היישום אינו מחובר לאינטרנט

פגיעה רגשית ופסיכולוגית בילד

עבודה מס' 021362

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סגירת גורמי הפגיעה בילדים תוך חלוקתם לגורמים ראשוניים,משניים ומזרזים. התנהגות הורים, מאפיני התוקפים ועוד.

2,882 מילים ,9 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

תופעת האלימות בחברה בכלל וכלפי ילדים בפרט, מחייבת תשומת-לב, עירונות והתייחסות מירבית ושוטפת מצידנו כמו מצד גורמי רווחה אחרים, גורמי חוק, וגורמים המופקדים על הסדר הציבורי.
ההתמודדות עם בעית האלימות כלפי ילדים במשפחה הינה קשה ומורכבת מבחינה מקצועית אך עלינו לפעול ולעשות, יחד עם גופים ואנשי מקצוע נוספים, למציאת גישות, שיטות וכלי התערבות טיפולים טובים ויעילים למשפחה.
חריפות והיקף בעית המשפחות בהן דפוסי אלימות, והערך המרכזי של הבטחת שלומם הפיסי, הרגשי והנפשי של ילדים בהן, מחייבת חצבת אוכלוסיה זו בסדר עדיפות גבוה בלשכות לשירותים חברתיים. הן במישור הייעוץ והטיפול והן במישור התיווך ומתן סיוע בשירותים תומכים.
בעית הילדים שמתעללים בהם בישראל הולכת ונחשפת, מסך השתיקה הולך ונקרע. עד כה נחשפו בישראל למעלה מ24,000- ילדים כאלו, רבים מהם תינוקות.
וזה לא הכל- על כל ילד מוכה מדווח ישנם רבים אחרים שאין יודעים עליהם דבר. הקושי הרב באיתור הילדים נובע מכך שהילד עצמו קטן מידי או מפוחד מידי מכדי לדווח.
ההורה נרתע מבקשת עזרה המחייבת את חשיפתו, והחברה בכלל, מפנה מבטה הצידה. האלימות מעסיקה את כולנו וגורמת לדאגה רבה. עדיין אין תשובות עבור כל סוג של אלימות ואף לא השערות כיצד להתמודד איתה כך זה בארץ אך גם בעולם. אין חברה בימינו שבה אין תופעות של התאכזרות אל ילדים. עדיין לא יצרו מודל חברתי שיש בו מענה לתופעת האלימות. מצב זה מדאיג במיוחד כי הוא טומן בחובו את זרע האלימות שבין אדם לאדם.
ילדים אלו באים מכל שכבות החברה. רבים מהם הינם תינוקות או פעוטות ואין להם שום מאפייני רקע מיוחדים.
ב-20.11.59 אושרה פה אחד ע"י העצרת הכללית של האו"ם הצהרת זכויות הילד. הודגשה בה נזקקותו של הילד, משום אי בגרותו הפיזית והשכלית, להגנה ולדאגה מיוחדות, לרבות הגנה חוקית מתאימה לפני לידתו ואחריה כאחד.
המניפסט קובע שהאנושות חייבת לתת לילד את הטוב ביותר שיש לה ולכן יצאה העצרת הכללית בהצהרה של זכויות הילד "למען הענק לו ילדות מאושרת. כדי שיוכל להנות לטובתו ולטובת החברה מהזכויות והחירוית הרשומות בה וקוראים להורים, לגברים ולנשים בתור פרטיים, לארגונים הציבוריים הוולנטריים, לרשויות המקומיות ולממשלות הלאומיות להכיר בזכויות אלה. על רקע זה נחקק במדינת ישראל חוק העונשין העוסק בחובת הדיווח והסנקציות המתאימות.
במקביל לחוק העונשין המקורי הוציאה מדינת ישראל ע"י משרד הבריאות תקנה לכל מנהלי בתי-החולים הכלליים שעוסקת בכל הקשור לאיתור, זיהוי, דיווח וטיפול בילד המוכה.
בשנת 1979 נוסדה ע"י ד"ר חניתה צימרין האגודה להגנת הילד (אל"י). אגודה זו פועלת על בסיס התנדבותי והינה הגוף היחידי בישראל העוסק באופן יחודי בפגיעה בילדים. אל"י פועלת ליצור מודעות לנושא, לאתר ילדים במצוקה, להציע דרך טיפולית וכן להשפיע על חקיקה ומדיניות חברתית.
עד כה סקרתי את בעיית הפגיעה כלפי ילדים בכלליות. מתוך מגוון הנושאים הקשורים באלימות כלפי ילדים בחרתי בעבודה זו במניעים אשר מביאים הורים לכדי התעללות בילדיהם וכן בהשואה של צורת ההתיחסות בעבר אל ילדים מוכים כאלו,במיוחד בחינוך עם השואה להיום.
אנסה לעמוד על גורמי הפגיעה השונים אחד לאחד, תוך חלוקתם לגורמים ראשוניים, גורמים משניים וגורמים מזרזים. סבורה אני כי למידת הגורמים המניעים תאפשר בעתיד יכולת התמודדות מתאימה לפיתוח שיטות טיפוליות שיביאו לצמצום התופעה.
בעבודה אשתמש בפירוש במילים "פגיעה" ו"תקיפה" למרות שאין מדובר על מגע פיזי, כל זאת היות ואלימות מילולית, העלבה וכד', יכולים לפגוע לעיתים יותר מאשר מכה, וכך גם התייחסות אנשי המקצוע לכך.

תוכן העניינים:
1. הקדמה
2. גורמים ראשוניים לפגיעה:
חזרה על דפוסי התנהגות ההורים - מעגל הפגיעה
3. גורמים משניים לפגיעה
4. גורמים מזרזים לפגיעה
5. מאפייני התוקפים
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

אלכסנדרוביץ מלכה, "תרומת התינוק להתעללות הוריו בו", חברה ורווחה, 1986 (ז').
איזקוביץ, ר., "תפקיד השעיר לעזאזל במשפחה וקבוצת מיעוט בארגונים חברתיים- אספקט אנתרופולוגי", ממשבר לסיכוי, ספר הכינוס הארצי השנתי של העובדים הסוציולוגים בישראל, 1982.
באדינטר אליזבת, וגם אהבה, תל-אביב,הוצאת מעריב 1985.
ליבנד רות, "תפיסת מתבגרים את מחירי המעבר לחלוקת תפקידים שיויונית", חיבור לשם קבלת תואר מוסמך,אוניברסיטת ת"א,1989.
צימרין, ח., פגיעה בילדים ע"י אמהות מוגבלות ולא מוגבלות. עבודת גמר לתואר שני, האוניברסיטה העברית, ירושלים, 1973.
צימרין, ח., התערבות המכוונת למניעת פגיעה בילדים ע"י אמותיהם. חיבור לשם קבלת תואר דוקטורט לפילוסופיה, האוניברסיטה העברית, ירושלים, 1978.
מרין חניתה, "החקיקה כשיטת טיפול באמהות הפוגעות בילדיהן", חברה ורווחה, 1983 (ה').
שוהם, ש.ג., סטייה חברתית, אוניברסיטת תל-אביב, אגודת הסטודנטים, 1978.
שרון, ד., על קרנות המזבח- התעללות נפשית של הורים בילדים. עבודת גמר לקראת תואר מוסמך בקרימינולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב, 1979.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פגיעה רגשית ופסיכולוגית בילד", סמינריון אודות "פגיעה רגשית ופסיכולוגית בילד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.