היישום אינו מחובר לאינטרנט

מצנח הזהב - היבטים משפטיים וחברתיים

עבודה מס' 020434

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה בה זוכים מנהלים לתשלומים רבים במקרה והחברה מחליפה בעלים (העסקה מובטחת).

3,187 מילים ,7 מקורות

תקציר העבודה:

כל חברה מנוהלת ע"י מנהלים. בחברה פרטית הרי לרוב המנהלים הם בעלי החברה הנוטלים משכורת לעצמם בהתאם לרווחים ובכך משאירים את החברה ללא עודפים חייבים במס.
חברה ציבורית היא חברה אשר שיכת למספר גדול של אנשים, לרוב יש לה דירקטוריון המנהל ומחליט את ההחלטות החשובות ויש לה את המנהלים הנמצאים יום יום בשטח ומנהלים את החברה לפי מיטב ידיעתם המקצועית. ניהול כזה יכול לרומם את החברה וגם "להפיל" אותה. אי לכך ישנה חשיבות מרובה לנושא מינוי המנהלים ותיפקודם, בחברה כזו המצב שונה. אי אפשר לחלק את כל הרווחים בין החברים או בין המנהלים היות ויש תקנון וישנם אישים נוספים המעונינים ליטול חלק בעוגת הרווחים. לשכר יש אפקט חוזר על תיפקוד כל העובד ולכן תיגמול נאות יכול לעזור ולדרבן להמשיך ולנהל בהצלחה את עיסקי החברה.
בעבודה זו מדובר על שני צורת של שינוי ארגוני המעניקות הטבות למנהלים: שינוי בעלות ושינוי מינוח (TERMINATION) כמו צורת התאגדות.

מקורות:

זוסמן איתן, "שכר המנהלים במשק", המפעל, ינואר 1993.
שטרן איתן, "מנהלים בעלי שליטה מושכים שכר גבוה", שנתון הבורסה, תל-אביב, 1994.
BRESS P. RICHARD, "GOLDEN PARACHUTES: UNTANGLING THE RIPCORDS", CALIFORNIA MANAGMENT REVIEW, SUMMER 1984, VOL xxvi, PP.955-976.
COCHRAN PHILIP L., "GOLDEN PARACHUTES: A CLOSER LOOK", CALIFORNIA MANAGMENT REVIEW, SUMMER 1984, VOL xxvi, PP.111-125.
"GOLDEN PARACHUTES AND THE BUSINESS JUDGMENT RULE: TOWARD A PROPER STANDARD OF REVIEW", THE YALE LAW JOURNAL, VOL 94:895,1985, PP.900-925.
MACHELN C. JUDITH ET ALL, "THE EFFECTS OF GOLDEN PARACHUTES ON TAKEOVER ACTIVITY", JOURNAL OF LAW AND ECONOMICS, VOL xxxvi, OCTOBER 1993, PP.861-876
SCOTESE PETER G., "FOLD UP THOSE PARACHUTES", HARVARD BUSINESS REVIEW, 3-4, 1985, PP.168-170.
"GOLDEN PARACHUTES AND THE BUSINESS JUDGMENT RULE: TOWARD A PROPER STANDARD OF REVIEW", P.900.

תגים:

מועצת · דירקטוריון · עסקים · מנהלים · בעלי · חברה · פירמה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מצנח הזהב - היבטים משפטיים וחברתיים", סמינריון אודות "מצנח הזהב - היבטים משפטיים וחברתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.