עבודות [676-684] מתוך 943 :: [עמוד 76 מתוך 105]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 :: עמוד הבא >>

 

עבודה מס' 62115 SHOPPING CART DISABLED
טיפולוגיה של אנשים, 2002.
עבודה העוסקת בשיטות המיון המאפשרות בניית מודלים של סגנונות חברתיים.
3,849 מילים (כ-12 עמודים), 13 מקורות, 219.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הניסיונות למיין אנשים לסוגים על פי התנהגותם, החלה עוד בתקופתו של היפוקרטס, "אבי הרפואה", אשר בשנת 400 לפה"ס הבחין, על פי הסתכלות וחכמת חיים, בין ארבעה מיני טיפוסים: הטיפוס הסנגויני - העליז; הטיפוס הפלגמטי - האדיש והאיטי; הטיפוס המלנכולי - בעל מרה שחורה והטיפוס הכולרי - מהיר הכעס.
כיום, הן התיאוריות השונות על התנהגות חברתית והן שיטות המיון המאפשרות בניית מודלים של סגנונות חברתיים, מתבססות רובן הגדול על האסכולה הביהיוויוריסטית. אנשי האסכולה הזאת התעסקו בבעיות של "מה" ו"איך": מה אנשים עושים, איך הם מתנהגים במצבי מתח או במצבי חסך. מטרתם הייתה להגיע לתצפית אובייקטיבית ומהימנה ככל האפשר על ההתנהגות האנושית.
כדי להגיע למיון סוגי ההתנהגות השונים לפי קטגוריות מדעיות, נטו החוקרים אל הגישה התיאורית. הם נהגו להתבונן בקבוצות אנשים בתנאי מעבדה, לעקוב אחר התנהגותם החברתית, לרשום בפירוט את תוצאות תצפיותיהם ולאחר מכן להגיע להכללות המאפשרות לסווג אנשים על סמך דפוסי התנהגותם השכיחים. (בר-אל, צ. ו נוימאיר מ. (1992); האוניברסיטה הפתוחה;
שוורצוולד, י. 1990).
אלא, ששיטה זאת התגלתה כמסורבלת ובלתי ישימה ככל שהיא נדרשה לענות על צרכים מעשיים, כמו: כיצד לנבא את התאמתו של אדם לתפקיד מסוים, או את יכולתו להשתלב בעבודת צוות וכדומה.
תפנית בכיוון הזה נוצרה בתחילת שנות ה-60 בעבודתו של הד"ר ג'יימס טיילור. הוא בחר ביחידת מיון שאיננה תיאור מצב המשתרע על מספר מילים, אלא מילה בלד: שם תואר. הוא ערך רשימה של שמות תואר והגיש ואתם ל1600- עובדי חברה מסוימת, כל אחד התבקש לסמן את התכונות המאפיינות אותו, לדעתו. כאשר בדק טיילור מיתאמים בין התכונות השונות, הוא מצא כי יש אשכולות של תכונות אשר שכיחות הופעתן ביחד היא גבוהה במיוחד, ומהם ניתן לגזור סולמות שונים. הסולמות על פי שיטתו הם: א. סולם של מידת הביטחון העצמי; ב. סולם של מידת ההתחשבות; ג. סולם של מידת הקונפורמיות; ד. סולם של מידת המתינות; ה. סולם של מידת
הנוקשות, (האוניברסיטה הפתוחה; שוורצוולד, י., 1990).

תוכן העניינים:
מבוא
הסולמות למדידת האנשים סולם התקיפות
סולם הפתיחות
ארבעת הסולמות החברתיים
השונות בין האנשים
ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 62114 SHOPPING CART DISABLED
האם קשיחות תורמת לבריאות נפשית בזמן ארועים מלחיצים מהחיים?, 2003.
ניתוח מחקר משנת . 1995
5,070 מילים (כ-15.5 עמודים), 1 מקורות, 208.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים
התפקידים של הערכה והתמודדות
המחקר הנוכחי
שיטה
תוצאות
דיון

בשנים האחרונות תאורטיקנים של האישיות וחוקרים, שמו לב במיוחד למבנה של הקשיחות
כמשאב פנימי שעשוי לעדן את ההשפעות של מתח על הבריאות הפיזית והנפשית (זה נמצא ע"י
Gentry וKobasa- מSuls ;1984 ו1990 Westman ;1987 Rittenhouse -). החוקרים בחנו את
התרומה של הקשיחות לשינויים בבריאות הנפשית של היחידים שניצבים בפני איזה שהוא ארוע
מלחיץ מהחיים שהוא מוגדר מאד. בנוסף החוקרים העריכו את התפקיד המשוחק ע"י שני מתווכים
אפשריים בקשר בין הקשיחות והבריאות הנפשית:
1. הערכה של המצב המלחיץ.
2. הדרכים להתמודדות עם המצב המלחיץ.
על בסיס המלצותיו של Funk ב1992-, החוקרים בחנו מצב מלחיץ מהחיים האמיתיים. תקופת
אימונים מפרכת של 4 חודשים והעריכו את הקשיחות ואסטרטגיות ההתמודדות בתחילת האימון
ואת הבריאות הנפשית גם בתחילת האימון וגם בסופו.

