היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנדסת אנוש - דו"ח ניסוי הלפרסקופיה

עבודה מס' 069163

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר המדמה מצב כמו בניתוח הלפרסקופיה (ניתוח בעזרת מצלמה ומסך).

3,301 מילים ,4 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

לפרוסקופיה היא שיטת ניתוח המאפשרת לרופא לנתח בתוך חלל הבטן ללא צורך בניתוח פתוח בעזרת לאנדוסקופ שבקצהו מצלמה זעירה המוחדר אל חלל הבטן יחד עם כלי ניתוח מיוחדים דרך פתחים זעירים בדופן הבטן. השיטה מחייבת מיומנות ייחודית של תפקוד מוטורי "מרחוק" מול תמונת מצלמה בעלת כיווני צילום שונים ומגבלות נוספות (השהיות).
במחקר זה בצענו דימוי של תפקיד המנתחים.
הנבדקים בניסוי ביצעו תפקיד מוטורי "מרחוק" בתוך קופסה סגורה, באמצעות מוט שבקצהו מלקחיים. פנים הקופסה הוצג ע"ג מסך באמצעות מצלמה שהוצבה במיקומים שונים בתוך הקופסה. (בזוויות יחסיות למיקום השחלת המוט לקופסה 0, 90 ,180 מעלות). נבחנו שני מצבי מצלמה, מצב רגיל ומצב השהייה של 10 שניות)
תוצאות המטלה נותחו בשני מדדים: זמן ביצוע המטלה וכמות הטעויות.
מתוצאות המחקר עולה כי המשימה הייתה קשה, ובפרט במיקום בה המצלמה הייתה מוצבת ב-90 מעלות מהלוח. הלמידה של ביצוע התפקיד הייתה איטית.
במהלך הניסוי הבחנו אצל הנבדקים באיבוד ריכוז אחרי מס' צעדים שהם ביצעו את הניסוי ובעייפות שגרמו להאטה בביצוע המשימה ומס' טעויות גדול יותר.
ניתן היה לבצע את התפקיד למרות ההשהיה אך נדרשה עקומת למידה ממושכת יותר.
בנוסף ראינו כי לנבדקים תלויי שדה לקח יותר זמן לבצע את המשימה מנבדקים שאינם תלויי שדה. זאת מחזקת את הטענה כי לאי תלויי שדה יש התמצאות טובה יותר מתלויי שדה. לעומת זאת לתלויי השדה נמצאו פחות טעויות מאשר לאלו שאינם תלויי שדה, ובנוסף עקומת הלמידה של משך הזמן לביצוע המשימה שהייתה לאלו שאינם תלויי שדה לא הראתה למידה. לכן אנו חושבים שהעקומה משך הזמן ועקומת הטעויות לא מייצגות את הכלל. ולכן אנו מציעים לבצע ניסויים נוספים עם מס' רב יותר של נבדקים.

קטע מהעבודה:

בניסוי השתתפו 4 נבדקים, שלוש נשים וגבר אחד, הנבדקים היו בין גילאי 20-28, כולם בעלי ראייה תקינה. הנבדקים ביצעו את הניסוי בהתנדבות. נמצאו 2 נבדקים תלויי שדה ו-2 נבדקים לא תלויי שדה.
הנבדקים נדרשו להשחיל 3 טבעות ל-3 פינים מברזל כל אחת לפין אחר. ההשחלה נעשתה בעזרת כלי עבודה לפרוסקופי אמיתי כשבקצהו טפסנית. הניסוי נעשה בקופסת קרטון, כשהכלי הוחדר דרך חור ופנים הקופסה נראה דרך מצלמה.

תגים:

לפרסקופיה · מחקר · הנדסת אנוש · התנסות אמפירית · אמפירית · רפואה · מנתחים · רופאים · הדמיה · סימולטור · בריאות · טכנולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנדסת אנוש - דו"ח ניסוי הלפרסקופיה", סמינריון אודות "הנדסת אנוש - דו"ח ניסוי הלפרסקופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.