היישום אינו מחובר לאינטרנט

שחיקת מורים

עבודה מס' 041626

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעת השחיקה וההתעניינות בה, גישות להסבר התופעה, הקשר למושגים אחרים בפסיכולוגיה, הגורמים לשחיקה וגורמים הקשורים למורה עצמו.

2,519 מילים ,5 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

פעמים רבות אנו שומעים מאנשים העוסקים במקצוע ההוראה כי מקצועם שוחק.
הטענות שאנו שומעים מהם הינן מגוונות, המורים טוענים כי בעיות המשמעת גורמות לשחיקה בעבודה. הצורך לעמוד שעות רבות בכל יום בפני קבל ולנהל את השעור ב100% מהזמן. הגיוון בחומר הלימוד, כל אלה וסיבות נוספות הינם לדעת מורים רבים הגרום לשחיקה. ואולם מה היא באמת שחיקה וכיצד היא מתבטאת באוכלוסיית המורים. על שאלות אלה ננסה לענות במהלך דברים אלה.
שחיקה הינה תופעה אשר בה מתכלים משאביו הנפשיים של המורה, היא מתרחשת בתהליך איטי וקשה לשים את הלב כאשר היא מתחילה. גורמי השחיקה עלולים להיות גורמים חיצונים כמו רצון להישגים, עבודה בתנאי לחץ, תפקיד אשר חופן בקרבו אחריות רבה. בנוסף יכולה להיווצר שחיקה אשר נובעת מגורמים פנימיים פסיכולוגים של המורה כגון: חוסר התאמה לעבודה, חוסר עניין בתפקיד המוצע, מידת המעורבות בעבודה, שנות וותק וכדומה.
ביטוייה האופייניים של השחיקה אף הם יכולים להופיע בשני מישורים- עיקריים: הראשון ברמה האישית של המורה - ירידה באנרגיה, באכפתיות ביוזמה וברמת התפקוד הכללית של היחיד. המישור השני הינו ברמת בית הספר ושם הביטויים האופייניים הינם- מוסר עבודה ירוד, ביצוע כושל, היעדרויות, איחורים ושיעור תחלופה גבוה.
עבודה זו תעסוק בהסבר תופעת השחיקה והגישות השונות שפותחו כלפיה ביטוייה הפסיכולוגיים, נעסוק בהרחבה בגורמים לשחיקה הן החיצוניים, והן של המורה, השפעתה על הסביבה ולבסוף ננסה לתת מספר פתרונות לבעיה סבוכה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. השחיקה וההתעניינות בתופעה
3. גישות להסבר תופעת השחיקה
4. הקשר למושגים אחרים בפסיכולוגיה
5. הגורמים לשחיקה
6. גורמים הקשורים למורה עצמו
7. סיכום ומסקנות
8. מראה מקום

תגים:

הישגיות · ותק · לחץ · עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שחיקת מורים", סמינריון אודות "שחיקת מורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.