המאמר:
Victor Florian, Mario Mikulincer, Orit Taubman Journal of Personality and Social
Psychology 1995, Vol 68, No. 4. 687-695


 
עבודה מס' 62106 SHOPPING CART DISABLED
ניתוח השוואתי בין החלום בסיפור "הרופא וגרושתו" והחלום ב"פנים אחרות, שניהם מאת ש"י עגנון., 2003.
2,245 מילים (כ-7 עמודים), 5 מקורות, 218.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
בחלקים הראשון והשני של העבודה אנתח ניתוח קצר של כל אחד מהחלומות המבוסס על מאמרים שונים. בחלקה השלישי אנסה לבחון את שני החלומות  זה מול זה.
התפקיד המרכזי של החלום בשני הסיפורים הוא להצביע על הפואנטה הפסיכולוגית אשר מכילה בתוכה את התכנים הסמויים העיקריים, ונוגעת ברבדים הלא מודעים באישיותם של הגיבורים.
תכנים ורבדים אלו מנותחים לעומק בחלקה השלישי של העבודה תוך השוואה בין שני החלומות ותפקידם בכל סיפור.
הביבליוגרפיה כוללת הרצאות של פרופ' עמוס עוז ומאמרים שונים של מבקרי ספרות ידועים.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.
 
עבודה מס' 62101 SHOPPING CART DISABLED
התפתחות הילד ואישיותו, 2002.
סקירה תמציתית של תיאוריות שונות בנושא.
2,290 מילים (כ-7 עמודים), 4 מקורות, 197.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים:
פרויד - מייסד הפסיכואנליזה
מבנה האישיות
אנה פרויד
אריקסון
הרטמן
סאליבן
פרום
קארן הורני
פרברן
ויניקוט
קוהוט
שני השלבים המוקדמים
תת-השלבים הם
לסיכום
ביבליוגרפיה

פרויד - מייסד הפסיכואנליזה
בפרק זה מקבל הקורא תאור קצר של מהלך חייו ועבודת המחקר של פרויד.
תוך כדי תאור זה נפרשת לפני הקורא שיטתו הפסיכואנליטית של פרויד, החושפת זוויות ראיה חדשות ומהפכניות בהבנת ההתנהגות האנושית. התיאוריה החדשנית של פרויד התקבלה בתחילה בהתנגדות רבה בקהילה המדעית. אולם, ההתמדה של פרויד והשיטתיות בבניית המודל, הניעו רבים להתייחס אליה ברצינות. השפעתה ניכרת היום בתחומים רבים, כגון: ספרות, תיאטרון והקולנוע, שעיבדו והעבירו מסרים של פרויד.
 
עבודה מס' 62094 SHOPPING CART DISABLED
הפרעות אכילה ופעילות גופנית, 2002.
הפרעות האכילה השונות והקשר בין הפרעות אלה לפעילות גופנית.
5,334 מילים (כ-16.5 עמודים), 7 מקורות, 295.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן עניינים
מבוא
חלק א: הפרעות אכילה:
   1.     אנורקסיה נרבוזה Anorexia Nervosa  -
   2.     בולימיה נרבוזה Bulimia Nervosa -
   3.     אכילת יתר כפייתי Compulsive Eating -
   4.     התקפי אכילה Binge Eating Disorder -
   5.     אנורקסיה אתלטיקה Activity Anorexia  -
חלק ב: הקשר בין הפרעות אכילה לספורטאים:
  1.     תופעות של הפרעות אכילה בקרב ספורטאים
  2.     גורמי סיכון יחודיים להתהוות הפרעות אכילה אצל ספורטאים
  3.     ספורטאים וספורטאיות - גורמי סיכון שונים
  4.     איך לזהות ספורטאים הלוקים בהפרעות אכילה - התערבות ראשונית
חלק ג: המלצות
סיכום
ביבליוגרפיה

עבודה זו עוסקת בנושא הפרעות אכילה והקשר שלהן לפעילות גופנית. בתחילת העבודה אסקור הפרעות אכילה שונות, בהמשך אפרט ואסביר את הקשר בין הפרעות אכילה לפעילות גופנית, ולבסוף אביא המלצות שונות.

