היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאוריה אודות אישיות האדם - אדלר מול פרויד

עבודה מס' 020202

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התיאוריות של שניהם בנושא תוך התייחסות לשינוי בתפיסתם.

3,849 מילים ,3 מקורות

תקציר העבודה:

אלפרד אדלר היה רופא יהודי אוסטרי, מייסד הפסיכולוגיה האינדיבידואלית. בשנת 1895 סיים את חוק לימודיו ברפואה באוניברסיטה של וינה. ב1902- עבד במחיצתו של פרויד, מורו, אולם לאחר כמה שנים פרש ממנו ופיתח תאוריות חדשות משל עצמו.
ב-1920 הוא נתמנה ראש המעבדה הראשונה בעולם לפסיכולוגיה אינדיבידואלית לטיפול בילדים מופרעים, ועד מהרה נתפרסם בעולם כולו. ב1934- יצא מוינה והשתקע בניו-יורק. חיבר שורה של ספרים המסבירים את תורתו.
פרויד לעומתו, למד ופיתח את התאוריות שלו בעצמו. הוא נחשב לאבי תאוריית האישיות הראשונה. אומנם גם לפניו ניסו מלומדים שונים- אם פילוסופי ואם רופאים שהחלו לפתח את תחום הפסיכיאטריה- להציע הסברים לשאלות הנוגעות לאישיות ולגילוייה, אך ניסיונות אלה היו כולם חלקיים ומצוצמים בהשווה לעבודתו
של פרויד.
התיאוריה שפיתח פרויד היא עשירה ומורכבת ביותר. כתביו, בגרסתם האנגלית, מונים 24 כרכים. יתר על כן במשך חייו הארוכים חזר פרויד ובדק את השקפותיו ובנושאים רבים שינה את ניסוחיו או הוסיף עליהם כאשר דעתו לא נחה מן הניסוחים הקודמים.
בעבודה זו אסקור בקצרה את התאוריות של שניהם, וכן אביא את השינוי בתפיסתם.

תוכן העניינים:
1.מטרת העבודה
2.התאוריה של פרויד
3.התאוריה של אדלר ושונותה מפרויד
4.סיכום
5.ביבליוגרפיה

מקורות:

דרייקורס ר., יסודות הפסיכולוגיה האדלריאנית, הוצאת המכון ע"ש אלפרד אדלר, תל-אביב, תשמ"א.
זיגמונד פרויד, תרבות בלא נחת, הוצאת דביר, תל-אביב, 1992.

תגים:

רדלר · אופי · פסיכולוגיה · אלפרד · זיגמונד · פרויד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאוריה אודות אישיות האדם - אדלר מול פרויד", סמינריון אודות "תיאוריה אודות אישיות האדם - אדלר מול פרויד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.