היישום אינו מחובר לאינטרנט

פיוג'ין והשפעתו על עולם האדריכלות

עבודה מס' 050389

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת עבודותיו של פיוג'ין על הרקע הכללי של התפתחות עולם האדריכלות במאה ה-19.

2,028 מילים ,7 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

במחצית הראשונה של המאה ה-19 התרחשה באנגליה מהפכה ארכיטקטונית שמהווה מקור לרוב המושגים הארכיטקטוניים השמישים כיום. למעשה השקפתו של אדריכל אחד היא זו שהשפיעה ומשפיעה עד היום על עולם האדריכלות.
לארכיטקט קראו אוגסטוס ולבי נורת'מור פיוג'ין. הוא היה, מה שנקרא היום, 'מעצב טוטאלי'. הוא שלח ידו בעיצוב כנסיות ובעיצוב רהיטים, מאפרות, טפטים, כלי סכו"ם, וכו'. הוא תרם רבות להחייאת הארכיטקטורה הגותית באנגליה בפרט, ובאירופה בכלל. הוא קרא לחזור לארכיטקטורה של ימה"ב לא רק בשל הערצתו את הסגנון אלא גם בשל התקופה. בימי הביניים שלטה הדת. פיוג'ין היה איש פנאטי שכרך את החייאת הסגנון הגותי באמונתו הנוצרית שאינה מתפשרת. פיוג'ין טען שהאדריכל בימי הביניים היה פועל ישר ונוצרי מאמין, ואדריכלות ימי הביניים הייתה מעולה. ויליאם מוריס שהושפע מפיוג'ין הקים את תנועת ה- CRAFTS & ARTS באומרו שיש לחזור לאומנות מלאכת היד, לתקופה שבה הייתה חדוות היצירה. הוא טען שיש להפסיק עם האקלקטיות הרווחת ולבחור סגנון "נכון",
יציב. לדעתו, ולדעת פיוג'ין, היה זה הסגנון הגותי. ביחד עם סר צ'ארלס בארי בנה פיוג'ין את בתי הפרלמנט בלונדון החל משנת 1836, שהם אולי הדוגמא המובהקת ביותר לחשיבותה ועוצמתה של "התחייה הגותית" במאה ה-19.

מקורות:

מבניות וקישוטיות באדריכלות של העת החדשה", עדינה מאיר-מריל. מותר 3 עמ' 81-86 1996.
עיצוב טוטאלי מימי ויקטוריה", דליה מנור. בנין ודיור 34 עמ' 140-144 1994.
אוגוסטוס פיוג'ין והמקורות האנגליים של תכנית הבית המודרני", בעז בן מנשה. אדריכלות ישראלית מס' 15 עמ' 26-30 1993.
בחללה של האדריכלות - בחינות ודרכי הסתכלות", ברונו צבי. הוצאת מוסד ביאליק ירושליים תשי"ח 1957.
תולדות האדריכלות", זאב הר-טל. הוצאת ראובן מס ירושליים.
ארכיטקטורה בעידן המכונה הראשון - הלכה ועיצוב", ריינר בנהם. הוצאת דביר ת"א.
Hitchcock, Henry-Russel: Pelican History of Architecture: nineteenth and Twentieth Centuries, Penguin, Harmondsworth 1958
מתוך מבניות וקישוטיות באדריכלות של העת החדשה- עדינה מאיר מריל עמ' 83

תגים:

גותי · ארכיטקטורה · עיצוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיוג'ין והשפעתו על עולם האדריכלות", סמינריון אודות "פיוג'ין והשפעתו על עולם האדריכלות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.