בהפרעות אכילה אין הכוונה שלאדם יש בעיה עם אוכל. בביטוי הפרעות אכילה הכוונה היא לסימפטומים של בעיה חמורה בחייו של הפרט. בעזרת טיפול מתאים יכולות הפרעות אכילה להיעלם.
קיימות מספר הפרעות אכילה והן:
   §     אנורקסיה נרבוזה Anorexia Nervosa  -
   §     בולימיה נרבוזה Bulimia Nervosa  -
   §     אכילת יתר כפייתית Compulsive Eating  -
   §     התקפי אכילה Binge Eating Disorder -
   §     אנורקסיה אתלטיקה Activity Anorexia   -
   §     הפרעות אכילה שונות (בלתי מוגדרות, הפרעת עיוות צורת הגוף - (Body Dysmorphic Disorder

מקובל לחשוב כי הפרעות אכילה הן תופעות הקימות רק אצל מתבגרות ונשים צעירות, אך לאחרונה נמצא כי ישנה שכיחות גבוהה של התפרצות מחדש של המחלות אחרי גיל 18 וכן בילדים צעירים (לצר, 1999).
 
עבודה מס' 62092 SHOPPING CART DISABLED
פסיכולוגיה קוגניטיבית, 2002.
עבודה העוסקת במספר נושאים מתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית.
1,532 מילים (כ-4.5 עמודים), 7 מקורות, 130.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים:
א. מהי תופעת חצוי המוח וכיצד היא מתקשרת לבעיית הדואליזם?
ב. מה החשיבות של תופעת התפיסה הקטגורית והעובדה שהיא מופיעה בכל החושים?
ג. מה החשיבות של מחקרים עם פציינטים פגועי מוח להבנת תהליכי קוגניציה ותפיסה?
ד. מדוע תופעות שנחקרו או תוארו בשמיעה מהוות בעיה לגישה  המטריאליסטית\ רדוקציוניסטית
בתפיסה?
ביבליוגרפיה

א. בכדי להבין כיצד מתקשרת תופעת חצוי המוח לבעיית הדואליזם, יש צורך בהצגת התופעה
עצמה, וכמו כן, במתן הסבר אודות בעיית הדואליזם.
ב. תופעת התפיסה הקטגורית היא בעצם תפיסה מושגית. מושג, זהו מבנה מופשט, המורכב מאוסף
גירויים שהתגובה אליהם, פנימית או חיצונית, זהה.
ג. נוירופסיכולוגיה קוגניטיבית חוקרת את המכניזמים של תהליכים פסיכולוגיים כגון, תהליכי
זיכרון, קשב ותפיסה, באמצעות מחקר עם פציינטים פגועי מוח.
ד. הגישה המטריאליסטית\רדוקציוניסטית טוענת כי מצבים מנטאליים, הם בעצם תהליכים או
מצבים פיזיולוגיים המתרחשים במוח או במערכת העצבים.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

 
עבודה מס' 62085 SHOPPING CART DISABLED
מיקומו החברתי של חולה אוטיזם המשולב בכיתה רגילה, 2002.
תיאור מקרה לאור הספרות.
7,045 מילים (כ-21.5 עמודים), 23 מקורות, 274.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן עניינים:
מבוא
P.D.D - הגדרה, סימפטומים, אטיולוגיה
תיאור המסגרת בה לומד ג'
שילוב - מהו שילוב, כיצד מתבצע
שלבים התפתחותיים ומיקומו של ג'
מיקומו החברתי של ג' בכיתה - כלים סוציומטריים
סיכום ותוצאות
המלצות
נספח א' - תוצאות שאלון סוציומטרי
נספח ב' - תוצאות אטום חברתי
ביבליוגרפיה

