היישום אינו מחובר לאינטרנט

תוכנית תל"י(תגבור לימודי יהדות)

עבודה מס' 021508

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת התוכנית וקשייה כמודל לחינוך יהודי ולזהות יהודית תוך סקירת התמורות בזהות היהודית + מחקר אמפירי.

7,829 מילים ,20 מקורות

תקציר העבודה:

בעבודה זו נעסוק בזהות ובזהות יהודית כנושא להעברה בכיתות הלימוד.
זהות תלויה ברצונו של הצעיר להכיר את עברו ולכונן המשכיות רצופה עם חוויות העבר שלו. על מנת להשלים את חיפוש אחר הזהות חייב המתבגר למצוא מענה לשאלה "מי אני?". עליו גם ליצור אוריינטציה כלשהי לגבי העתיד ולהתמודד עם השאלה "לאן פני, ומה ברצוני לעשות בעתיד"?. על המתבגר לפתח מחויבות כלפי מערכת הערכים הנורמטיבית של החברה--אמונות דתיות, מטרות מקצועיות, השקפת עולם- ולהסכין עם המינות שלו.
הדת היהודית הינה הדת העתיקה ביותר בעולם שנשתמרה בצורתה המקורית מאז ימי קדם. דתות רבות ולאומים רבים קמו מאז היות הדת היהודית לדת ואף לא אחת מהן הצליחה להחזיק מעמד.
היהדות עמדה בפני מטלות רבות במהלך ההיסטוריה ובפני סכנות קיום, כמובן רק לכאורה, אולם הצליחה לקום מהריסותיה ולחדש את עצמה כמקודם. אין חולק על כך כי היהדות הינה הדת המורכבת ביותר והשולטת ביותר על כל חלק מחלקי החיים, החל בלידה וכלה במות האדם ואף לאחר מכן. אין עוד דת בה נתפרסמו כתבים ופרשנויות והגיגים כמו היהדות, והיד עוד נטויה.
עקב הטענה שחזרה ונשנתה ע"י אנשי הגות וחינוך, כי חיזוק הזהות היהודית מצריך שינוי בסיסי ברמה של עיצוב התפישה החינוכית הכוללת הוקמה ביוזמתם של הורים, אשר ביקשו לחדד את הזיקה ליהדות, ובעזרת המשרד לחינוך ותרבות, תוכנית מיוחדת המגדירה את לימודי היהדות, או יותר נכון, את לימודי התודעה היהודית. לימודים אלו הינם לימודים משלימים למערכת החינוך הרגילה, ולא באים במקומם, והם כוללים במסגרת המטרות מערכי שיעור מסודרים הכוללים מגוון נושאים ותכנים העוסקים בנושא: חינוך יהודי, מורשת ישראל, מחשבה פילוסופית, מחשבת הדורות, והיסטוריה יהודית. כמובן שהתוכנית מותאמת לרמות השונות של התלמידים וכן לרמות השונות של הידע ביהדות, כך שכל תלמיד יוכל לקלוט את המסרים, ובמידת האפשר לנצל אותם לתועלתו.
במסגרת תכלית הקורס הקו המנחה הוא חינוך יהודי ישראלי; הכרת המורשת היהודית, טיפוח הזהות היהודית, טיפוח ההכרה הפנימית וההזדהות הנפשית של הלומד עם מורשת היהדות, כפי שזו באה לידי ביטוי בהווי, במנהגים ובאורח החיים הדתי מסורתי, על מנת שיראה את עצמו כיהודי גאה לכל דבר ועניין.
מטרת עבודה זו היא לסקור את תוכנית הלמודים הזו, הנקראת תל"י על מנת לעמוד על יחודה ועל המאפיינים המיוחדים שלה. אולם לפני כן, על מנת שאוכל ביתר קלות להסיק מסקנות, הארות והערות , אסקור בעצמי את נושא הזהות היהודית על מרכיביה, ההיסטוריה של הזהות היהודית ופלגיה השונים.
תוכנית התל"י הינה תוכנית המוקנית הן בחינוך הרגיל והן במסגרת החינוך החברתי, ולכן אסקור גם את החינוך החברתי.
העבודה אם כך תתחלק לשניים- חלק תיאורטי בו אסקור את האמור לעיל, ולאחר מכן חלק אמפירי בו אבדוק את תכנית הלימודים הזו ואת חסרונותיה.
בסיום העבודה אביא רעיונות משל עצמי וכן הערות שאמצא לנכון להעיר.

ראשי פרקים:
1.מבוא והצגת הנושא
3.הקדמה- סקירה היסטורית לתמורות בזהות היהודית
2.רקע תאורטי
א. זהות- הגדרת המושג
ב. מיהו יהודי על פי המקורות
ג. לימודים ופעילות שלא במסגרת בית הספר הרגילה
4.תוכניות הלימודים בזהות יהודית
א. הקשיים
ב. התוכנית
5.בדיקה מחקרית
א. כללי
ב. מטרות
ג. שיטה
ד. דרכי הניתוח
ה. תוצאות
6.סיכום הבדיקה
7.ביבליוגרפיה

תגים:

תוכנית · זהות · יהדות · לימודים · לאום · חינוך · לימודי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכנית תל"י(תגבור לימודי יהדות)", סמינריון אודות "תוכנית תל"י(תגבור לימודי יהדות)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.