היישום אינו מחובר לאינטרנט

דובר צה"ל כגוף יחסי ציבור

עבודה מס' 050216

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת תעמולה ומאפייניה, יחידת דובר צה"ל-מטרותיה ואמצעי פעולתה ודיון בפעילות הדובר כמפרסם שווקי במהלך האינתיפאדה.

8,106 מילים ,8 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

נושא העבודה שלנו הוא פעילות דובר צה"ל, יחידת הדוברות של צה"ל, כגוף יחסי הציבור של צה"ל בכלל, ופעילותו בתקופת האינתיפאדה בפרט. בחרנו להתמקד בתקפות האינתיפאדה מכיוון ומדובר בתקופה בעייתית מבחינת תדמיתו של צה"ל - הצבא התמודד לראשונה מול אוכלוסיה אזרחית, ולא מול צבא אחר, ועמד תחת אש הביקורת הציבורית בארץ ובעולם. מלבד זאת פעל צה"ל בשטחים בהם הוא תפקד כשליט (שלטון צבאי) ומכאן היתרון שעמד בפני צה"ל ודובר צה"ל בכללו, לפעול ביתר חופשיות מאשר הגורמים האזרחיים בשטח (האפשרות להכריז על שטח צבאי סגור ולמנוע כניסת עיתונאים, היכולת להטיל עוצר וכו'). האמנם פעילותו של דובר צה"ל היא יח"צנית בלבד? היכן עובר הגבול בין יחסי ציבור לבין תעמולה? איך משתלבת פעילות תועמלנית במסגרת מדינה דמוקרטית, ומהם יחסיה עם העיתונות החופשית? האם ניתן ל'מכור' מסרים לציבור, או האם יש להיצמד לאמת לאורך כל הדרך? שאלות אלו יידונו במהלך העבודה.

תוכן עניינים:
הקדמה
ראשית - מהי תעמולה?
דובר צה"ל
מקור המסר השיווקי
דובר צה"ל כתועמלן
ביבליוגרפיה

מקורות:

Ellul Jacques, Propaganda, The Formation of Men's Attitudes. Vintage Books, 1973. Chapter 1,2.
התנהגות צרכנים: החלטות קנייה. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה. חלק 2 .
הלפרין נוח, יחסי ציבור.
יבין חיים, כתב טלוויזיה - מבוא לעיתונות אלקטרונית. דביר הוצאה לאור,1993.
הורניק יעקב, ניהול הפרסום. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה,כרך ב' יחידה 4.
שיף זאב, מידע בצבת הביטחון. מתוך: דמוקרטיה ובטחון לאומי בישראל - מקראה בעריכת בנימין נויברגר ואילן בן עמי. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1996.
שמיר יעקב ושמיר מיכל, מגמות בדעת הקהל בישראל בנושאי שטחים ושלום: אילוצים והעדפות. מתוך: דמוקרטיה וביטחון בישראל - מקראה בעריכת בנימין נויברגר ואילן בן עמי. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1996.
יחסי הגומלין בין צה"ל לבין התקשורת - חוברת הסברה בהוצאת ענף ההסברה של יחידת דובר צה"ל.

תגים:

עיתונות · צנזורה · מדינה · צבא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דובר צה"ל כגוף יחסי ציבור", סמינריון אודות "דובר צה"ל כגוף יחסי ציבור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.