היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה בביקורת המדינה בין ארה"ב לשוודיה.

עבודה מס' 020903

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת היקף הביקורת, אופיה, צורת התכנון שלה ומטרותיה.

3,926 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא להשוות בין ביקורת המדינה בשתי מדינות: ארה"ב מול שבדיה. הביקורת תהיה מכמה נקודות: היקף הביקורת, אופיה, צורת התכנון שלה ומטרותיה. בסיכומה של העבודה אביא השוואה מול ישראל.

מטרות ביקורת המדינה
רוב מדינות העולם מקיימות זרועות חקירה, שנועדו לאכוף את החוק, ושמנהלות חקירות פליליות, כאשר פעילות פלילית נחשפת או בשעה שמדווחים עליה. בדומה לכך, ביקורת המדינה המודרנית אינה מכוונת בעיקרה לגילוי חריגות מינהליות מתוך כוונה להפעיל עונשים מינהליים. חריגות מינהליות וכספיות שאופיין איננו פלילי מהווים, לעיתים קרובות, את ממצאי הביקורת, אך המטרה העיקרית בעיבודם של ממצאים אלה ושל המסקנות הקשורות בהם ובדיווחם היא לשמש בסיס לצידוק הכללתן של ההמלצות הדרושות לשיפורים מינהליים ופינאנסיים. מתפקידו של המינהל של הגוף המבוקר להפעיל עונשים כאשר הוא נקרא לעשות זאת, כמוצר לואי של ממצאי הביקורת ושל מסקנותיה. ביקורת היא פעילות חברתית כאשר היא מתבצעת על ידי אנשים על פעילותיהם של ארגונים, ובכך, למעשה, על פעולותיהם של אנשים אחרים. תוצאת הביקורת תלוייה בגישת הגוף המבוקר לא פחות מאשר באיכותה של עבודת הביקורת עצמה. אם כי מטרת עובדי הביקורת היא לבסס מימצאיהם על תיעוד ומיסמכים ולפתח את המלצותיהם על סמך תקנים אוביקטיביים, הרי התהליך בכללותו בהכרח כרוך בדו-שיח מתמיד בין עובדי הביקורת לבין הממונים בגוף המבוקר.
בכמה ארצות, משרדי הממשלה ויחידות המשנה שלהן הם הגופים היחידים הכפופים לביקורת העליונה; בארצות אחרות, מוטלת על מוסד הביקורת העליון בנוסף לכך גם הביקורת על קשת רחבה של גופים הנתמכים על ידי המדינה, אם כי גם נשארת הביקורת על משרדי הממשלה התחום הבודד החשוב ביותר של פעילות הביקורת.
פעילויותיה של המדינה המודרנית כבר אינן מתבצעות באורח בלעדי על ידי זרועותיה הקלסיים עובדה המשמשת הסבר נאות לעניין הגובר והולך בביקורת של איגודים ממשלתיים ושל גופים נתמכים עצמאיים.
עם זאת, משרדי הממשלה - הגופים המבצעיים והמנהליים העיקריים של השלטון המרכזי- כ"א בראשותו של שר, חבר ממשלה, היו והינם עדיין היעד הקלסי של ביקורת המדינה. המורכבות הגוברת והולכת של תפקיד המדינה ומעורבותה המסועפת בתחום הכלכלי והחברתי באמצעות משרדי הממשלה המרכזית שקולה, ואף יותר משקולה, כנגד העברת חלק מפעילויות המדינה לגופים אחרים. יתר על כן, עקב התופעה הידועה כ"בריחה מהתקציב" (היזקקות המדינה לצינורות פעולה שאינם מצריכים הקצבה תקציבית ישירה ושאינם משתקפים עוד במלואם בתקציב), ולנוכח ההסתייעות הגוברת והולכת בקבלנים חיצוניים לביצוע פעולות שבוצעו מלפנים על ידי זרועות מרכזיים של הממשל, ביקורת המדינה נאלצת לנקוט גישות חדשות ומתוחכמות כדי להגיע לידי סיקור ביקורתי מקיף של מכלול הפעילויות של משרדי הממשלה.

תוכן העניינים:
1. מבוא ומטרת העבודה
2. הביקורת בישראל
3. ביקורת המדינה בארה"ב
4. ביקורת המדינה בשבדיה
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

"מעמד הביקורת והמבקר הפנימי במיגזרים אירגוניים שונים", המבקר הפנימי, 74 נובמבר 85.
באושר צ'ארלס, "ביקורת על טיב הניהול: הגברת יכולת הניהול של הממשלה", עיונים בביקורת המדינה, 46, 1990.
גייטס בנימין, "ביקות המדינה בשנות התשעים", בתוך פרידברג א. (עורך), ביקורת המדינה בישראל הלכה ומעשה, ירושלים: אקדמון, תשנ"ה.
הייבנס הרי ס., "התפתחות ביקורת המדינה באמריקה: מבדיקת קבלות להערכת פרויקטים", עיונים בביקורת המדינה, 48, 1992.
שוורץ ראובן, "ביקורת המדינה במדינות דמוקרטיות מפותחות", בתוך פרידברג א. (עורך), ביקורת המדינה בישראל הלכה ומעשה, ירושלים: אקדמון, תשנ"ה.

תגים:

ביקורת · ציבורית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה בביקורת המדינה בין ארה"ב לשוודיה.", סמינריון אודות "השוואה בביקורת המדינה בין ארה"ב לשוודיה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.