היישום אינו מחובר לאינטרנט

ידע ועמדות כלפי מחלת האיידס

עבודה מס' 063358

מחיר: 652.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה תיאורטית ומחקר בקרב סטודנטים.

11,429 מילים ,30 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

המחקר המתואר כאן מנסה לבדוק את הידע, הגישות והעמדות הקיימים בקרב האוכלוסייה המתבגרת לגבי נושא מחלת האיידס על היבטיה השונים. קיימת תמימות דעים מצד גורמים ברמה הניהולית\חינוכית (הים יונס, 1998), כפי שיעלה מהסקירה התיאורטית, לגבי הצורך הדחוף בחינוך למניעה בשלבים המוקדמים של ההתבגרות במסגרת החינוכית. ידוע כי בשכבות נחשלות הידע לגבי השימוש באמצעי מניעה במטרה להימנע מהידבקות במחלה מועט ביותר, ואילו ככל שהרמות ההשכלתית והסוציו-אקונומית עולות כך גם גוברת רמת המודעות לסכנות ולחשיבות בנקיטה באמצעי מניעה. לסוגי אוכלוסיות שונות התייחסות שונה לגבי המחלה עצמה, לגבי החולים וביחס לצעדים שיש לנקוט למטרות מניעה. קיימת שמרנות רבה בנושא וגם כיום, למרות הידע הרב הקיים בנושא, עדיין רבים חוסר הידע, הבערות והדעות הקדומות. מחקר זה מתכוון לבדוק את רמות ידע, האמפתיה, העמדות והיחס כלפי המחלה בקרב האוכלוסיה בכלל אולם בפרט בקרב מתבגרים ואת קיומה של האפשרות לשנות עמדות והתנהגות תוך שכנוע הנבדקים. למטרות אלו ערכתי מחקר בקרב 130 סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה שנענו לבקשתי. במחקר זה ניתנה התייחסות לשמונה שאלות מחקר ולשמונה השערות מחקר.

הממצאים מלמדים כי רמת הידיעה והמודעות לסכנות שצופנת בחובה מחלת האיידס עדיין נמוכות יחסית בקרב מתבגרים וגם בקרב אלה שרמת ההשכלה שלהם גבוהה יחסית לגבי האחרים. מכל המחקרים עולה כי קיימת נחיצות אקוטית להגברת החינוך בנושא במסגרת תוכניות הלימודים הקבועות בבתי הספר השונים. יש מקום לעריכת מחקרים נוספים שיבדקו שינויי גישה והתנהגות בעקבות שינויים שחלו בתוכניות הלימודים.
לממצאי המחקר חשיבות יישומית מפני שהם מאפשרים למערכת החינוך ולעומדים בראשה ל"קרוא את המפה" לאשורה ולשנות את ההתיחסות לנושא בהתאם לתנאים השטח. בעקבות הממצאים, אפשר יהיה להמליץ למשרד החינוך, לרשויות, להורים ולתלמידים לנקוט בדרך פעולה הכוללת הדרכה אינטנסיבית. כמובן יש להתייחס להמלצות אלו בזהירות הנדרשת ולהמתין למחקרים נוספים בתחום, אשר יאששו את הממצאים והמסקנות הנגזרים מהמחקר הנוכחי.

תוכן העניינים:
פרק 1 - מבוא
1.1 הצגת הבעיה
1.2 מטרת המחקר
1.3 שאלות המחקר
1.4 השערות המחקר
1.5 שיטת המחקר
פרק 2 - רקע תיאורטי
2.1 עמדות - גיבושן, שינוין ותהליכי שכנוע
2.2 עמדות כלפי חולי איידס
2.3 גישות, אמונות ועמדות של מתבגרים כלפי איידס
פרק 3 - שיטה
3.1 אוכלוסיית המחקר
3.2 כלי המחקר
3.2 מהלך המחקר
פרק 4 - תוצאות
4.1 השערה 1
4.2 השערה 2
4.2 השערה 3
4.4 השערה 4
4.5 השערה 5
4.6 השערה 6
4.7 השערה 7
4.8 השערה 8
פרק 5 - דיון ומסקנות
5.1 אישוש\אי ההשערות
5.2 מגבלות המחקר והצעות למחקרים עתידיים
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח 1 - השאלון

הערת מערכת: נספח הניתוחים הסטטיסטיים אינו כלול בעבודה.

מקורות:

