היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמד האישה בשיעה ובאירן

עבודה מס' 020828

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יחסם של השיעים באירן אל האישה לאור התרבות השיעית והתנהגות האתנופסיכיאטרית באירן.

4,800 מילים ,7 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

התרבות השיעית הינה תרבות אשר נוצרה לפני כמה מאות שנים ומאפינים אותה ההתנהגות האכזרית והברברית אל אויבים ואל ידידים כאחד. השיעים הינם למעשה התגלמות האסלאם במלוא עוצמתו, הן מבחינה דתית והן מבחינה התנהגותית.
השיעים הינם כיתה באסלאם אשר מורשתה ומנהגיה שונים במאוד ממנהגי הסונים או שאר הפלגים. הפילוג נוצר לאחר ימיו של מוחמד, וקיים עד היום. הם מאמינים בחליף עלי שנרצח ואת מקומו ירש אחר ולכן יש להם עד היום רגשי נחיתות. רגשי הנחיתות מלווים אותם לכל אורך ההיסטוריה היות והם מאמינים כי בכל מקום מנצלים אותם. כך קרה גם במהפיכת בית עבאס בעירק וכל קרה גם במהפיכה בתורכיה. אנשים אלו הינם פנאטיים, אכולי שנאה ולכן היות ואין להם מה להפסיד הם יכולים לספוג פנאטיות. הם רובם עניים , והיות ויש פער בינהם ובין השאר תמיד פחדו כולם שמא הם יעלו לשלטון והמצב יהיה גרוע פי כמה.
האישה באסלאם היתה מאז ומתמיד מקופחת והיתה למעשה בעמדה נחותה משל הבעל. היא היתה רכושו ,אולם בניגוד ליהדות, לא היו לה זכויות בסיסיות בגופה או נפשה ולעיתים היה מותר לבעל להרוג אותה, שלא לדבר על הכאתה. אם אנו מדברים על השיעים הרי המהפיכה באירן החלה לאחר שההמון היה מעונין בשלטון אסלאמי שיעי, על מנת לדכא יצרים חבויים. הם קיבלו את השלטון הנחפץ ומיד החלו ברפורמות חברתיות אשר תאמו את רוח הרדיקאליות הדתית והלאומית.
מטרת עבודתי זו היא לסקור את יחסם של השיעים באירן אל האישה לאור התרבות השיעית הרדיקאלית, פנאטית, וחסרת הפשרות. לצורך הסקירה אסתמך על ספרות המהפכה ועל הספרות השיעית אסלאמית מצד אחד, ומצד שני על תיאוריות אתנופסיכיאטריות (בעיקר של דברה) המסבירות את התופעה.
הרעיון הכללי של העבודה הוא להסביר את ההנהגות הנוכחית של השיעים באירן לנשותיהם (או למין החלש בכללותו) על פי אמות מידה תרבותיות עתיקות, המבוססות על הקוראן (יש לזכור כי לתרבות שלמה אנו יכולים לקרוא כמופרעת ולא רק לפרושו של אחד מהחברה). אי לכך אסקור את רעיונות האסלאם הכלליות אשר היו בתוקף מאות בשנים, על מנת להשליך לאחר מכן על ההתנהגות כלפי הנשים באירן כיום. תכלית הסקירה הוא להתבסס על המוסכמות האסלאמיות אשר נשתרשו על פי הקוראן ולראות את מידת ואופן ישומן כיום.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. הקדמה
התנהגות אתנופסיכיאטרית
האידיאולוגיה האסלאמית
3. דיון-מעמד האישה באירן לאחר המהפכה
4. סיכום ומסקנות
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לכל חברה יש לא רק את האספקטים הפונקציונאליים באמצעותם היא מאשרת ומגנה על המיכלול שלה, אלא יש לה מספר מסוים של אמונות, דוגמאות ונטיות אשר מנוגדים ומכחישים ומערערים לא רק את התיפעולים החיוניים ואתת מבנה הקבוצה אלא שבזמנים מסוימים אפילו את קיומה. כך לדוגמא אנו רואים בדת ההינדו: הם מכחישים את המציאות של העולם ההגיוני, אשר נתפס כאילוזיה טהורה.

מקורות:

Haleh, Afshar. "The legal, social and political position of women in Iran,"Internationa Journal of the sociology of law, 13 (Feb. 1985) pp. 602 .
Yeganeh, Nahid Keddie Nikki. eds. Shicsm and social protest. Yale University press, 1986
Patricia J. Higgins, "Women in the Islanic Republic of Iran: Legal, social and Ideological changes," Sings,. spring, 1985 pp. 484-485.
M. G. Fischer, M. Iran from religious dispute to reveloution. London: Havvard University press, 1980.
Higgins, J. Patricia. "Women in the Islamic Republic of Iran: Legal, social and Ideological dianges," Sings 10 spring 1985) pp. 477-494.
Haleh, Afshar. "The legal, social and political position of women in Iran," Internationa Journal of the sociology of law, 13 (Feb. 1985) pp. 47-60.
Shireen Mandevi, "The position of woman in Shica Iran
Views of the cUlama," in Elizabeth warnock Fernea. ed Women and the Family in the Middle-east. Texas university press, 1985. pp. 257.

תגים:

איראן · נשים · איסלאם · אסלאם · אישה · האשה · אידיאולוגיה · מעמד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמד האישה בשיעה ובאירן", סמינריון אודות "מעמד האישה בשיעה ובאירן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.