היישום אינו מחובר לאינטרנט

יצר מול סביבה על פי "קטע מתוך אנליזה של היסטריה" של פרויד

עבודה מס' 023002

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור ודיון במקרה של נערה בת 18 (דורה) שהיתה מטופלת של פרויד.

2,281 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעבודתי אציג את היצר כנובע מתוך התפתחויות סביבתיות על פי המקרה של נערה בת שמונה-עשרה בשם דורה, שהיתה מטופלת של זיגמונד פרויד. נערה זו, שהגיעה לפרויד כחולה, הינה בת למשפחה שבה בנוסף לה, זוג הורים ואח המבוגר ממנה בשנה וחצי. הדמות הבולטת במשפחה היתה האב, הן בשל האינטליגנציה שלו, תבונתו, אופיו ונסיבות חייו. כל אלה היוו את התשתית לקורות ילדותה ולתולדות מחלתה של הנערה.
(פרויד, 38 :1993)

במקרה זה, אתייחס למשפחתה של הנערה, ידידי המשפחה הקרובים והחברה בה התחככה, כאל הסביבה בה אדון לצורך הצגת המניע המעורר את היצר. כמו כן, אתייחס להתרחשויות הסביבתיות, דהיינו התרחשויות שהתקיימו בתוך המעגל המשפחתי המצומצם וכן התרחשויות הנוגעות בצורה זו או אחרת במשפחה, כאל
האקלים הסביבתי שלטענתי הינו הגורם לתופעות שונות וכן להתעוררות היצר בנסיבות, כפי שפרויד (1993) מציג בחיבורו.

תוכן עניינים:
הקדמה
דורה והסביבה הקרובה
מניעים, טענות ותחושות נסתרות
התפתחויות מיניות או משולש רומנטי
חלומות וסמלים
היצר כחוק הסביבה
ביבליוגרפיה

מקורות:

א.ה. אריקסון, "מציאות וממשות (1961)", בתוך: ע. ברמן, (עורך), פרויד ודורה, הוצ' עם עובד מפעלים אוניברסיטאיים להוצאה לאור, תל-אביב, 1993, ע"מ 102-111.
א. באדינטר, וגם אהבה..., (תרגום: א. ענבר), הוצ' מעריב, תל-אביב, 1985.
א. כפיר, ארגון וניהול - עיצוב ושינוי, הוצ' צ'רקובר, תל-אביב, 1997.
פרויד, ז., "קטע מתוך אנליזה של היסטריה (1905)" בתוך: ע. ברמן, (עורך), פרויד ודורה, הוצ' עם עובד מפעלים אוניברסיטאיים להוצאה לאור, תל-אביב, 1993, ע"מ 31-101.

תגים:

נפש · פרוייד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יצר מול סביבה על פי "קטע מתוך אנליזה של היסטריה" של פרויד", סמינריון אודות "יצר מול סביבה על פי "קטע מתוך אנליזה של היסטריה" של פרויד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.