מבוא
הניסיון ההולך ומצטבר בעשורים האחרונים מראה כי למרות הספקות וחוסר האמונה שתכפו בקרב אנשי המקצוע במשך שנים רבות, ניתן לקדם ילדים בעלי ליקויים כגון ה-P.D.D על ידי טיפול וחינוך מתאימים, כמו גם שילוב חברתי מתאים הנובעים מהבנת הליקויים המהותיים של פגיעה זו.
האדם הראשון שהגדיר את האוטיזם כהסתגרות רצונית של האדם מקשר עם המציאות על מנת לחיות בעולם פנימי של עצמו, היה ליאו קאנר בשנת 1943, אשר עבד על פי גישה שאופיינית לדרך החשיבה הפסיכיאטרית והניח כי האוטיזם הוא צורה של הפרעה נפשית שהילד "בחר" בה כדי להסתגר בתוך עצמו, בעקבות רגשות דחייה מן העולם החיצון העוין1. אולם לאחר מחקרים רבים בנושא האוטיזם מנקודות מבט שונות נמצא שבעיות האוטיזם אינן נובעות מחוסר התעניינות בסביבה או מהעדר רצון ליצור קשר עם הסביבה, אלא כתוצאה מפגיעה קשה במיומנויות תקשורתיות כגון- בעיות בהתפתחותה שפה, קושי בהבנת השפה, קושי בהבנת מסרים חברתיים, וקשיים בקליטת מידע בצורה מאורגנת על ידי מערכת החושים ולפענחה, כמו גם ליקויים קוגניטיביים רבים.2
האגודה הפסיכיאטרית האמריקנית הגדירה את האוטיזם כקטגוריה בתוך קבוצת ההפרעות ההתפתחותיות, וטוענת כי בעייתו של הילד האוטיסט אינה נובעת מגורם סביבתי. זוהי הפרעה התפתחותית במהותה שמקורה במערכת פיזיולוגית של הילד.
האפיון הבסיסי הוא הפרעות במיומנויות תקשורת ותגובות יוצאות דופן לסביבה. אי היכולת לפתח יחסי גומלין עם הסביבה מאופיינת על ידי חוסר היענות וחוסר התעניינות בבני אדם, עם ליקוי ביכולת לפתח התנהגות תקשורתית.
בדרך כלל הילד אינו מפתח משחק דמיוני או משותף עם ילדים אחרים בני גילו. לעיתים מתפתח קשר להורים או למבוגרים אחרים. כמה מהילדים עשויים להגיע לשלב בו הם מעורבים פסיבית במשחקיהם של ילדים אחרים או ישחקו בקרבתם, כי ייהנו להימצא בחברתם, אך יכולת חברתית זו היא שטחית ולעיתים יכולה להוות מקור לטעות באבחון, כאשר מתייחסים רק לפעילות חיצונית של הילד ולא ליכולתו ליחסי גומלין.
ההנחה היא שהילד האוטיסט המתקשה ליזום או להיות שותף למערכות יחסים חברתיות, בעקבות הלקות הבסיסית בהתפתחות החברתית והתקשורתית (ממנה הוא סובל), זקוק לבן זוג קואופרטיבי על מנת שתתקיים אינטראקציה חברתית.
מערכת יחסים חברתית עם בן גיל רגיל יכול לפתח אצל הילד האוטיסט התנהגויות חברתיות המעידות על יוזמה, או תגובה לאינטראקציות חברתיות.

בעבודה זו אחקור את מיקומו החברתי של ג' - תלמיד אוטיסט המשולב בכיתה רגילה. תחילה אסביר את מהות לקות ה-P.D.D, אתאר את המסגרת בה לומד ג', כיצד הוא משתלב בה, מהם השלבים ההתפתחותיים שלו, ומהו מיקומו החברתי זאת בכדי לאשש או להפריך טענה זו במקרה הנבדק.
-------------------------------------------------------------------------------
1. סימה צ'רניאק.חשיפת ביטויי אלימות של תלמידים אוטיסטים וכלים להתמודדות צוות עם אלימות זו, תזה להשלמת BA, אוניברסיטת בן גוריון, מחלקת חינוך, 2000, באר שבע, עמוד .16
2. הקשיים בהגדרת הפרעות רגשיות אצל ילדים אוטיזם וליקויי תקשורת - דרכים לחינוך והתמודדות, לקט מאמרים (עריכת עדנה, מישורי) אלו"ט, 1992, תל אביב, עמוד . 11-18
 
עבודה מס' 62084 SHOPPING CART DISABLED
ההתפתחות הרגשית בראשית החיים, 2002.
תיאוריית ההתקשרות של ג'ון בולבי ומרי אינסוורת ותיאור מקרה.
3,671 מילים (כ-11.5 עמודים), 1 מקורות, 185.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן עניינים
מבוא
רקע תיאורטי
הראיון
התצפית
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה


מבוא
עבודה זו עוסקת בהתפתחות הרגשית בראשית החיים ומתמקדת בתיאוריית ההתקשרות של ג'ון
בולבי ומרי אינסוורת. בתחילה יוצג הרקע התיאורטי הכולל סקירה של שתי תיאוריות אלה.
בהמשך יוצג הראיון עם האם, כאשר ממנו נגזרת ההשערה. לאחר מכן, תוצג התצפית עצמה,
ולבסוף המסקנות אשר מאוששות את ההשערה בדבר קיומו של דפוס התקשרות בטוחה בין האם
ובין ביתה.


