היישום אינו מחובר לאינטרנט

גרירת גופת הקטור ע"י אכילס

עבודה מס' 040242

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין המקור הספרותי לתאורים שעל גבי סרקופגים וכדים.

4,633 מילים ,6 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

עבודה זו מדגימה כי היוונים והרומאים לא בחרו באותם מומנטים בגרירת גופתו של הקטור. יתכן שלאומנים היוונים, בעיקר לאלה מאטיקה, הייתה רגישות יתר למעמדו של אדם קשיש ועל כן נמנעו מלתאר את פריאם בהשפלתו. אמנים אלה העדיפו להתמקד באכזריות המלחמה עצמה כפי שהיא מצטיירת במעשה הגרירה ובכאב המיידי שהיא גורמת. אכילס אינו זוכה להאדרה כגיבור ועושה חסד כאחד אלא מתואר כלוחם אכזרי, זועם וכואב עצם בחירת הנושא לקישוט הסרקופאגוס כבר מעידה על התייחסות לאכילס כאל גיבור המסוגל להרעיף מגבורתו על המת שנטמן בסרקופאגוס. אולם מנגד הגבורה עומדות המוירה הטוות את הגזירות להן כפופים אלים ובני תמותה כאחד. בגבורה מובלע אם כן הגורל, המאזן את מעשה ההנצחה עם איזכור הארעיות. האווירה רגועה יותר לא רק בזכות מומנט מאוחר יותר (אכילס כבר יושב באהלו) המצורף לגרירה, אלא מפני שהופעת הנושא על סרקופאגוס מעידה על השלמה מפוכחת עם הגורל הבלתי נמנע.
הציורים שעל הכדים מצביעים על ארעיות זו באמצעים אלימים יותר: גרירת הגופה עצמה, שאינה זוכה לאיזון רגשי כלשהו. גם המדיום עצמו (כלי קיבול) יוצר ניגוד חריף עם הנושא, המתפרץ לחיי היומיום בזמינות בלתי צפויה, לעומת המעמד הטכסי של אזכרות ההולם את הנושא.
לעומת הכדים בהם דנו לעיל מתמקדים הסרקופאגים ברגע בו שככה האלימות. אמני התבליטים הרומאיים העדיפו להאדיר את אכילס כגיבור צבאי ואף מוסרי, אולי מפני שתרבות רומי בדרך כלל לא הייתה רווית טרגיות ונשגבות כמו זו היוונית. אמנם אין לטעות בנוכחות האלים ברומי, אולם חוויתו הפנימית של האדם את האלים מחווירה מול חווית היוונים, החדורה מתח חריף בין ההיבריס של האדם לבין אכזריות הגורל כפי שמייצגים אותו האלים, או יותר נכון - המוירה(Moirae - אלות הגורל), נגדן הוכיחו גם האלים אזלת יד.

מקורות:

Brilliant, Richard, Visual Narratives, Cornell University Press,Ithaka and London, 1986.
Homer, The Iliad, E.V. Rieu transl., Penguin Books, 1966.
Schefold. Karl, Myth and Legend in Early Greek Art, Tames and Hudson, London, 1966.
Schefold, Karl, Gtter- und Heldensagen der Griechen in der sptarchaischen Kunst, Hirmer Verlag, Mnchen.
Schefold, Karl & Jung, Franz, Die Sagen von den Argonauten, von Theben un Troia in der klassischen und hellenistischen Kunst, Hirmer Verlag, Mnchen, 1979.
"The Iliad or the Poem of Force," in: Simone Weil, An Anthology, Miles, Sin, ed., Weidenfeld & Nicholson, New York, 1986, pp. 162-196.

תגים:

הומירוס · יוון · פריאם · מיתולוגיה · איליאדה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גרירת גופת הקטור ע"י אכילס", סמינריון אודות "גרירת גופת הקטור ע"י אכילס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.