים או יותר גופים כלכליים בעלי אינטרסים דומים או זהים, אשר לעיתים מתחרים ביניהם ולהפיכתם ליישות כלכלית חדשה. זו נוצרת לביצוע מטרה משותפת אחת תוך ניצול מיטבי של יתרונות השותפים למיזוג ולביטול מקסימלי של חסרונות המיזוג.

המיזוג במקרה שלנו הינו מיזוג מסוג של הגדלת שוק. מיזוג זה הינו כאשר חברות מייצרות מוצר זהה אך מוכרות אותו באיזור גיאוגרפי שונה.

תאגיד בורג-וורנר כימיקלים מכר את מוצרי ABS בכל העולם. בצרפת, המהווה פלח שוק למוצר זה, מכרה חברת CDF בנתח שוק גדול ביותר. השלכת המיזוג לאחר הצד הכלכלי \ מימוני וגיאוגרפי באה לידי ביטוי במשאבי האנוש של החברה הנרכשת. שני התאגידים שונים במהותם אחד מן השני ודבר זה משליך גם על מטרת עבודה זו בבדיקת ההשלכות על משאבי האנוש של החברות.

עובדי החברה המתמזגת רגישים במיוחד בתקופת המיזוג ומייחסים משמעות רבה לכל שינוי. למרות ההשפעה השלילית עקב הכנסת השינוי בחברה הממוזגת, הרי שלדרך קבלת ההחלטות, דרך שיתוף העובדים בתהליך, יש חשיבות מכרעת ביותר להצלחת השינוי.

לאחר קביעת יעדי המיזוג במהלך המו"מ, יש לברר מהן פונקציות החברה החיוניות לאסטרטגיית הפעילות שלה והן יחסית קלות לשילוב (Be Integrates) צריכות להיות מאוחדות (Be Conciliated) בפונקציות של הארגון החדש.

במסגרת עבודה זו, נדון בתהליכי המיזוג והרכישות תוך מתן דגש על השפעתן של אסטרטגיית HR במהלך ניתוח חברת בורג-וורנר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ניתוח SWOT תאגיד "בורג-וורנר כימיקלים"
3. ניתוח SWOT חברת CDF
4. ניתוח שתי החברות לאור הסביבה החיצונית והפנימית STEP -
5. אסטרטגיה תאגידית בנושא HR לגבי מיזוגים והתמקדות על אירוע
בורג-וורנר כימיקלים
6. הערכה ביקורתית לתוכנית האינטגרציה של שתי החברות
7. בעיות בתחום משאבי אנוש וכוח אדם
8. ביבליוגרפיה

מקורות:

שערי (1971), יסודות הארגון והניהול התעשייתי - תקצירים ומילואים להרצאות בנושא הארגון התעשייתי, המכון לפריון עבודה.
גלוברזון, ע. כרמי, אנשים בארגון, הוצאת ספרים המנהל, 1983, תל-אביב.
סמואל, ארגונים, אוניברסיטת חיפה (1990).
יונה מילר וברר חיים, (1994), תקשורת בארגונים פורמליים, רשתות ותהליכים.
Change Agents: New Roles Innovation Strategies for Human Resource Professional, M. London - Jossey - Bass Publishers, New York.

תגים:

איכות · אנוש · עובדים · אדם · משאבי · כוח · מיזוג · mqt · mrh

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח מקרה "בורג-וורנר כימיקלים", סמינריון אודות "ניתוח מקרה "בורג-וורנר כימיקלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.