היישום אינו מחובר לאינטרנט

קהילות וירטואליות ברשת

עבודה מס' 064516

מחיר: 174.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין מידת המומחיות של הפונה בקהילות הוירטואליות למידת ההענות לה הוא זוכה.

3,027 מילים ,14 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

אחת הצורות הרווחות בפורומים וצ'אטים הוא השימוש בטכסטים אמוציונאליים כגון "הצילו" או "HELP", ואפילו בביטויים המצויים מעבר לקונצנזוס החברתי. אלה משלבים מוטיבים דרמטיים לשיח ומעוררים את הדיון הציבורי.
צורות ביטוי אלה באות על ידי גולשים אנונימיים ויוצרות מגוון משמעויות שאינן מתיישבות האחת עם השנייה. אנו מוצאים במשובים אמירות שאינן עקביות ותגובות גולשים הרוויות סתירות פנימיות במסרים, המצביעה לכאורה על אימוץ זהות מפוצלת ורוויות ניגודים או כתגובות שרירותיות ובלתי רציונאליות. למעשה ניתן להבין אמירות מעין אלו ככלים מאתגרים, פרובוקטיביים או איווקטיביים (evocative) ליצירת מגע ראשוני או גומלין ולהרחבת השיח בין הגולשים.
האם יש דרך נכונה או לפחות מועדפת להציג טקסט? האם דרך הצגת טקסט מסוימת מתאימה יותר לדרך שבה אנחנו מבינים את מה שאנחנו קוראים? הקריאה הרציפה הנכונה מוטבעת היטב בראשים שלנו. התרגלנו אל הטקסט הזה עוד כאשר אפשרויות הדפוס היו מאוד מוגבלות. ייתכן שאחרי 500 שנים של דפוס למדנו לחשוב שזו היא הדרך היחידה להציג טקסט. אין ספק שהטקסט הרציף הנכון, תואם את תפיסת הרצף העלילתי שילדים (ומבוגרים רבים) מבינים - שרשרת מתמשכת של אירועים המחוברים במילת הקישור "ואז". ייתכן מאוד שהתפיסה הזאת ניזונה מהעובדה שזה מה שהכרנו. אך יש גם מי שיטען שהטכנולוגיה שהתפתחה בהתאמה לדרך החשיבה האנושית ושלא האפשרויות הטכנולוגיות יצרו את המשיכה החזקה כל כך לרצף. בכל מקרה, בסביבה הלימודית מעודד הטקסט הרציף המודפס קריאה פסיבית, סגורה. הקורא בטקסט כזה איננו צריך להיות בניסיון מתמיד להעניק משמעות לטקסט. נדרשת ממנו מידה מצומצמת בלבד של מעורבות אישית בקריאת הטקסט. עליו לעבור עם העיניים לאורך השורה, ומשורה אחת לשורה הבאה, ולבסוף לוודא לעצמו שהוא אכן הבין את כוונת הפונה.

השערות המחקר
* HO - אין קשר בין רמת המומחיות ואופן הצגת הדברים של הפונה לכמות ורמת התגובות המתקבלות.
* 1H - ככל שרמת המומחיות של הפונה תהיה מורכבת יותר, רמת התגובות תהיה אינטנסיבית יותר.
* 2H - ככל שרמת המומחיות של הפונה תהיה מורכבת יותר, כך גם רמת המומחיות של המשיב תהיה מורכבת ואיכותית יותר.

מתודולוגיה:
מחקר מקדים
על מנת לקבוע את הקריטריונים של מידת המומחיות של הפונה והמשיב ביצעתי מחקר מקדים. המחקר המקדים בוצע באתר WALLA, בפורום התמיכה הטכנית בתאריכים שרירותיים. לאחר ביצוע בדיקה של כל ההודעות בפורום בהם בחנתי את מידת המומחיות הן של הפונה והן של המשיב, מצאתי כי המומחיות הן של הפונה והן של המשיב, מתחלקת לשלושה חלקים עיקריים. שלושת החלקים מתחלקים גם במידת המומחיות וגם במידת אופן הצגתם של הדברים ויזואלית.

שדה המחקר בו החלטתי להתמקד הוא פורומים של תמיכה בנושאי מחשב ותוכנות באתרי הפורומים המובילים והמוכרים בישראל כדי להגיע לפלורליזם בדעות ובתגובות ולא רק בפורומים ממוקדים המיועדים לאנשי מקצוע או מומחים, שם הקהילות הרבה יותר סגורות ולא מסבירות פנים פונים לא מקצועיים.
את הממצאים אספתי על ידי בדיקת כל הפניות שהועלו לפורומים השונים בתאריכים הנ"ל וקטלוגם על פי הקריטריונים של רמת המומחיות של הפונה.
כמו כן לאחר כל בדיקה של רמת מומחיות של הפניה בדקתי גם את מידת התגובה שהתקבלה ורמת התגובה.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קהילות וירטואליות ברשת", סמינריון אודות "קהילות וירטואליות ברשת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.