היישום אינו מחובר לאינטרנט

"האגודה" כקבוצת אינטרס

עבודה מס' 050152

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ה"אגודה"- גוף המייצג את אוכלוסית ההומוסקסואלים, הלסביות, הבי-סקסואליים והאם היא קבוצת אינטרס פרטי או ציבורי על פי ההגדרות.

4,221 מילים ,3 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות נדמה כי בישראל חל שינוי של ממש בכל הנוגע לאינטראקציה בין הציבור ההטרוסקסואלי, זה המייצר את הרוב של המערכת הפוליטית, לבין המיעוט ההומוסקסואלי, הלסבי, הבי- סקסואלי והטרנס- סקסואלי. אחת האינדיקציות הבולטות לתופעה, היא השינוי (הנראה חיובי) במעמדם הציבורי של האחרונים. כך, מה שהגיע לשיא בבחירתה של "דנה אינטרנשיונל" כנציגת ישראל לתחרות ה"אירוויזיון 98'", עבר כברת דרך ארוכה, קודם כל במישור החוקתי-פוליטי:
הקמת ה"אגודה" - הגוף המייצג של הציבור הזה בארץ -ב-1975; החלטות הכנסת ב-1988 ו-1992, על חוקיות ההומוסקסואליות ואיסור האפליה כנגד הומוסקסואלים במקומות העבודה; הקמת תת הועדה לענייני הומוסקסואלים, לסביות ובי- סקסואליים, ביוזמת ח"כ יעל דיין; החלטת ביהמ"ש הצבאי בת"א מ-1997 להכיר באדיר שטיינר כאלמנו הרשמי של הטייס ד'ר דורון מייזל; והתיקון לחוק הדיבה שקבע איסור על הפלייה על רקע אוריינטציה מינית.

מטרתה של העבודה הקצרה שלהלן היא לבחון פן אחד של התופעה הזו ,הקשור עם פעילותה של ה"אגודה"- כאמור, הגוף הרשמי המייצג את אוכלוסיית ההומוסקסואלים, הלסביות, הבי- סקסואליים והטרנס סקסואליים בישראל (להלן- "הקבוצה"). הרעיון הניצב מאחורי בחירה זו, היא ההנחה כי השינוי במעמדה של הקבוצה הוא גם תולדה של אופי ההתארגנות והפעילות של ה"אגודה".
קונקרטית, ההשערה היא כי ה"אגודה" מייצגת סוג של "קבוצת אינטרס ציבורי", (בדגש על "ציבורי") ומכאן נגזרים דפוסי פעילותה (וכן- הישגיה וכישלונותיה).
לטובת אישוש ההשערה, השאלה המרכזית תהיה פשוטה: האם ה"אגודה" היא, אכן, "קבוצת אינטרס ציבורי"?

לשם מענה על שאלה זו, מבנה העבודה יהיה כדלהלן:
1. רקע תיאורטי קצר, בו תינתן הגדרתה של יעל ישי (1986) למושג "קבוצות אינטרס ציבורי". זו תשמש נקודת היחס לבחינת דפוסי הפעילות של "האגודה".
2. פרק הניתוח, בו תיבחנה המטרות של ה"אגודה" ופעילותה בפועל, ותעשה השוואה בינן לבין הגדרה התיאורטית.
3. פרק המסקנות , בו יעשה ניסיון לאשש או להפריך את ההשערה.

תגים:

אינטרנשיונל · הומו · דנה · דמוקרטיה · מגדר · קבוצות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""האגודה" כקבוצת אינטרס", סמינריון אודות ""האגודה" כקבוצת אינטרס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.