היישום אינו מחובר לאינטרנט

המשפט כנגד הטמפלרים (מאות 12-13) אבירי ההיכל

עבודה מס' 020379

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת תולדות האבירים, הרקע למשפט ומהלכו.

7,257 מילים ,11 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

בימיו של פיליפ היפה התרחש המאורע הקשה שבכל החיכוחים שבין צרפת ורומא והוא המשפט נגד "אבירי ההיכל". עיקרו אכזריות רבה נגד אבירים שכל חטאם היה עושרם.
האפיפיור קלמנט החמישי נתחלחל למעשה האכזריות וזמן רב סירב לדון לחובה את המסדר כולו. לבסוף נכנע גם הוא לסחיטה ולאיומים והמסדר נשדד ופורז. ראש המסדר מולה ((MOLAY הועלה על המוקד. הנכסים הוחרמו. לטרגדיה משפטית מחרידה זו היו תוצאות ממושכות ועגומות ביותר שכן לאחר המשפט נקבעה פרוצדורה פלילית שהשתמשו בה לאחר זמן במשפטי המכשפות, והיא שהתירה והנהיגה את השימוש בעינויים נוראים.
מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את המשפט שהיה נגד הטמפלרים בצרפת והתפשט לעוד ארצות בקונטיננט. תכלית העבודה היא להעריך על איזה רקע היה המשפט ומה היו תוצאותיו.

הטמפלרים -"אבירי ההיכל" היה מסדר של נזירים אבירים שנוסד ב-1199 בא"י הצלבנית ע"י קבוצת אבירים צרפתיים במטרה להגן על עולי הרגל מפני התקפת המוסלמים בדרכם מחוץ לארץ לירושלים. מרכז המסדר נקבע בבנין מסגד אל אקצא שבדרום הר הבית הוא "היכל שלמה" ((TEMPLEUM SALOMONIES בפי הצלבנים ומכאן כינוי של המסדר. לאחר נפילת ירושלים ב-1187 הם העתיקו את מרכזם לעכו, וכאן נודעו בעיקר במריבותיהם עם שאר אנשי העיר .
לאחר נפילת עכו היגרו לקפריסין (1291).
מסדר הטמפלרים עסק גם בבנקאות ובכך קדם לבנקאים האיטלקים. חשובים ביותר מבחינה זו היו בתי הטמפלרים בלונדון ובפריס. אנשים רבים, גם שליטים ואפיפיורים הפקידו של כספם בבתי הטמפלרים, ובאמצע המאה ה-12 ואילך התחיל המסדר להלוות כספים לשליטים ולאצילים, להעביר כספים ולהשתמש לשם כך גם בשטרות. עושרו הרב של המסדר הקנה לו אוייבים רבים ובראשם פיליפ הרביעי ("היפה") מלך צרפת שלטש עיניו לרכושו של המסדר.
רוב החוקרים סוברים כי הטמפלרים עשו טעות בכך שנשארו נאמנים לאפיפיור בזמן מריבתו עם פרידריך השני (1227-50). במשך הזמן הם אומנם נטו יותר לצד הקיסר פרידריך, אולם רשמית נשארו נאמנים לאפיפיור, ובכך מנעו מעצמם עזרה עתידית.
בפקודתו של המלך נאסרו ב-1307 ביום אחר בכל רחבי המסדר שבצרפת והואשמו במינות, בשחיתות מידות ובמעשי תועבה. לאחר חקירה אכזרית הורשעו הטמפלרים בצרפת ובארצות אחרות שבהן לצרפתים היתה השפעה חזקה (פרובנס, ממלכת נפולי ומדינת האפיפיור,וכן בקפריסין) ואילו בארצות אחרות טוהרו מאשמה. אע"פ כן נענה האפיפיור קלמנס החמישי ללחצו של פיליפ הרביעי ובוועידה הכנסייתית בוין (1312) הכריז על ביטול מסדר הטמפלרים. רכושו הרב הועבר למסדר היוהניטים, פרט לארגון, קסטיליה, פורטוגל ומאיורקה, שבהן זכו בו המסדרים הצבאיים המקומיים.
ב-1314 הועלו ראשי המסדר על המוקד בפריס.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. הקדמה- תקציר המשפט
3. סקירת תולדותיהם
4. פיליפ הרביעי וממלכתו
5. סקירת מהלכי המשפט
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

פישר א.ל. דברי ימי אירופה, (כרך שני), תל-אביב, 1953.
שור נתן, תולדות עכו, ירושלים, 1989.
BARBER, MALCOLM, MALCOLM. THE TRIAL OF THE TEMPLARS, CAMBRIDGE, A1978
COHN NORMAN, EUROPES INNER DEMONS, LONDON 1993.
DUBY GEORGE, FRANCE IN THE MIDDLE AGES, OXFORD, 1993.
HALLAM ELIZABETH CAPETIAN FRANCE, SINGAPORE, 1992.
HENRY CHARLES LEA, THE INQUISITION OF THE MIDDLE AGES, ITS ORGANISATION AND OPERATION, LONDON: EYRE AND SPORTESWOOD,1963.
MOLLAT G., THE POPES AT AVIGNON, TORONTO, 1949.
LE MONT ,J,L, THE WORLD OF MIDDLE AGES, N.Y. 1956.
MALCOLM LAMBERT, MEDIEVAL HERESY, POPULAR MOVMENT FROM BEYOND TO HUS, LONDON, EDWARD ARNOLD LTD, 1977.
PARTNER, PETER. THE NURDERED MAGICIANS: THE TEMPLARS AND THEIR MYTH, OXFORD UNIVERSITY PRESS, 1982

תגים:

צרפת · נזיר · אביר · מנזר · צלבנים · ההיכל · רגל · אאבירי · עולי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המשפט כנגד הטמפלרים (מאות 12-13) אבירי ההיכל", סמינריון אודות "המשפט כנגד הטמפלרים (מאות 12-13) אבירי ההיכל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.