היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח דפוס משאבי אנוש

עבודה מס' 023143

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההבדל בין השיטות הנהוגות בעולם תוך שימת דגש על המגזר הציבורי וניתוח צה"ל לאור התאוריות הנ"ל.

2,921 מילים ,10 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

הארגון המוכר לי הוא צבא הקבע בצה"ל, במאמר זה אתייחס בעיקר למרכיב כח האדם בו.
אשווה בין ישראל ארה"ב ויפן, אדון במספר איפיונים של יחסי העבודה בתעשייה, אשר התגבשו בשנות השישים ובמערכת יחסי העבודה בשרות הציבורי.
לבסוף אנסה לתאר, לאור התאוריות הנ"ל, את מערכת צבא הקבע בצה"ל.
את הגורמים השונים היכולים להשפיע על הנכונות לחתימה ואת שביעות רצון בשרות.

המאמר
ניהול נאות הוא אחד הגורמים אשר מחזיקים חברות ביפן במקום הראשון בעולם מבחינת יחסי עבודה. (ראה לדוגמא ספרו של לי אייאוקה שבו הוא מספר על שיטות הניהול הממולצות על ידו.) כאשר יש ניהול טוב, יש יחסי עבודה וכאשר יש יחסי עבודה טובים הניהול משתפר וחוזר חלילה. כלומר, יש לראות ביחסי עבודה תקינים
הן גורם לניהול יעיל של הארגון והן תוצאה של ניהול יעיל. ברמת הניהול יש איפוא לראות גורם מרכזי ביחסי עבודה תקינים:

א. תנאי מוקדם ליצירת יחסי עבודה נאותים הוא הכנתו השוטפת של צוות המנהלים, החל מן הדרג הנמוך. רמה מקצועית גבוהה בניהול מחייבת ידע ביחסי עבודה, בהסכמים קיבוציים, בנהלים הקשורים ביחסי עבודה וביישומם הנכון.
ב. יש להדגיש במיוחד את מקומו המרכזי ואת חשיבותו של מנהל כוח אדם.
1. כאחראי לביצוע מדיניות כוח האדם של הארגון.
2. כאחראי להדרכת כל דרגי הניהול בכל הקשור למודעות וליחסי העבודה ולטכניקות של יחסי עבודה תקינים. יש לחתור לפרופסיונליזציה של מנהל כוח האדם בכל הקשור לכישורים, מיומנויות והכשרה.
ג. כל מנהל באשר הוא מנהל מפעיל אנשים, ולכן חייבות להיות לוהסמכויות המתאימות לטיפול ביחסי העבודה שבתחום פעולתו, במסגרת מדיניות כוח האדם הכללית של הארגון.על כן חייב הארגון להכשיר את הסגל הניהולי שלו, על כל דרגיו, לנהל עובדים בצורה נאותה.
הארגון אותו ניתחתי הוא צה"ל, המעסיק עשרות אלפי עובדים. צה"ל הוא הארגון הגדול ביותר בארץ המספק עבודה. אך טבעי הוא הדבר שיצפו ממנו לפריצת דרך ולהובלת נושא החידושים והמצאות. אולם המצב לא בדיוק כפי שמצפים.
נושא עזיבת אנשי הקבע ונטישתם את המסגרת הצבאית, אם מיד לאחר תום השרות הסדיר מבלי לגלות נכונות לחתימה קצרה או ארוכה ואם הפרת חוזה בתקופת ההתקשרות אינו חדש לנו. חדשות לבקרים אנו נתקלים בעתונות ובטלויזיה ובאמצעי התקשורת השונים על התופעה והסממן של נשירה מדאיגה של אנשי קבע וקצינים מקצועיים הרואים בדרך זו שליחות וייעוד "וקריירה" או אפילו מקום עבודה מכובד בצה"ל שהוא אולי הדבר היחיד המקשר ומאחד את כל סוגי העם.
בעיה מדאיגה זו סיבות שונות ומגוונות לה. אם בעקבות השחיקה בעבודה קשה הדורשת השקעת מאמצים מעבר לזמן המקובל. אם בעקבות הפיחות בדמוי איש הצבא, אם ברצון לשנות מסגרת מסלול ודרך חיים, אם בעקבות השכר הנמוך, ההצעות המפתות לכאורה בחוץ במגזר העסקי הקורצות ואם בעקבות סיבות סוציולוגיות ועד להצעות מפתות והאלטרנטיבות העומדות בפני אנשי הקבע במגזר העסקי בחוץ.
לאור שיטות העידוד שהוזכרו לעיל, דומים לשיטות היפניות, מספר הפורשים קטן בהרבה ואיכות חיי העבודה בצה"ל, וכמות איכות כח האדם גבוהים ביותר.

תגים:

ארגון · צבא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח דפוס משאבי אנוש", סמינריון אודות "ניתוח דפוס משאבי אנוש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.