היישום אינו מחובר לאינטרנט

כת האמת הצרופה ביפן AUM SHINRIKYO

עבודה מס' 050378

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הכת היפנית וניסיון לבדוק מה הניע אותה לעבור לטרור ומה מקומה של התרבות היפנית בפעילות הכת.

12,340 מילים ,41 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

כל נסיון לתאר את Aum shinrikyo יהיה כרוך בשימוש במילון מושגים ביזארי. חברי הארגון נלקחו מפרי דמיונו של במאי סרטי מדע בדיוני, כשהם חובשים כובעי אלקטרודות על מנת לשמור על סינכרון גלי המח שלהם עם אלה של הגורו שלהם. הם משלמים כסף רב עבור המים בהם הוא מתקלח כאילו היו סם חיים ועבור שתית דמו, מתוך אמונה כי ה-DNA של המסטר יעניק להם תכונות נעלות. חברי הארגון לובשים בגדים בצבעים שונים לפי המעמד הפנימי לו הם משתייכים בכת, וחלקם אף צובעים את גבותיהם בירוק. הם חיים בחברה מתבדלת למרגלות הר Fuji ומתבצרים שם לקראת המלחמה האפוקליפטית שתתחיל עם התקפת ארה"ב על יפן.(1)
בתחילת העבודה, היה לי ברור שאני בוחרת בנושא שקשור ביפן מאחר שאני מכירה היטב תרבות מזרחית יוצאת דופן זו. מתוך נקודת מוצא זו מעניין אותי לבחון איך הגיעה קבוצה דתית זו, שלא איימה לפני כן על החברה בה היא חיה, והיתה מוקד התעניינות במדיה, להיות קבוצת פשע וטרור שהפכה לאיום גדול ורציני. מה גרם ל Aum להפוך מקבוצה משיחית לקבוצה שמיישמת בפועל את רעיונותיה, ואיך היא הגיעה לאקט של פיזור גז סארין ברכבת התחתית בטוקיו ב-1995 (הנאצים עשו בגז זה שימוש במלחמת העולם ה-2, והעירקים עשו בו שימוש כנגד הכורדים ).
מעניין אותי לבדוק, האם היתה איזושהי נקודת מעבר מסוימת או סיבה כלשהי שגרמה ל- Aum לעבור לפעולות טרור, האם היה משבר אמון, קונפליקט ותהליך של דה-לגיטימציה שהביאם להשתמש בנשק לא קונבנציונלי, או שמא הטרור היה לשם טרור, ולא על מנת לקדם מטרה פוליטית כלשהי.
איך משפיע היחוד שלהם כיפנים והשוני שלהם מהעולם המערבי המוכר לנו, על מערכת השיקולים של הארגון ושל מנהיגם בראשם לפעול כפי שהם פעלו?2. האם יש חשיבות לחינוך היפני, ללחץ הבלתי פוסק על הצעירים, לעצם היותם חברה לא דתית ביסודה, אלא סובלנית וסינקרטיסטית?, האם יש חשיבות לעובדה שיפן היא חברה דמוקרטית מחד, אך מסורתית מאד מאידך, והאם יש משמעות להיסטוריה ולמלחמת העולם השניה בהקשר היפני?

מתוך לימודי הפילוסופיה של מזרח אסיה, מעניין אותי לבדוק איזה שימוש עשתה Aum בבודהיזם ואולי בדתות נוספות והאם האפקט הדתי תרם למשבר האמון ולתהליך הדה-לגיטימציה.
מעניין יהיה לראות איך קבוצה מילנית ספציפית מסבירה את קץ העולם, את הארמגדון, את החיים שלאחר החורבן ואת הדרכים להבאת סוף זה, זאת לאור העובדה שבימים אחרונים אלה של האלף הנוכחי, בהם אני כותבת את העבודה, העיתונים מלאים בתיאורי סוף האלף וקבוצות מילניות מאיימות, מגיעות לארץ הקודש, חוששות מחרבן או סתם מטרידות את שירותי הביטחון בכל העולם.
גם לי נותרו מספר ימים ספורים לסוף האלף, ובלית ברירה נקלעתי כמו כולם לספור את זמני לאחור, אך סיבותי שונות כמובן לגמרי; זהו המועד האחרון להגשת עבודה זו.
----------------------------------------------------------------------------
1. Grigg, William Norman, Cult of Terror, November, 1996 www.execpc.com/~jfish/na/111196n2.txt
2. אי אפשר להפריד בין Aum מהמנהיג שלה. התפתחות הארגון הולך בקנה אחד עם השינויים שחלו במנהיגה.

תוכן עניינים:
מבוא
דמותו של מנהיג
ההיסטוריה של הארגון
הקשר הרוסי
התורה של Aum
ההקשר היהודי
מתורה נסתרת לטרור
מודל הדה-לגיטימציה
סיכום

מקורות:

Global Proliferation of Weapons of Mass Destruction, A Case study of the Aum Shinrikyo, U.S.
Senate Subcommittee on Investigations, Washington, October 31, 1995, p.9.
Aum Sweet Home: The Appeal of Aum Shinrikyo to Japan`s Restless and Depressed Youth, The
American Asian Review, by Daniel A. Metraux, vol.XV, no. 3, fall, 1997, Center of Asian Studies,
Reader Ian, A Poisonous Cocktail? Aum Shinrikyo`s Path to Violence, Copenhagen, Denmark, Nias Publications, 1997.p.35.
Richard Falkenrath, Robert Newman Bradley Thayer, American`s Achilles` Hill, Cambridge, Mass, 1998
Kyle B. Olson, Aum Shinrikyo: Once and Future Threat? Research Planning, inc, Arlington, Virginia, USA, 1999
Starr Barbara, Discovering a Japanese Cult`s Deadly Designs for Doomsday, Jane`s defence Weekly,vol.25, no.20, 18 Nov., 1995.
Bruce Hoffman, Terrorist Expert, Study of Terrorism and Political Violence, St. Andrews University, Scotland.
Shimazono Susumu, In the Wake of Aum, The Formation and Transformation of a Universe of Belief, Japanese Journal of Religious Studies, 1995, p. 387.
Kiyoyasu, Aum Shinrikyo: Society Begets an Aberration, Japan Quarterly, Oct.- Dec., 1995, Asahi Shimbon, vol. XLII, no. 4, p.2.
Kowner Rotem, On Ignorance, Respect and Suspicion, Current Japanese Attitudes toward Jews, Analysis of Current Trends in Antisemitism, Hebrew University of Jerusalem, 1997, http://sites.huji.ac.il/www~jcd/.
Metraux, Daniel A., Religious Terrorism in Japan, The Fatal Appeal of Aum Shinrikyo, Asian Survey, A monthly Review of Contemporary Asian Affairs, University of California Press, vol.XXXV, no.12, Dec. 1995, p.1149.
Shprinzak Ehud, The Process of Delegitimization: Towards a Linkage Theory of Political Terrorism, Terrorism and Politics Violence, vol.3, no.1, Spring, 1991.
Bandura Albert, Social Learning Theory of Aggression, in J.F Knutson, (ed.), The Control of Aggression: Implications from Basic Research, New York, Hawthorn, 1973.
Ginsberg Moris, Sociology, Oxford University Press, 1967, p.255.

תגים:

קיצוניות · משיחיות · יפן · טרוריזם · מילניום · אפוקליפטי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כת האמת הצרופה ביפן AUM SHINRIKYO", סמינריון אודות "כת האמת הצרופה ביפן AUM SHINRIKYO" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.