היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדרמה היוונית בראי התיאטרון הצרפתי במאה ה-20- שלוש אנטיגונות

עבודה מס' 050195

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המחזאים,המחזות,הדמויות,אנטיגונה ב"חאן" והשוואה בין המחזות.

7,148 מילים ,23 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה להראות את הדומה והשונה בשלושת הגרסאות למחזה "אנטיגונה".
הגרסה המקורית של סופוקלס מן המאה החמישית לפני-הספירה, הגרסה העתיקה על כל הבטיה, אל מול גרסתו של ז'אן אנואי לאותו מחזה מאמצע שנות ה-40 של המאה ה-20 ועד לתרגומו העכשווי של דורון תבורי משנת 1997 למחזה שהועלה על בימת תיאטרון 'החאן' בירושלים.
המחזה "אנטיגונה" הינו אחד המחזות הקלאסיים הידועים ביותר בהיסטורית המחזאות הכלל-עולמית. מחזה זה נלמד בכל העולם בבתי-הספר והוא מהווה דוגמא לקלאסיקה היוונית המקורית.
בחרתי בהצגה זו על כל הבטיה, מפני שלדעתי למרות שעברו מאות שנים מאז כתיבת המחזה, ניתן למצוא בו רעיונות, מחשבות ואידאולוגיות הקיימות עדין כיום.
על-מנת להדגיש נקודה זו, בחרתי להשוות את המחזה המקורי לשתי גירסאות, שהן למעשה אחת: גירסתו של ז'אן אנואי, המחזאי הצרפתי הנודע, משנת 1944 ותרגום מחזה זה ע"י דורון תבורי בשנת 1997 והדרך בה הוא הועלה על בימת תיאטרון 'החאן' בירושלים של אותה תקופה.
בשלושת המחזות הללו ניתן למצוא אקטואליה לתקופה בה כל אחד מהם נכתב, סופוקלס וביקורתו על מוסד "עיר המדינה" והפרדת הדת מהמדינה, אנואי וביקורתו על משטר וישי של מלחמת- העולם השניה ותבורי בביקורתו על המציאות החברתית/פוליטית הישראלית של סוף שנות ה-90 של המאה שלנו, כמו גם ביקורת על רצח רבין.
ברצוני להראות בעבודה זו כיצד ניתן להשתמש באותו גרעין בשלוש תקופות השונות זו מזו ושלושה מקומות הרחוקים זה מזה.
אך, למרות השוני הרב הניתן למצוא בכל אחד מהמחזות, עדין מקוננת המחשבה שבכל זאת, מהות ההצגות נשארה שווה, דבר המראה את האוניברסליות והחכמה במחזהו של סופוקלס.

תוכן עניינים:
מבוא
א. "אנטיגונה" מאת סופוקלס
1. המחזאי
2. המחזה
3. הדמויות
ב. "אנטיגונה" מאת ז'אן אנואי
1. המחזאי
2. המחזה
3. הדמויות
ג. "אנטיגונה - הבוקר האחרון" בתרגומו של דורון תבורי לתיאטרון 'החאן'
ד. השוואה בין המחזות
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

ספרות · טרגדיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדרמה היוונית בראי התיאטרון הצרפתי במאה ה-20- שלוש אנטיגונות", סמינריון אודות "הדרמה היוונית בראי התיאטרון הצרפתי במאה ה-20- שלוש אנטיגונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.