 
עבודה מס' 62052 SHOPPING CART DISABLED
הטיפול הקבוצתי ברב"ע, 2001.
הטיפול הקבוצתי בריפוי בעיסוק על פי הגישה הדינמית.
2,447 מילים (כ-7.5 עמודים), 10 מקורות, 252.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
עבודה זו עוסקת בטיפול הקבוצתי ברב"ע, עפ"י הגישה הדינמית. הטיפול מתבסס על התיאוריה הפסיכואנליטית ותיאוריות יחסי אובייקט. (Cole, 1993)
התיאוריה הפסיכואנליטית מעלה קונפליקטים פנימיים בין שלושה כוחות מרכזיים באישיות שהם הסתמי, האני והאני העליון.  (סולברג, 1993). כוחות אלו פועלים ברמות שונות של מודעות שהן: הרמה התת-מודעת, הרמה הטרום-מודעת והרמה המודעת.  (ברמן, 1989).
על בסיס התיאוריה הפסיכואנליטית, התפתחו תיאוריות יחסי האובייקט.  (ברמן, 1989).
אובייקט, עפ"י התיאוריות הנ"ל, הוא הזולת המשמעותי והגרסה המופנמת שלו.  (ברמן,  1989).
עפ"י  מלאני קליין, [כפי שמופיע אצל  ברמן (1989)] אדם שהפנים ייצוגים סימבוליים של אובייקטים בסביבתו, יוכל לבטא תכנים תוך-נפשיים בעזרת פעילות סימבולית.
מטרת הקבוצה הדינמית הקלאסית היא השגת שינוי באישיותם ובהתנהגותם של המשתתפים.
(Howe and Schwartzberg, 1986). השינוי יתרחש לאחר שכל מטופל יחשוף, יפרש ויעבד קונפליקטים תוך-נפשיים בעזרת הקבוצה והמנחה. (Howe and Schwartzberg, 1986)
הטכניקות העיקריות בטיפול דינמי הן: אסוציאציות חופשיות, העברות וכו'.  ( Shaffer and Galinsky, 1989).
המטופלים בקבוצה הדינמית ברב"ע צריכים להיות ברמה קוגנטיבית טובה, בעלי כוחות אגו, כישורים מילוליים ויכולת ליצור קשרים עם אנשים אחרים. (Mosey, 1986).
בטיפול הקבוצתי הדינמי ברב"ע משתמשים באמצעים השלכתיים כגון: ציור, קולאז' וכו'. (Creek, 1990). השימוש באמצעים אלו נועד לסייע בהעלאת תכנים תוך-נפשיים, שלעתים קשה לבטאם באופן מילולי.  (Bruce and Borg, 1993). זמן הפעילות ההשלכתית ונושאה מוגדרים ע"י המטפל מראש, ובהמשך מתפתח בקבוצה דיון סביב עבודות המטופלים והפרשנות שיש לכל מטופל לגבי עבודתו.  (Mosey, 1986)
מטרת הקבוצה, לסייע למטופלים לפתח ולהתאמן על מיומנויות אגו כגון: בוחן מציאות, דימוי גוף, זהות עצמית, ערך עצמי וכו'.  (Cole, 1993).
מיומנויות האגו שחוזקו במהלך התהליך הטיפולי, מאפשרות למטופל להגיע להבנת הקונפליקטים הפנימיים המשפיעים על התנהגותו.  (Mosey, 1986) בהמשך, יבחר המטופל האם להמשיך בדרך חייו הנוכחית או לשנותה. (Mosey, 1986).

תוכן העניינים:
מבוא
סקירה ספרותית:
   התיאוריה הפסיכואנליטית
   תיאוריות יחסי אובייקט
טיפול קבוצתי:
   טיפול קבוצתי עפ"י הגישה הדינמית
   טיפול קבוצתי ברב"ע
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
תת-קטגוריות:
All
אישיות
התפתחותית
חברתית
חינוכית
כללי
פסיכופתולוגיה
קוגנטיבית
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [676-684] מתוך 943 :: [עמוד 76 מתוך 105]
<< עמוד קודם :: עבור לעמוד: 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 :: עמוד הבא >>