היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפה כמקדמת קליטה

עבודה מס' 020817

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין קליטת השפה לקליטה חברתית אצל יהודי אתיופיה + מחקר אמפירי.

4,401 מילים ,15 מקורות

תקציר העבודה:

השפה היא אחד הביטויים של החברה. לרוב החברות יש את השפה היחודית להן ומאפייניה. חברה היא מערכת של יחסי גומלין שמורכבת מקבוצות, אירגונים ורבדים, ויש לה מאפיינים יחודיים כלליים.
השפה החלה להתפתח עם הצורך של האנשים לתקשר בינם לבין עצמן ולכן טבעי הוא כי יתפתחו מאפיינים מיוחדים לכל שפה, בעיקר על פי אופי אנשיה.
השאלה היא מה מקומה של השפה במערכת החברתית בכלולתה: תעסוקתית, קהילתית וכיו"ב. חברה היא מערכת שיש בה יחסי גומלין בין אלמנט מרכזי לפריפריה ובכל מערכת כזו יש כח המבקש ליצג את האחרים וכופה דעתו עליהם.
העליה מאתיופיה הינה עליה לרוב של עולים מרמה השכלתית נמוכה שאינם דוברי השפה העברית (במחקר נמצא כי רק עולה אחד היה בעל השכלה אקדמית). הם אינם דוברי השפה העברית או אנגלית ולכן טבעי הוא הדבר כי יתקלו בבעיות בבואם ארצה: בעיות לתקשר עם שכניהם, בעיות למצוא עבודה ובעיות עם המערכת השלטונית בסידור ענייניהם האישיים.
הלשון ללא ספק מחדדת את הריבוד החברתי לכל היבטיו. החברה הישראלית היא חברה יוצאת דופן כי היא מורכבת מחברות שונות שקיבלו את השפה העברית כשפה חברתית מובנת מאליה אולם לא כולם הפכו אותה מיד לשפתם המדוברת.

מטרת עבודתי זו היא לסקור את קליטת השפה אצל האתיופים ואת האפקטיביות שלה בקליטתם החברתית: האם עולים שקלטו את השפה מצליחים יותר בקליטה האחרת ובאיזו מידה.
השיטה תהיה שיטה אמפירית ע"י תישאול וראיון עולים שעלו זה לא מכבר מאתיופיה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הקדמה-העליה ההמונית ובעיותיה
3. סקירת הספרות
4. בדיקה אמפירית
א. המטרה
ב. השיטה
ג. הנתונים
ד. התוצאות
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

נספח - דוגמת השאלון.

מקורות:

בן עזר גד, "העליה מאתיופיה- מעבר ושינוי", סקירה חודשית,(לו).
בן עזר גד,"עולי אתיופיה וקליטתם בישראל", סקירה חודשית,(לו).
כהנא י., אחים שחורים, ת"א, 1977.
יגר י., לבירור מהותה של לשון עממית, חיפה 1979.
ספן ר., דרכי הסלנג, ירושלים, 1972.
BERNARD SPOLSKY AND JAMES KARI, "APACHEAN LANGUAGE MAINTANANCE", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1974, 5.
CAROL W. PFAFF, "TURKISH IN CONTACT WITH GERMAN LANGUAGE", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1974. 6.
HOWARD GILES, "COMMUNICATION LENGTH AS A BEHAVIORAL INDEX OF ACCENT PREJUDICE", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1974. 6.
HYWEL COLEMAN, "TALKING SHOP: AN OVERVIEW OF LANGUAGE AND WORK", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1974. 5.
JUDITH CAIS, "SOCIALIZATION AND VERBAL BEHAVIOR: AN ISRAELI EXAMPLE", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 41, 1983.
KOEN JASPAERT & SJAAK KROON, "SOCIAL DETERMINANTS OF LANGUAGE SHIFT BY ITALIANS IN THE NEDERLANDS AND FLANDERS", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1974. 6.
LESLIE M. BEEBE, "OCCUPATION PRESTIGE AND CONSONANT CLUSTER SIMPLIFICATION IN BANGKOK THAI", INTENATIONAL J. OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE,1974, 5.
SUSAN PHILIPS, "CONTEXTUAL VARITATION IN COURTROOM LANGUAGE USE", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 1984. 49.
ROSENBAUM YEHUDIT, "HEBREW ADOPTION AMONG NEW IMMIGGRANT TO ISRAEL: THE FIRST THREE YAERS", INTENATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF LANGUAGE, 41, 1983.

תגים:

אתיופים · שפה · עליה · מהגר · הגירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפה כמקדמת קליטה", סמינריון אודות "השפה כמקדמת קליטה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.