הים יונס אדווה (1998), בריאות ואחריות מינית, האוניברסיטה העברית, בית הספר לבריאות הציבור.
Alonzo,A.A;& Reynolds, N.D (1995)." Stigma, HIV and AIDS: An exploration and elaboration of stigma trajectory". Social Science and Medicine ,41,301-315.
Blinn-Pike, L. (1999). "Why abstinent adolescents report they have not had sex: understand sexually resilient youth". Family Relations, vol. 48, Iss. 3, p.295.
DiClemente, R., Zorn, J., & Lydia Temoshok. (1986). "Adolescents and Aids: a survey of Knowledge, Attitudes and Beliefs about Aids in S.F. Public Health Beliefs, vol. 76, No. 12.
Edwards, S. (1992). "Sexually Active Adolescents have less knowledge and less fear of HIV than their abstinent peers". Family Planning Perspectives, vol. 24, Iss. 3p. 142, 2p.
Fishbein, M. Chan, D.K.S., O'Reilly, K., Schneli, D., Wood, R., Beeker, C., & Cohn, D. (1992). Attitudonal and Normative Factors as determinants of gay men's intentions to perform AIDS-related sexual behaviours: a multi-site analysis. Journal of Applied Social Psychology, 22, 999-1011.
Greenwald, A.G., &Albert, Rosita D. (1996) Acceptance and recall of improvised arguments. Journal of Personality and Social Psychology, 8,31-34.
Hansen, L., Gary (1982). "Measuring Prejudice against Homosexuality (Homosexism) among college students: A new scale". The Journal of Social Psychology, 117, 233-236.
Henschel; P.W. (1997). "Stigma and Attributions of Blame towards Persons with Aids". The Science& Engineering vol.57,(7-b), pp.4783
Herek, G., J. Capitanio (1993). "Public Reactions to Aids in the USA: A second Decade of Stigma". American Journal of Public Health. Vol. 83, No. 4.
Herek, G., E. Glunt (1988). "An Epidemic of Stigma: Public reactions to Aids". American Psychologist. Vol. 43, No. 11, pp. 886 - 891.
Im-em, W., M. Vanlandingham, J. Knodel, C. Saengtrienchai (2002). HIV\AIDS related knowledge and attitudes; A comparison of older persons And young adults in Thailand". Aids education and prevention 14 (3) 242-246
Kelman, H.C. and Kohler, C., (1961), "Processes of Opinion Change, " Public Opinion Quarterly, 25, No. 1, pp. 57-78.
Moreau-Gruet, F. Ferron, C. (1996). "Adolescent Sexuality: The Gender Gap". Aids Care, vol. 8, Iss. 6, p.641.
Neeting, N. (1992). "Sexuality in youth culture: Identity & Change". Adolescence, vol. 27, Iss. 108, p.961., 16p.
Orr, D.P. & Langelfeld, C.D. (2001). "Factors Associated with Condom Use by Sexually active Adolescents at risk for Sexually Transmitted Disease". Pediatrics, vol. 91, no. 5.
Petosa, R. & Jackson, K. (1991). Using the health belief model to predict safer sex intentions among adolescents. Health Education Quarterly, 18, 463-476.
Petty and Cacioppo. (1981),"Epilog: A General Framework for Understanding Attitude Change Processes," in Attitudes and Persuasion: Classic and Contemporary Approaches, pp. 255-270.
Petty, R.E. and Cacioppo, J.T. and Heesacker, M. (1981), "The Effect of Rhetorical Questions on Persuasion: A Cognitive Response Analysis," Journal of Personality and Social Psychology, 40, pp. 432-440.
Petty, r., Ostrom, T.M., Brock, T.C. (1981). Cognitive Responses in Persuasion. L. Earlbaum Associates, Hillside, N.J.
Petty, R.E. and Cacioppo, J.T. (1981( Attitude and Persuasion: Classic and Contemporary Approaches, Dubuque: Iowa.
Petty, R.E. and Cacioppo, J.T. (1983),"Central and Peripheral Routes to Persuasion: Application to Advertising," in Percy and Woodside (eds.), Advertising and Consumer Psychology, pp. 3-23.
Petty, R.E., Harkins, S.G. and Williams, K.D. (1980), "The Effects of Group Diffusion of Cognitive Effort on Attitude: An Information Processing View," Journal of Personality and Social Psychology, 38, No. 1, pp. 81-92.
Price, J.H., Desmond S. Kulkulka, G (1985). "High School Students' Perceptions and Misconceptions of Aids". J. Science Health, 55: 107-109.
Roscoe, B.J., Kruger, T. (1997). "AIDS: Late Adolescents' Knowledge and its Influence on Sexual Behavior". Adolescence, vol. 25, p.39, 10p.
Slevan, M.S., Ross, A.S., Kapadia, R. (2001). "Study of perceived norms, beliefs and intended sexual behavior among higher secondary school students in India". AIDS Care, vol. 13, no. 6, pp. 779-788.
Stanton, B., L. Xiaoming (1994). "Sexual practices intentions among preadolescents and early adolescent low-income urban African -Americans". Pediatrics, vol. 93, Iss. 6, .p 966.
St. Lawrence, J.S., Marx, B.P. (1995). "Cross-Cultural Comparisons of US & Nigerian Adolescents HIV -related knowledge, Attitudes and Risk Behavior. Aids Care, vol. 7, Iss. 4, p.449, 13p.
Wagner, M., Snell, E.W., & Finney, D. (2002). The AIDS empathy scale construction and correlates. In W.E. Snell (ED). (2002). Students research on psychology at Southeast Missouri State University, MO. Snell Publications.
Wintwer, M. (1990). "Survey finds teenagers know more about aids than about other STDS". Family Planning Perspectives, vol. 22, Issu. 3, p. 138, 2p.
Zanna, M.P, Kiesler, C.A. and Pilkonis, P.A. (1970), "Positive and Negative Attitudinal Affect Established by Classical Conditioning," Journal of Personality and Social Psychology, pp. 321-328.
Zick, R., L.A., Peplau (1975). "Who believes in a just world?". Journal of Social Issues. Vol. 31, No. 3.

תגים:

מחלות · מין · VIH · הבנה · משוחדות · מתבגרים · עמדות · קבלה · תהליכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ידע ועמדות כלפי מחלת האיידס", סמינריון אודות "ידע ועמדות כלפי מחלת האיידס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.