היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים הכלכליים למדיניות השלום של מצריים

עבודה מס' 021064

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: נסיון לבדוק את מידת ההשפעה של המצב הכלכלי במצרים על החלטתו של סאדאת להתחיל במדיניות ובמהלכי השלום.

6,223 מילים ,25 מקורות

תקציר העבודה:

בתקופה שבין מלחמת ההתשה למלחמת יום כיפור ולאחריה היה מרוץ חימוש אדיר שאחז בכל מדינות ערב. הם הצטיידו בכלי נשק חדישים וארוכי טווח. בישראל היה באותו זמן מצב כלכלי קשה והידוק חגורה ואעפ"כ הוקצבו יותר ויותר סכומים לטובת תקציב הביטחון, אולם גם במדינות ערב ההוצאות היו עצומות יותר.
בשנת 1978 הגיע סאדאת לישראל על מנת לחתום על הסכם שלום. מניעיו היו רבים ולא תמיד ברורים, אולם אחד המניעים הוודאיים הוא השפעת המלחמות הבלתי פוסקות על מצב הכלכלה במדינתו. מצב הכלכלה באותה תקופה היה בכי רע ועל כך מעידים כישלונות התוכניות הכלכליות (תוכניות החומש) והמרי האזרחי כנגד מצב זה. סאדאת ללא ספק צפה שינוי ומטרת עבודה זו היא לבדוק מהם מניעיו לאור תפיסתו את הכלכלה המצרית ואת הלאומיות הערבית.

ראשי פרקים:
1.מבוא
2.הקדמה-
1.רקע מדיני ביטחוני
2.תולדות מצרים בעת החדשה
3.המבנה הכלכלי של מצריים
4.מרוץ החימוש והשפעתו על הכלכלה המצרית
3.משק הנפט המצרי והשפעתו על תהליך השלום
5.אופציות לשיתוף פעולה כלכלי עם ישראל
7.סיכום
8.ביבליוגרפיה

תגים:

סאדת · בגין · מדעי · המדינה · כלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים הכלכליים למדיניות השלום של מצריים", סמינריון אודות "הגורמים הכלכליים למדיניות השלום של מצריים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.