היישום אינו מחובר לאינטרנט

צפיפות הרכבים הפרטיים ואלטרנטיבת תחבורה ציבורית

עבודה מס' 071237

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין משתנים דמוגרפיים להעדפות נסיעה בקרב מדגם של 73 משתתפים.

6,363 מילים ,19 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

עד לפני עשור, ובמשך מרבית שנות קיומה, מדינת ישראל לא פיתחה את היצע התחבורה הציבורית, לא פתחה מערכות הסעת המונים במטרופולינים ולא בנתה תשתית מסילתית בינעירוניות. כתוצאה מכך, נוצר פער בין תשתית התחבורה הציבורית לבין תשתית הכבישים, אשר עודד את השימוש בתחבורה הפרטית על חשבון התחבורה הציבורית. תופעה זו גרמה לקיפאון בשוק התחבורה הציבורית, ולירידה משמעותית בהיצע תחבורה ציבורית לתושב, כאשר היקף ההיצע וכמות הנוסעים נותרו כמעט ללא שינוי במשך 40 השנים האחרונות. ישראל נמצאת כיום בפער עצום לעומת העולם המערבי בפיתוח רשתות התחבורה הציבורית שלה, הן במטרופולינים והן ברשת הארצית. רשת התחבורה הציבורית בישראל חסרה גיוון באמצעי הנסיעה, חסרה היררכיה ברורה, אינה נוסעת כמעט בזכות דרך בלעדית ורמת השילוביות בין האמצעים נמוכה.
אולם, בשנתיים האחרונות מסתמן שינוי בהרגלי התנועה במדינת ישראל. לאחר שנים רבות של קיפאון וירידה מתמדת במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית מסתמן גידול במספר הנוסעים ועלייה בצריכת שירות זה מצד אזרחי המדינה. הודות למדיניות משרד התחבורה ותמיכת כלל הגורמים הממשלתיים בוצע ארגון מחדש של ענפי האוטובוסים והמוניות, רכבת ישראל חידשה את פניה, הרכבת הקלה בירושלים החלה לפעול ובוצעו סדרה של פעולות לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית בכלל זה הנהגת כרטיס הרב-קו, הפעלת חניון הנתיב המהיר, סלילת נתיבי תחבורה ציבורית ועוד. הדרך ליציאה מהפקקים עוד ארוכה, אך כבר כעת ניכר שיפור משמעותי והמגמה החיובית עתידה להתחזק משנה לשנה. מערכת תחבורה ציבורית יעילה ומתקדמת תחסוך למדינה מיליוני שעות עבודה מבוזבזות בפקקים, תפחית את מספר תאונות הדרכים, תמנע מפגעי רעש וזיהום אויר, תקל על בעיות החנייה ותשפר את איכות החיים. לפיכך הגברת השימוש בתחבורה הציבורית היא יעד מרכזי של משרד התחבורה ושל מדינת ישראל.
לאור רקע הדברים הנ"ל במחקר זה אבחן האם הגורמים השונים של החזקת רכב פרטי משפיעים על הפרט להעדיף נסיעה בתחבורה ציבורית וזאת על סמך מאפיינים שונים של השכלה, הכנסה ומצב סוציו-אקונומי?

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע ונתונים
2.1 רכבים על הכביש בישראל
2.2 רפורמות וחוקים בענף הרכב בישראל
2.3 רגולציות בענף הרכב
2.4 תחבורה ציבורית בישראל
3. סקירת ספרות
3.1 זיהום אויר משימוש ברכבים
3.2 ההשפעות הסביבתיות של שימוש מרובה ברכבים מזהמים
4. שיטת המחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 מדגם המחקר
4.3 כלי המחקר
4.4 הליך המחקר
4.5 עיבוד הנתונים
5. ממצאים
5.1 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
5.2 יצירת משתנה חדש 'ממוצע העדפות'
5.3 תיאור מאפייני שימוש הנהגים
5.4 בחינת קשר בין משתני המחקר
5.5 בחינת הבדלים בין אוכלוסיות במחקר
6. דיון
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים
8.1 שאלון המחקר
8.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

שנת 2015 קבעה שיא חדש בשוק הרכב בישראל. למעלה מרבע מיליון מכוניות חדשות עלו על כבישי הארץ. השיא הנוכחי עבר את השיא שנקבע בשנה הקודמת בשישה אחוזים, זאת לאחר עלייה של שלושה עשר אחוזים בין 2013 ל-2014. אנליסטים בשוק הרכב סבורים כי שנת 2016 תקבע שיא נוסף בדרך אל היעד של יבואני הרכב: 300,000 יחידות בשנה בעשור הקרוב (זינגר, 2016).
זינגר (2016) טוען כי שוק הרכב בישראל הוא אחד השווקים הדומיננטיים שמציג עלייה בגרף המכירות שנה אחר שנה. הסיבות לכך נעוצות במספר גורמים מרכזיים שמובילים את שוק הרכב משיא ישן לשיא חדש. הגורם המרכזי לעלייה במכירות הוא מתן האשראי והריבית הנמוכה ללקוחות פרטיים. הבנקים בישראל וגופי האשראי -חלק מהחברות מציעות מימון מגופי אשראי שבבעלותם ומחלקים את האשראי הנצרך לרכישת הרכב כמעט בחינם. הלקוח הפרטי עושה את החשבון ואת התוצאה אנחנו רואים בגרפים של סוף השנה. בנוסף, יכולתם של ציי הרכב לספק רכבים לשוק עקב הקיפאון המתמשך בשוק הליסינג המוסדי גורם אף הוא לעלייה במכירות.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צפיפות הרכבים הפרטיים ואלטרנטיבת תחבורה ציבורית", סמינריון אודות "צפיפות הרכבים הפרטיים ואלטרנטיבת תחבורה ציבורית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.