היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם בדיסני מכירים את המיתולוגיה היוונית?

עבודה מס' 067014

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין הדמות המיתולוגית אל מול הצגתה בסרט "הרקולס" של דיסני.

3,612 מילים ,5 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הרקולס הוא אולי אחד מגיבורי המיתולוגיה היוונית המוכרים ביותר אפילו בימינו. במיתולוגיה היוונית הרקולס הוא בנם של זאוס מלך האלים ואלקמני (Alcmene) אשתו של אמפטריון (Amphitryon) מלך תבי. דמותו של הגיבור הרקולס היוותה מתקופת יוון העתיקה ואפילו עד ימינו אנו מקור לדרמות רבות, קטעי שירה ושאר ביטויי אומנות כגון פסלים, ציורים ואילו סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע.

כמו כמעט בכל סרטי דיסני, גם הסרט "הרקולס" היה מיועד לקהל יעד צעיר ועל כן ערכו הכותבים שינויים בעלילה ובדמויות שהופיעו בטקסטים המקוריים. למרות השינויים שבחרו לבצע בדיסני בכדי להתאים את הסרט לילדים, אלו המכירים את הטקסטים המקוריים המתארים את עלילותיו של הרקולס, יצליחו בקלות לאתר את השפעת אותם טקסטים על עלילת הסרט. בעבודה זו אנסה להראות כי Clements ו-Musker אכן הכירו את עלילות הרקולס ובחרו בקפידה אילו תכנים יוכנסו לתסריט ואילו עדיף להשאיר על דפי ההסטוריה לטובת הקהל המבוגר יותר. את ההשוואה בין הסרט למקור אערוך בעבודה זו תוך מתן דגש על שלושה תחומים עיקריים -לידתו וילדותו של הרקולס, הדמויות הראשיות בסרט ו-12 מעללי הגבורה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. לידתו וילדותו של הרקולס
א. לידתו של הרקולס
ב. ילדותו של הרקולס
3. הדמויות
4. 12 מעללי הגבורה של הרקולס
5. סיכום
6.רשימת מקורות
נספח 1 - מבחר סרטי Sword and Sandal

קטע מהעבודה:

ע"פ האגדה, זאוס מלך האלים חשק באלקמני, אשתו של מלך תבי אמפיטריון. בזמן שבעלה נעדר מביתם, עטה זאוס את דמותו וקיים איתה יחסי מין. אלקמני ילדה תאומים כאשר לא היה ברור מי מהם הוא ילדו של זאוס ומי ילדו של אמפיטריון.
בינתיים, גילתה האלה הרה את בגידתו של בעלה זאוס ושלחה שני נחשים שיהרגו את הילד. צעקות שבקעו מחדר הילדים הזעיקו לשם את ההורים שמצאו את הרקולס אוחז בשני הנחשים שהרג במו ידיו.
בסרט של דיסני חלק זה של העלילה עבר שינוי מהותי. כמובן שאונס אישה ע"י אל אינו תוכן הולם לילדים ולכן בחרו הכותבים להפוך את הרקולס לבנם של זאוס והרה, מלכי האלים, זוג אוהב ומאושר שהולדת בנם היא אירוע לו ציפו שנים רבות כל שוכני האולימפוס.

תגים:

הרקולס · הראקלס · Heracles

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם בדיסני מכירים את המיתולוגיה היוונית?", סמינריון אודות "האם בדיסני מכירים את המיתולוגיה היוונית?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.