היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי הורים-ילדים באנגליה מימה"ב המאוחרים עד לראשית המאה ה-19

עבודה מס' 040950

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היחס לילד ותפקיד ההורה בעבר, סוגיות בגידול ילדים, נטישה ורצח, מוות ומעמדות חברתיים.

9,526 מילים ,6 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

בעבודה זאת אדון באחד הנושאים השנויים ביותר במחלוקת כיום בתחום הסוציולוגיה ההיסטורית, בנושא היחס לילדים בתקופה שבין ימי הביניים המאוחרים עד למאה ה-19 באירופה, ובאופן ספציפי בשאלה האם היתה התייחסות מיוחדת אליהם כקבוצה נפרדת ושונה עם צרכים המיוחדים לה או שמה היחס אליהם במשך תקופה ארוכה זאת היה כאל מעין מבוגרים "נמוכי קומה" לכל דבר שאין מקום להתייחס אליהם בצורה שונה ועדינה יותר מאשר לכל אחד אחר.
נשאלת השאלה אם מושג הילדות כפי שאנו מכירים ומבינים אותו (אם כי כפי שנראה בסיכום יש הטוענים שזהו מצב ההולך ונעלם בתקופה המודרנית) אכן היה קיים בתקופות הנידונות או שלא היה קיים כלל והינו המצאה חדשה יחסית של תקופת ההשכלה במאה ה-18 הנאורה שאנשיה הם שהבינו לראשונה את הילד ואת צרכיו המיוחדים?

בעבודה זאת אתמקד באחת הארצות המתועדות והנחקרות ביותר מבחינת נושא יחסי הורים וילדים לאורך הדורות, באנגליה שבין התקופה של ימי הביניים המאוחרים עד לשנת 1800, תקופה שבה חלו שינויים גדולים בנושא היחסים שבין ההורים והילדים וההתייחסות לילדים. השאלה היא עד כמה היו שינויים אלה דרסטיים ותוצאה של השקפת עולם שעברה שינוי קיצוני, או שמה את שורשי שינויים אלה ניתן למצוא כבר בתקופות מוקדמות יותר ולמעשה לא היו דרסטיים כל כך כפי שניתן לחשוב ממבט ראשון?
בעבודה זאת אתן בפרק המבוא סקירה על הויכוח הקיים במחקר בשאלה אם אכן היתה מוכרת הילדות כתופעה נפרדת ומיוחדת בתקופות בהן עוסקת העבדה.
בפרק השני אדון בשאלת היחס לילדים ותפיסת תפקיד ההורה כפי שהיו קיימים בתקופות אלה הן אצל ההורים והן אצל הכנסיה ונראה כי היו גיוונים רבים בתפיסות אלה.
בפרק השלישי אדון בשתי סוגיות ספציפיות הקשורות לטיפול בילדים המפיצות אור רב בשאלה אם היחס לילדים מצד ההורים היה באופן כללי קר ואדיש ואף אכזרי במיוחד . אלה הן הסוגיות של הנקת הילדים בידי האם או מיניקת מיוחדת שנשכרה במיוחד, וסוגיית המשמעת שהוטלה על הילדים נושא שכפי שנראה הוא מורכב במיוחד.
בפרק הרביעי אדון בנושא התייחסותם של בני התקופה לשאלות ספציפיות של נטישת ורצח ילדים בידי הוריהם .
בפרק החמישי אדון להתייחסותם לנושאי מות ילדים כתוצאה מסיבות טבעיות אשר לפי דעת חוקרים שונים היתה של אדישות מוחלטת וזאת לא מתוך אכזריות טבעית אלא כדרך לשמור על שיווי משקל נפשי בתקופה שבה מות ילדים קטנים היה נפוץ כל כך.
בפרק השישי אדון בהבדלים השונים שהיו קיימים בדפוסי גידול הילדים במעמדות החברתיים השונים באנגליה.
בסיכום אנסה להסביר מדוע יש תמונת עולם שונה כל כך בין החוקרים לגבי נושא גידול הילדים וההתייחסות לילדות בתקופות מוקדמות אלה.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. מבוא : הויכוח במחקר על היחס לילדים ולמושג הילדות בעבר
3. פרק שני: היחס לילדים ותפיסת תפקיד ההורה בעבר
4. פרק שלישי: סוגיות שונות בגידול הילדים.
5. פרק רביעי: נטישת ורצח ילדים
6. פרק חמישי : התייחסות ההורים למות ילדים
7. פרק שישי: דפוסי גידול ילדים במעמדות חברתיים שונים
8. סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

מקורות:

פוסטמן, ניל אבדן הילדות תל אביב, 1986
שחר, שולמית ילדות בימי הביניים ת"א 1990
ABBOTT, MARY FAMILY TIES : ENGLISH FAMILIES 1540-1920 LONDON, 1993.
ARIES , PHILIPPE CENTURIES OF CHILDHOOD : A SOCIAL HISTORY OF FAMILY LIFE ,NEW-YORK, 1962.
HOULBROOK ,RALPH A. THR ENGLISH FAMILY :1450-1700 LONDON, 1984.
POLLOCK, LINDA A. FORGOTTEN CHILDREN :PARENT CHILDREN RELATIONS FROM 1500 TO 1900 LONDON, 1983.

תגים:

חברה · היסטוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי הורים-ילדים באנגליה מימה"ב המאוחרים עד לראשית המאה ה-19", סמינריון אודות "יחסי הורים-ילדים באנגליה מימה"ב המאוחרים עד לראשית המאה ה-19" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.