היישום אינו מחובר לאינטרנט

העלייה הרביעית ותרומתה ליישוב העירוני בארץ

עבודה מס' 041462

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני העליה, פרנסת העולים, תנועת הפועלים והמעמד הבינוני, שנות הגאות וענפי הכלכלה.

4,764 מילים ,10 מקורות

תקציר העבודה:

תולדותיה של ההתיישבות הציונית משופעת במחזורים של גיאות ושפל. מעולם לא היה המעבר כה חריף כמו זה של אמצע 1924. בתחילת אותה שנה היה היישוב נתון במשבר ומצוקה כלכלית. העלייה השלישית, שתחילתה בשנת 1919, הגיעה למבוי סתום. לפתע החלה עלייה בהיקף גדול. המפנה היה פועל יוצא מהתערערות מצבם של היהודים במזרח אירופה, ובעיקר בפולין, שהיוו את חוט השידרה של העלייה הרביעית והם שהטביעו עליה את חותמם.
בשנת 1924 נקט ראש ממשלת פולין, גראבסקי, מספר צעדים כלכליים שמטרתם הייתה לייצב את המשק והמטבע. כמה מן האמצעים שנקט פגעו במישרין בהמוני יהודים בערי פולין. ביו אמצעים אלה יש לנקוט בעיקר את הכבדת עול המסים על הסוחרים בערים, ריכוז האשראי בידי הבנקים הממלכתיים, העברת תעשיות פרטיות לידי מונופולין ממשלתי, ועוד. התוצאה הייתה, כי בשנת 1924 נשמטה הקרקע מתחת לרגליהם של רבים מיהודי פולין בני המעמד הבינוני. באותה שעה נסגרו חלקית שעריה של ארצות הברית וצומצמו אפשרויות ההגירה לארץ זו, אשר קלטה בעבר את רוב המהגרים מקרב יהודי מזרח אירופה. בנסיבות אלה גבר כוח הדחייה של הגולה והחל זרם גדול ללא תקדים של עלייה לארץ ישראל.
מיוני 1924 ועד יוני 1926 עלו לארץ 55000, עולים. זו הייתה העלייה ההמונית הראשונה לארץ ישראל ולכן היה רישומה כה גדול. בעבודה זו אדון בהשפעותיה של העלייה הרביעית על היישוב העירוני בארץ ישראל. תחילה אסקור את מאפייניה של עלייה זו, ובהמשך אדון בתרומתה לבניינה וכלכלתה של העיר היהודית.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מאפייני העלייה הרביעית
3. פרנסת העולים
4. תנועת הפועלים והמעמד הבינוני
5. תרומת העלייה הרביעית ליישוב העירוני בישראל
6. הסקטור העירוני כמוליך בשנות הגאות (1924-1925)
7. גורמי הייצור
8. עובדים
9. השקעות
10. ענף הבניין
11. תעשייה
12. סיכום
13. ביבליוגרפיה

תגים:

התיישבות · עולים · הגירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העלייה הרביעית ותרומתה ליישוב העירוני בארץ", סמינריון אודות "העלייה הרביעית ותרומתה ליישוב העירוני בארץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.