היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאוריות על האישיות

עבודה מס' 061352

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודת סיכום עמ' 5-57 מתוך היחידה ה-10 של הספר מבוא לפסיכולוגיה, מחבר: ד"ר עמנואל ברמן.

2,886 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

אישיותו של האדם הוא נושא, המהווה שדה מחקר אין-סופי, הנמשך עד היום ומכאן גם ריבוי התיאוריות בנושא זה. אף אחת מהן לא זכתה לאישור אמפירי חד-משמעי, שיקבע כי היא התיאוריה הנכונה ויביא להעדפתה על פני האחרות. אף אחת מהתיאוריות אינה עומדת בכל הקריטריונים. לכל תיאוריה יש יתרונות ויש חסרונות.
יתרונן של התיאוריות הפסיכואנליטיות, למשל, טמון בהיקף ההתנהגות שהן מסבירות וחסרונן הוא ביכולת המוגבלת להעמידן למבחן אמפירי. לעומתן, היתרון של התיאוריות הביהביוריסטיות נמצא בנגישות שלהן למחקר, אך היקף ההתנהגות שהן מסבירות מצומצם.
לכן, בבחירת תיאוריה מסויימת יפעלו שני גורמים: האחד - מידת ההתאמה שבין הנחות היסוד לגבי טבע האדם והנחות היסוד של התיאוריה. לדוגמא: אם נאמין שאדם הוא יצור חופשי וטוב מיסודו, אזי לא נוכל לקבל את התיאוריה היוצאת מהנחה שאדם נשלט על ידי דחפים הרסניים. השני - השימוש הנעשה בתיאוריה.
תיאוריות אישיות מיושמות בתחומים שונים, כגון: מחקר, פסיכותרפיה, אבחון, חינוך, פרסום ועוד. בתחום המחקר, בחירת התיאוריה שממנה ייגזרו ההשערות המחקריות תלויה בסוג ההתנהגות שאותה רוצים לחקור. בתחום הפסיכותרפיה, הבחירה של תיאוריית אישיות והטכניקה הטיפולית הנלווית אליה, תהיה תלויה לא רק בגישתו של המטפל, אלא גם בסוג הבעיה של המטופל. כך למשל, מקובל לחשוב שתרפיות קוגנטיביות יעילות במיוחד לטיפול במצבי דיכאון, תרפיות התנהגותיות יעילות לטיפול בפוביות שונות ותרפיות פסיכודינמיות מתאימות לטיפול בבעיות של קשר בין-אישי וכו'.
מכאן ברור, שלא פותחה תיאוריה המסבירה בצורה נאותה את כל המכלול של הקיום האנושי, ולכן משתמשים בתיאוריות שונות שנמצאו יעילות לצורך הבנת ההתנהגות, ניבויה ושינויה, בתחומים ספציפיים של הקיום.

מקורות:

ד"ר בר-אל ציפי ונוימאייר מרים (1993) מפגשים עם הפסיכולוגיה, רכס, אבן יהודה.
ד"ר ברמן (1990) מבא לפסיכולוגיה, יחידה 10, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה תל-אביב.
זיו אבנר (1993) פסיכולוגיה - מדע הבנת האדם - עם עובד תל-אביב.
Ewen R. (1988) An introduction to theories of personality. Hillsdale NI.
Maddi S. (1989) Personality theories: A comparative analysis Homewood Illinois Dorsey Press

תגים:

רוג'רס

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאוריות על האישיות", סמינריון אודות "תיאוריות על האישיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.